Πέτα το! Κράτα τη Ροδιά Βαλκάνου!
Όλοι χρειαζόμαστε τη Ροδιά. Οι μέρες, τα προγράμματά και τα νεύρα μας είναι πολύ φορτωμένα.
Η Ροδιά Βαλκάνου δίνει χρήσιμες και πρακτικές της συμβουλές για την οργάνωση της επαγγελματικής σου ζωή από μακριά.
Τώρα πια που η εργασιακή μας καθημερινότητα εκτυλίσσεται στο σπίτι και φαίνεται ότι θα είναι μια πρακτική που θα μας ακολουθήσει σταθερά αλλάζοντας τον χάρτη της εργασίας, όλοι όσοι μπήκαν σε καθεστώς τηλεργασίας χρειάστηκε να συγχωνέψουν απότομα εργασιακή και προσωπική ζωή, σαλόνι με γραφείο και κρεβατοκάμαρα με αίθουσα συσκέψεων. Η Ροδιά Βαλκάνου έχει μια εμμονή με τις ευθείες γραμμές, διατηρεί την πεποίθηση ότι η γάτα της, η Κεφτές, είναι η καλύτερη, έχει πάθος με τη λογοτεχνική σειρά Discworld και αντλεί χαρά από την τακτοποίηση. Μέσα στην κρίση της πανδημίας, είχε μια ιδέα: μέσα από προσωπικές συνεδρίες να βοηθήσει, όσους το χρειάζονται, να οργανωθούν. «Η συμβουλευτική μου απευθύνεται σε ανθρώπους που χρειάζονται μια βοήθεια για να τακτοποιήσουν τον προσωπικό τους χώρο, να βάλουν σε σειρά ένα μικρό budget για το σπίτι τους και να αναπτύξουν υγιείς συνήθειες για την προσωπική τους οργάνωση. Σε εταιρείες που δεν έχουν τμήμα HR, κάνω συμβουλευτική για τους τομείς του HR και της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, οργανογράμματα και διαγράμματα οικονομικής ροής. Τέλος, απευθύνομαι σε δημιουργικούς ανθρώπους, σε νέους ελεύθερους επαγγελματίες, κυρίως freelancers που συνήθως εργάζονται από το σπίτι σε βάση project».
Πέτα το!
«Πέτα το!» είναι ο τίτλος μιας σειράς podcast που ανεβάζει κάθε Σάββατο στο κανάλι της στο YouTube. «Είναι μια ατάκα που με έχω πιάσει να λέω συνέχεια! Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν δυσκολία να ξεφορτωθούν ακόμη και τα πιο άχρηστα πράγματα. Υπάρχει προσκόλληση ακόμη και στο πιο μικρό σκισμένο χαρτάκι! Στην πραγματικότητα, αυτά τα άχρηστα πράγματα, δημιουργούν μια αταξία χωρίς λόγο. Είναι απλώς οικεία επειδή τα βλέπεις συνέχεια. Δεν έχουν κάποια χρηστικότητα, ούτε κάποια συναισθηματική αξία. Δημιουργούν αυτό που συνηθίζω να λέω "οπτικό θόρυβο" και να πιάνουν χώρο. Οπότε ΠΕΤΑ ΤΟ! για ν' αποθορυβοποιήσεις τον χώρο σου και να βρίσκεις τα πράγματα που πραγματικά θέλεις και χρειάζεσαι πιο εύκολα».
Τα βασικά εργαλεία της οργάνωσης
- Ψυχραιμία: Όταν προσεγγίζουμε ένα πρόβλημα χρειάζεται ψυχραιμία. Δύσκολο; Ναι, αλλά απαραίτητο. Αγχωμένες κινήσεις οδηγούν σε λάθη. Πάρτε μια βαθιά ανάσα και αναλύστε τα πραγματικά στοιχεία.
- Συγκέντρωση: Για κάθε εργασία, μικρή ή μεγάλη, κλειδί για την αποτελεσματική ολοκλήρωση είναι η συγκέντρωση. Δώστε το 100% της προσοχής σας σε αυτό που κάνετε και θα δείτε καλύτερα αποτελέσματα.
- Συνέπεια: Μία μεμονωμένη επιτυχία δεν είναι αρκετή. Η συνέπεια στον χειρισμό των εργαλείων και των τακτικών, μας δίνει τη δυνατότητα να επιτυγχάνουμε σταθερά σε κάθε εργασία ή πρόβλημα που προκύπτει.
Το σπίτι μας για γραφείο
Είναι οι δικές της απλές, όχι εύκολες, όπως λέει και η ίδια, συμβουλές για μια καλύτερη ζωή. «Στις συνεδρίες αντιμετωπίζω όλους τους τομείς που χρειάζονται υποστήριξη: τον διαχωρισμό χώρου ζωής και εργασίας, την αποθορυβοποίηση φυσικού και ψηφιακού χώρου, τη δομή της εργάσιμης μέρας, τη δημιουργία προγραμμάτων εργασίας. Είμαι από τους τυχερούς που απόλαυσαν τη ζωή στο γραφείο, τις μεγάλες δημιουργικές συσκέψεις και τα ξενύχτια αλλά σήμερα δε θα μπορούσα να με φανταστώ σε γραφείο». Για όλους εκείνους που δεν έχουν δουλέψει ποτέ σε γραφείο και άρα δεν έχουν γευτεί τη χαρά της συνεργασίας και τα μυστικά των συναδέλφων και της δουλειάς, η Ροδιά είναι εδώ: από το στήσιμο αντιμετώπισης project και τη θέσπιση κανόνων προτεραιότητας έργων μέχρι την οργάνωση αντιμετώπισης πελατών, το στήσιμο προσφορών & συμβάσεων και τη μεθοδολογία τιμολόγησης.
