Bella Hadid, Jennifer Aniston, Gigi Hadid
Bella Hadid, Jennifer Aniston, Gigi Hadid © instagram
Beauty

Το τέλος του φώτοσοπ, του «normal» και των φίλτρων

Μια νέα εποχή ομορφιάς ξεκινά που στόχο έχει να είναι δίκαιη και χωρίς αποκλεισμούς

H Unilever σταματάει το photoshop στις καμπάνιες της. Τι είναι κανονικό και όμορφο σ΄ έναν κόσμο που αλλάζει;

Με αφορμή τη στρατηγική απόφαση της Unilever να σταματήσει το photoshop στις καμπάνιες της, αναρωτιόμαστε τι είναι κανονικό και όμορφο σ΄ έναν κόσμο που αλλάζει, από μύτες και γόνατα μέχρι αυτιά και μάτια.

Ήταν πριν 2-3 χρόνια σ΄ ένα πάρτι για τα γενέθλια μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Στο ημίφως, στο φως των κεριών και των φωτορυθμικών, όλες οι κυρίες μού έμοιαζαν ίδιες. Ίδιο μαλλί, ίδια ζυγωματικά, ίδιο τράβηγμα επιδερμίδας, ίδια παντελόνια με καμπάνα να κρύβει το τακούνι. Από 60 ετών και πάνω, έζησαν τη δική τους δεκαετία των 50 με το perception ότι είχαν ήδη γεράσει, ότι ξόφλησαν, ότι οι άνδρες τους θα βρουν πιτσιρίκες, θα μείνουν μόνες. Στερεότυπα, θα σκεφτείτε. Όμως, εκεί, σ΄ εκείνη τη σάλα της οδού Σταδίου, η ματαίωση μιας ολόκληρης γενιάς ήταν κρεμασμένη στα ζυγωματικά των κυρίων που δεν έπιναν, δεν έτρωγαν, δεν μίλαγαν.

 

Η έρευνα της Unilever

Τι είναι κανονικό; Στις αρχές του μήνα, η πολυεθνική εταιρεία Unilever, μαμά εταιρεία ανάμεσα στα υπόλοιπα προϊόντα του Dove, Lifebuoy, AIM, Ultrex και Tresemme, αποφάσισε ότι θα σταματήσει τη χρήση της λέξης normal στα προϊόντα της. Επίσης, δεσμεύτηκε ότι θα πάψει τις ψηφιακές αλλαγές στις φωτογραφίες των καμπανιών των προϊόντων σχετικά με το σχήμα του σώματος, το μέγεθος, τις αναλογίες και το χρώμα. Η εταιρεία αφουγκράστηκε την ανάγκη των καταναλωτών της, που θέλουν η φωνή τους να ακουστεί. «Λέμε όχι στο κανονικό και ναι στη θετική ομορφιά» είναι το μότο που σε καλωσορίζει στο website τους.

Σε έρευνα που διεξήγαγαν σε 10.000 άτομα από 9 χώρες, διαπίστωσαν ότι εφτά στους δέκα πιστεύουν ότι η λέξη «κανονικό» στα προϊόντα ομορφιάς έχει αρνητική επιρροή, ποσοστό που γίνεται 80% στους ανθρώπους ηλικίας 18-35. «Θα προβάλουμε μια νέα εποχή ομορφιάς που θα είναι δίκαιη και χωρίς αποκλεισμούς καθώς και βιώσιμη για τον πλανήτη μας. Το όραμα για Θετική Ομορφιά θα συμβάλει επίσης στη μεταμόρφωση του σχεδιασμού και της παραγωγής των μαρκών μας, έτσι ώστε να έχουν θετικό αντίκτυπο στους ανθρώπους και τον πλανήτη, να προσφέρουν μια ανώτερη προϊοντική εμπειρία και να απαντάνε στις καταναλωτικές τάσεις», αναφέρει η ανακοίνωσή της εταιρείας.

 

Το νέο λεξιλόγιο της ομορφιάς

Και έτσι στο λεξιλόγιο της ενσυναίσθησης το «εξωραΐζω» σημαίνει πια μανιπουλάρω, το «βελτιώνω» κοροϊδεύω και το «πρότυπο» αντικαθίσταται από την εκπροσώπηση. Περισσότερο από ποτέ, έχουμε ανάγκη από την αλήθεια. Προσωπικά, δεν με πείθει η αψεγάδιαστη ομορφιά. Δε με ενδιαφέρει να βλέπω την ιδανική φιγούρα του άνδρα που με γεμίζει ενοχή για αυτό που είμαι. Θέλω να εκπροσωπούμαι, να αισθάνομαι ότι αποτελώ μέρος αυτής της κοινωνίας. Όλες οι μάχες, μικρές, μεγάλες, γι' αυτόν τον λόγο γίνονται: για να αισθανόμαστε ορατοί. Να μην πνίγουμε στη βουλιμία τα πρότυπα που δεν μπορούμε να φτάσουμε. Να μην αλλοιώνουμε το πρόσωπό μας με φίλτρα γιατί έτσι κάνουν όλοι, να μην αισθανόμαστε ματαίωση για τα περιττά κιλά, την κυτταρίτιδα, τις ρυτίδες. Τις επιλογές μας. Αυτό θέλει και το 74% των ανθρώπων που συμμετείχαν στην έρευνα της Unilever: να βλέπει διαφημίσεις με αληθινά ψεγάδια, με όμορφα σημάδια που σε κάνουν μοναδικό και όχι ίδιο με όλους. Να αισθάνεται ότι οι εταιρείες ομορφιάς εστιάζουν στο πώς θα κάνουν τους ανθρώπους να αισθανθούν καλύτερα, όχι απλώς να δείχνουν καλύτερα.

 

 

Μια κόκκινη γραμμή

Παρακολουθώ τη Νατάσα Θεοδωρίδου στην τηλεοπτική της συνέντευξη. Εννοείται ότι η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου δολαρίων ήταν η σχέση της με τις πλαστικές. Εννοείται ότι η απάντησή της ήταν όσο κουλ είναι και η ίδια: «Αν σου δίνει χαρά και σε βοηθάει να μη μοιάζεις κουρασμένος και υπάρχει μέτρο, πολύ καλά κάνει», απαντώντας στον Νίκο Χατζηνικολάου ότι κάνει και η ίδια θεραπείες. Τι θεραπείες; Να σου απαντήσω: Τι σε νοιάζει; Τι μας νοιάζει τι κάνει στο πρόσωπο και το σώμα της μια γυναίκα; Τι μας ενδιαφέρει αν μια γυναίκα θέλει να έχει την καλύτερη εκδοχή της εικόνας της; Καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει. Αρκεί να το θέλει. Να μην αναγκάζεται. Να μην πιστεύει ότι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, να μη θεωρεί ότι μια πλαστική θα τον κάνει καλύτερο άνθρωπο. Η Νατάσα Θεοδωρίδου σ’ αυτν τη συνέντευξη διαρκείας απέδειξε ότι αποτελεί ωφέλιμο πρότυπο για την κοινωνία όχι επειδή μοιάζει να μην έχει ρυτίδες αλλά επειδή είναι ταλαντούχα και με προσωπικότητα δυνατή, με μάτια ανοιχτά στην κοινωνία, έστω και χωρίς πόδι χήνας.

 

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice