Πασαρέλες, influencers και brands δείχνουν τον δρόμο
Το νέο ανδρικό μανικιούρ
Οι celebrity stars λανσάρουν gender-neutral σειρές περιποίησης
Διάσημοι σταρ της μουσικής λανσάρουν σειρές με βερνίκια νυχιών για άντρες και «ουδετέρου γένους» κοινό.
Παλιά, τα αγόρια με βαμμένα νύχια, πάντα μαύρα, ήταν φανς των Cure και σύχναζαν σε after dark κλαμπς, παίζοντας με το goth στιλ και τη μελαγχολία που εξέφραζε το μαύρο καζάλ στα μάτια. Σήμερα, τα αγόρια πρέπει να βάφουν τα νύχια τους σε όποια κατηγορία της ποπ κουλτούρας κι αν ανήκουν – και μάλιστα όσο πιο πολύχρωμα γίνεται. Το «κίνημα», φυσικά ξεκίνησε από τα social media, κορυφώθηκε στη διάρκεια της πανδημίας και συνεχίζει ακάθεκτο με όλο και περισσότερες νέες σειρές προϊόντων με διάσημες υπογραφές.
Ο 31χρονος Αμερικάνος ράπερ και ηθοποιός Machine Gun Kelly, που συζητιέται πολύ κυρίως γιατί είναι το αγόρι της Megan Fox, μόλις ξεκίνησε τη δική του μάρκα βερνικιών για νύχια, με την κωδική ονομασία UN/DN LAQR (ένα παιχνίδι με τις λέξεις Undone και Lacquer που πάνω-κάτω σημαίνουν «χαλάρωσε, ξεκουμπώσου, και πέρνα ένα βερνίκι στα νύχια σου». Στο site (undnlaqr.com) της μάρκας μπορεί να βρει κανείς ωραία total look χρώματα με ονομασίες όπως «Καταθλιπτικός», «Υγρό Όνειρο», «Βάλε με στην κορυφή» και look όπως το «Ποτέ δεν το έχω κάνει» ροζ νύχια και ζωγραφισμένες με μαύρο επάνω τους κατσούφικα emoticons.
Τον Νοέμβριο του 2021 είχε προηγηθεί ο, γενικά πολύ παιχνιδιάρης με τα στιλ και με τα φύλα, Harry Styles που παρουσίασε τη δική του σειρά ομορφιάς με την ονομασία Pleasing (pleasing.com) η οποία περιλαμβάνει τέσσερα βερνίκια και δύο serums,την οποία, για να την προωθήσει, έκανε αυτό που περιμέναμε όλοι: άλλη μία «φυλολυγιστή», gender-bending φωτογράφηση για το Dazed.
Η μόδα είναι: άντρας celebrity με πολλούς ακόλουθους στα social, να ξεκινάει σειρά με βερνίκια. Το έκανε και ο Αμερικάνος ράπερ Lil Yachty ονομάζοντας την, περιορισμένων κυκλοφοριών μάρκα του, Crete (για άγνωστους λόγους), (crete.co), με βερνίκια κατά προτίμηση σε μεταλλικούς τόνους και χρώματα του πυκνού δάσους, της σκούρας μπλε θάλασσας, της ασφάλτου κ.α.
Μέσα στο 2020 και ο Backstreet Boy, ο AJ McLean, κυκλοφόρησε τη μάρκα Ava Dean Beauty (myavadean.com)με πιο παιχνιδιάρικες επιλογές, προωθώντας την μάλιστα και στο παιδικό κοινό και πάντα, όπως όλοι τους, διατηρώντας το φύλο σε «ουδέτερο».
Η αλλαγή ήταν κατακλυσμιαία. Οι διάσημοι σπάνια πια φωτογραφίζονται χωρίς να είναι βαμμένα τα νύχια τους – και φυσικά αυτό σημαίνει δολάρια που πέφτουν από τον ουρανό σε μία ολοκαίνουργια αγορά που της αρέσει να χρεώνει όλες τις φρέσκιες αλλαγές στην Gen-Z (μια και οι millenials πλέον είναι απασχολημένοι κάνοντας παιδιά [ένα] και υιοθετώντας γκόλντεν ριτρίβερ [δύο]). Τώρα πια δεν είναι απλώς αποδεκτό το να βάφει ένας κύριος τα νύχια του αλλά ενθαρρύνεται με κάθε τρόπο η νέα αγοραστική ιδέα ότι και οι άντρες πρέπει να έχουν την ίδια ελευθερία και ποικιλία σε αγορές, όσο το γυναικείο καταναλωτικό κοινό.
Μεγάλα κέντρα ερευνών της διεθνούς αγοράς όπως το WGSN προβλέπουν «έκρηξη του αντρικού makeup» που θα κορυφωθεί σε αγορά διαρκείας μέχρι το 2024. Μία αναφορά λέει: «Απαλλαγμένα από περιορισμούς φύλου και απαρχαιωμένες απόψεις για την αρρενωπότητα, τα πολύχρωμα καλλυντικά θα γίνουν αποδεκτά ως προϊόντα περιποίησης».
Σε μία εποχή ατομικότητας όπως η σημερινή, η αυτοέκφραση στη δημιουργία και στιλιζάρισμα του εαυτού μας είναι σημαντική. Ειδικά για τις νεώτερες ηλικίες, ο «ανταγωνισμός» του στιλ (φλούο μαλλιά, τατουάζ, βαμμένα χείλη, κουρέματα, αξεσουάρ, νύχια) οδηγεί στις τολμηρές επιλογές. Όπως συνέβαινε πάντα, απλώς τώρα υπάρχει η τεχνολογία που προσφέρει πολλά περισσότερα προϊόντα για να «είσαι κουλ».
Οι σταρ δηλώνουν ότι η αυτοέκφρασή τους είναι σημαντική για την ψυχική τους υγεία και, παράλληλα, εκμεταλλευόμενοι τη δημοσιότητά τους μπορούν να δώσουν μία νέα ιδέα στο κοινό τους. Αν οι celebrities μέχρι τώρα συζητιόνταν για τις σχέσεις τους με άλλα celebrities (εντάξει, και για τη δουλειά τους), τώρα έρχονται με ένα μήνυμα κοινωνικής απελευθέρωσης από τα στερεότυπα που, by the way, είναι και κερδοφόρο. Και όταν λέμε κερδοφόρο εννοούμε, για παράδειγμα την UN/DN LAQR που λάνσαρε δέκα αποχρώσεις, από neutral μέχρι «εκρήξεις χρώματος», με τα σετ των τριών να στοιχίζουν 52 δολάρια το καθένα, τα σετ των έξι 86 δολάρια και το μονό βερνίκι 18 δολάρια.
Οι έρευνες της αγοράς έδειξαν την κατακόρυφη άνοδο στα προϊόντα περιποίησης νυχιών (όπως και και δέρματος) στην περίοδο της πανδημίας. Όχι μόνο γιατί ήταν κλειστά τα νυχάδικα αλλά και γιατί υπήρξε μία εσωστρέφεια και η ανάγκη να «κάνουμε κάτι για τον εαυτό μας». Στις ΗΠΑ τα προϊόντα νυχιών παρουσίασαν αύξηση κατά 16% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο 2021 ενώ το hashtag #NailArt στο TikTok μετράει 17 δισεκατομμύρια views.