Σχεσεις

Podcast Ζήσε με αγάπη - Ξένια Κούρτογλου | Πώς να αλλάζετε τις αρνητικές σκέψεις

Οι σκέψεις μας είναι δικές μας και τις κατέχουμε εμείς, όχι εκείνες

Ξένια Κούρτογλου, ΜSc., Ειδικός στην Ψυχική Ανθεκτικότητα
Ξένια Κούρτογλου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Συχνά έρχονται οι άνθρωποι στις ατομικές συνεδρίες και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι κάποιες αρνητικές σκέψεις που κάνουν, που έχουν κολλήσει στο μυαλό τους, σκέψεις που απορρέουν είτε από ανησυχία για κάτι κακό που μπορεί να συμβεί στο μέλλον, ή προέρχονται από κάποιο αρνητικό γεγονός ή κάποιο τραύμα που τους προκάλεσε ένα αγαπημένο πρόσωπο. Από τα πρώτα πράγματα που συζητώ σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πως το μυαλό μας είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο που μπορούμε εμείς και μόνο εμείς, να χρησιμοποιούμε για το καλό μας. Ένα τεράστιο βήμα στο ταξίδι της εξέλιξής μας είναι το να συνειδητοποιήσουμε πως οι σκέψεις μας είναι δικές μας και τις κατέχουμε εμείς, όχι εκείνες! Τονίζω εδώ πως όπου εστιάζεται ο νους, αυτό μεγενθύνεται, κι αν παραμείνουμε σε μια αρνητική σκέψη για πάνω από 5 δευτερόλεπτα, τότε θα γίνει σαν τρένο που μπήκαμε μέσα μας πάει όπου θέλει εκείνη, σε πολύ πιο αρνητικά σενάρια!

Πέντε tips - κινήσεις για να ξεπεράσετε μια αρνητική σκέψη

  1. Κάντε κάτι άλλο: την ώρα που έρχεται η αρνητική σκέψη και ετοιμαζόσαστε να πέσετε σε κατάθλιψη, σηκωθείτε από τη θέση σας και κάντε κάτι άλλο, κατά προτίμηση ευχάριστο: παίξτε με το σκύλο σας, πιάστε το πλεχτό σας, λύστε ένα σουντόκου, ποτίστε τα λουλούδια σας, μαγειρέψτε κάτι νόστιμο, ακούστε εδώ εμάς στο my radio να σας φτιάξουμε το κέφι!
  2. Μοιραστείτε το προσεκτικά. Έχετε ακούσει την παροιμία που λέει «χαρά που μοιράζεται, χαρά διπλή, λύπη που μοιράζεται λύπη μισή;» Μοιραστείτε λοιπόν την αρνητική σκέψη, όμως κάντε το προσεκτικά και με μέτρο. Μιλήστε με κάποιον άνθρωπο που εμπιστεύεστε, που ξέρετε ότι θα σας βοηθήσει να δείτε τα πράγματα με μια πιο σοφή ματιά, πιο πλατιά, και που ίσως μπορέσει να σας κάνει να αλλάξετε την διάθεσή σας.
  3. Μπείτε σε τροφοδοτικό εσωτερικό διάλογο: αντί να αναπαράγετε την αρνητική σκέψη δηλητηριάζοντας περισσότερο τον εαυτό σας, μπείτε σ’ έναν εσωτερικό διάλογο να καταλάβετε τι αισθάνεστε, από πού απορρέει, τι μπορείτε να μάθετε, και δώσετε τέλος!
  4. Αντικαταστήστε την αρνητική σκέψη, επιλέγοντας μια καλύτερη! Ίσως να μη μπορείτε να πάτε απότομα σε μια σκέψη ενθουσιασμού, μπορείτε όμως σίγουρα να αλλάξετε την αρχική αρνητική σκέψη και να την αντικαταστήσετε με μια πιο ωφέλιμη, μια σκέψη που σας πάει παρακάτω, κρατώντας το πολύτιμο μάθημα από το πάθημά σας.
  5. Συνειδητοποιήστε ότι εσείς έχετε τον έλεγχο της ζωής σας. Ρωτήστε τον εαυτό σας «Τώρα ποιος έχει τον έλεγχο στη δική μου την ζωή; Ποιος την ορίζει; Εγώ ή κάποιος άλλος ή τα γεγονότα και οι συνθήκες;» συνειδητοποιείστε ότι εσείς έχουμε την επιλογή των σκέψεών σας και πάρτε τον έλεγχο της ζωής σας στα χέρια σας. Αμέσως θα νιώστε δύναμη και αυτοπεποίθηση και η αρνητική σκέψη θα έχει περάσει! 