Μίλα μου!
«Οι άνθρωποι, οι επαγγελματίες αντιμετωπίζουν πραγματικά προβλήματα που δε λύνονται μόνο με θετικές σκέψεις. Χρειάζεται μέθοδος, οργάνωση, συνέπεια και προσωπική δουλειά για τη βελτίωσή μας. Οι ατομικές συνεδρίες δε γίνονται με σκοπό να έρθει ο από μηχανής θεός να πατήσει ένα κουμπί και να τα βλέπεις όλα θετικά και ρόδινα. Γίνονται για να αποκτήσει κανείς εργαλεία με τα οποία να μπορεί πραγματικά ν' αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της καθημερινότητας», μου λέει η Ροδιά, η οποία μέσα από εργασία 20 και πλέον ετών, σε πολλούς τομείς και με συνεχή επιμονή στον τομέα της οργάνωσης, ανέπτυξε τα εργαλεία που της δίνουν τώρα την ευκαιρία «να φανώ χρήσιμη στους συνανθρώπους μου». Οι νέες τεχνολογίες είναι σύμμαχος της νέας της προσπάθειας: «εκτός από τη συνηθισμένη επικοινωνία μέσω email, οποιοσδήποτε, μπορεί μέσα από την πλατφόρμα Calendly, να κλείσει ραντεβού για συνεδρία. Στην πρώτη επαφή γίνεται μια ανάλυση της κατάστασης του κάθε πελάτη, ορίζονται οι στόχοι που θέλουμε να κατακτήσουμε μαζί και προτείνω μια διαδικασία αντιμετώπισης, καθώς και σχετική εκτίμηση του χρονοδιαγράμματος. Οι συνεδρίες είναι συνήθως εβδομαδιαίες, 30-60 λεπτά».
Τρία πρώτα βήματα για να νιώσεις καλύτερα:
- Βήμα 1: Στρώσε το κρεβάτι σου - Ναι, είναι σημαντικό! Μικρές, καθημερινές κινήσεις τακτοποίησης, βοηθάνε να είμαστε πιο ήρεμοι στη διάρκεια της ημέρας.
- Βήμα 2: Φτιάξε το γραφείο σου - Ναι, είναι σημαντικό! Ένας καθαρός και τακτοποιημένος χώρος, βοηθάει την παραγωγικότητά μας.
- Βήμα 3: Καθάρισε το πάτωμα - ναι, είναι σημαντικό! Μεταξύ μας, το ξέρεις, το πάτωμα ΔΕΝ είναι αποθηκευτικός χώρος.
Η τεχνολογία στα πόδια του ανθρώπου (μπορεί όχι και τόσο)
Όλοι χρειαζόμαστε τη Ροδιά. Οι μέρες, τα προγράμματά και τα νεύρα μας είναι πολύ φορτωμένα. «Ειδικά για νέους επαγγελματίες, το πεδίο είναι γεμάτο νάρκες: γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, δημιουργία πελατολογίου, δημιουργία τρόπου εργασίας κ.ο.κ. Δεν είναι παράλογο να αισθανθεί κάποιος πνιγμένος, να μην ξέρει από πού χρειάζεται να πιάσει την κλωστή για να λύσει το κουβάρι. Οπότε μια μικρή βοήθεια, ένα κράτημα του χεριού, μια επιβεβαίωση, λίγο φως στο ένα ή το άλλο καίριο σημείο, μπορεί ν' αποδώσει πολύ. Οι τεχνικές και τα εργαλεία που χρησιμοποιώ είναι απλά. Όχι εύκολα. Απλά. Η προσέγγισή μου είναι ανθρωποκεντρική, βασισμένη στην ενσυναίσθηση και την εμπειρία. Ειδικά τώρα, μέσα σ' αυτήν την τόσο δύσκολη και χωρίς προηγούμενο συγκυρία, είναι λογικό και φυσιολογικό οι άνθρωποι να πιέζονται και δυσκολεύονται ν' αντιμετωπίσουν την καθημερινότητα. Ακόμη και τα πιο μικρά προβλήματα, γιγαντώνονται».
Αποδοτικοί και από το σπίτι
Οι συμβουλές της Ροδιάς για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των freelancers & ελεύθερων επαγγελματιών, τις σωτήριες εταιρείες του ενός που εργάζονται από το σπίτι είναι οι εξής:
- Δημιουργήστε έναν ξεχωριστό χώρο: Προσπαθήστε να βρείτε ένα σταθερό σημείο μέσα στο σπίτι που θα λειτουργεί ως το γραφείο σας. Διατηρήστε το σημείο οργανωμένο και καθαρό.
- Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα: Μην αφήνετε τον χρόνο να ξεφεύγει. Βάλτε τα δυνατά σας ώστε να τηρείτε ένα λογικό ωράριο εργασίας καθημερινά.
- Κρατάτε αρχείο: Σιγουρευτείτε πως κρατάτε backup ανά τακτά διαστήματα. Να είστε προετοιμασμένοι σε περίπτωση λάθους ή καταστροφής αρχείων.
- Περιορίστε τη χρήση social media: Προσπαθήστε, μέσα στις εργάσιμες ώρες σας, να περιορίσετε τη χρήση των social media, ώστε να μην έχετε αντιπερισπασμούς και διακοπές.
- Φροντίστε τη διάθεσή σας: Βρείτε χρόνο μέσα στη μέρα να κάνετε κάτι που σας ικανοποιεί -κάτι για εσάς. Σας αξίζει ανάπαυση αλλά και ευχαρίστηση.