Τι θα ακούσετε στο podcast «Ζήσε με αγάπη» με την Ξένια Κούρτογλου

Για μένα η Ψυχική Ανθεκτικότητα είναι η απάντηση στις συνεχείς αλλαγές της ζωής σε όλους τους τομείς της, και μέσα από το Podcast μου μαθαίνεις πώς να χτίζεις κι εσύ εκείνες τις ψυχικές αντοχές που σε βοηθούν να αντιμετωπίζεις με επιτυχία τις συνεχείς αλλαγές της ζωής, προσωπικά και επαγγελματικά.

Αφορμή γι' αυτό το ξεκίνημα μπορεί να είναι και για σένα μια μεγάλη δυσκολία, μια απώλεια που περνάς, ή οι γενικότερες συνθήκες της εποχής μας που συνεχώς μας καλούν να αυξάνουμε τις αντοχές και τα όριά μας.

Η λύση έρχεται πάντα μέσα από την ανακάλυψη της εσωτερικής μας δύναμης. Γι’ αυτό και σου προτείνω να ζεις με α.γ.α.π.η. μέσα από μια δική μου, φρέσκια ανάγνωση, όπου:

Α – πο μέσα: ό,τι κι αν ψάχνεις απ’ έξω—αγάπη, ευτυχία, ευημερία—δεν το βρίσκεις

Γ – ιατρεύομαι: η χαρά και η πληρότητα έρχονται μέσα από το εσωτερικό σου ταξίδι

Α – νακαλύπτω: βρίσκεις την δική σου αλήθεια, εκτιμάς την δική σου μοναδικότητα

Π – ροχωρώ: καθώς εξελίσσεσαι, διευρύνεσαι σε όλο και μια καλύτερη εκδοχή σου

Η – γούμαι: γίνεσαι ο ηγέτης του εαυτού σου, με το τιμόνι της ζωής σου στα χέρια σου

Στο ενεργητικό μου έχω μια επιχειρηματική καριέρα 35 χρόνων με πολλές προκλήσεις και περιπέτειες και μια προσωπική ζωή απαιτητική και πολυτάραχη. Για 35+ χρόνια ασχολούμαι με την μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς, και για 20+ χρόνια εμβάθυνα στον χώρο της ψυχικής υγείας και της προσωπικής ανάπτυξης, και συνεχίζω.

Σ’ αυτό το Podcast, σε κάθε επεισόδιο, μαθαίνεις πώς να διαχειρίζεσαι καταστάσεις, ανθρώπους, σχέσεις, αναποδιές και ατυχίες και να βγαίνεις μέσα από αυτές με περισσότερη δύναμη και σοφία. Κι ακόμα, εμπνέεσαι από διαφορετικούς τρόπους σκέψης για όλα αυτά που σε απασχολούν, και αποκτάς πρακτικές λύσεις για να τα αντιμετωπίζεις.

Εύχομαι αυτές οι μικρές σταγόνες από την επιστήμη και την εμπειρία να σε βοηθήσουν να εξελίσσεσαι συνεχώς και να απολαμβάνεις μια όμορφη ζωή.

Ξένια Κούρτογλου, MSc., Ειδικός στην Ψυχική Ανθεκτικότητα
Ξένια Κούρτογλου, MSc., Ειδικός στην Ψυχική Ανθεκτικότητα

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