Πώς οι εταιρείες καλλυντικών θα μπορούσαν να βοηθήσουν ασθενείς με καρκίνο
© Anna Tarazevich / pexels
Beauty

Πώς οι εταιρείες καλλυντικών θα μπορούσαν να βοηθήσουν ασθενείς με καρκίνο

Οι βλάβες του δέρματος είναι μια συχνή παρενέργεια των χημειοθεραπειών, όμως η ανάπτυξη προϊόντων για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι πολύ περιορισμένη

Τα δερματολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι καρκινοπαθείς έχουν υποστεί χημειοθεραπεία, ακτινοβολίες και ανοσοθεραπεία και η περιορισμένη ανάπτυξη ανάλογων προϊόντων από τις εταιρείες καλλυντικών.

«Το όνομά μου είναι Alina M. (Mehrle) και αυτή είναι η ιστορία μου» λέει η δημιουργός της σειράς καλλυντικών Ameōn. Δημιουργικός άνθρωπος, ήταν συνιδρύτρια του γραφείου εσωτερικού σχεδιασμού Asthetique στη Νέα Υόρκη. Στην ηλικία των 30 διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού. Προχώρησε με διπλή μαστεκτομή και χημιοθεραπείες. Η ολοκλήρωση του κύκλου των θεραπειών τη βρήκε με αναπτερωμένες ελπίδες, αλλά με ένα δέρμα εύθραυστο και αφυδατωμένο. Τότε αποφάσισε να αλλάξει επάγγελμα και να δημιουργήσει μια ειδική σειρά καλλυντικών για άτομα που έχουν βιώσει παρόμοιες καταστάσεις. 

Πέρασαν δύο χρόνια πειραματισμών, μέχρι να προκύψουν πέντε προϊόντα που θρέφουν και θεραπεύουν το κατεστραμμένο από τα φάρμακα δέρμα. Στοχεύουν συγκεκριμένα στην επούλωση δερματικών βλαβών, την ερυθρότητα, τη λέπτυνση, το ξεφλούδισμα, τη φωτοευαισθησία και τα εξανθήματα που σχετίζονται με τις χημειοθεραπείες και την ακτινοβολία. 

Εκατομμύρια άτομα σε όλον τον κόσμο διαγιγνώσκονται με καρκίνο καθημερινά. Οι βλάβες του δέρματος είναι μια κοινή παρενέργεια των σχημάτων χημειοθεραπείας, ακτινοβολίας και ανοσοθεραπείας που ακολουθούνται. Ωστόσο, λίγα brands ομορφιάς έχουν αναπτύξει ανάλογες σειρές καλλυντικών.

Εκτός από την Ameōn, μια από τις πρώτες εταιρείες που λάνσαραν προϊόντα για ασθενείς με καρκίνο είναι η La Roche-Posay, που ανήκει στη L’Oréal. Ο Benjamin Blanchwig, Διευθυντής Αειφορίας της La Roche-Posay, δήλωσε: «Τα προϊόντα που φέρουν τη σχετική “σφραγίδα” έχουν δοκιμαστεί από καρκινοπαθείς για να δείξουν ότι έχει βελτιωθεί το δέρμα τους. Διερευνούμε επιστημονικά το θέμα για να το κατανοήσουμε καλύτερα. Δημοσιεύουμε και διεξάγουμε μελέτες με ασθενείς με καρκίνο για να δούμε τι λειτουργεί».

Τα ζητήματα που προκύπτουν για τις εταιρείες είναι κυρίως επιστημονικά και ηθικά. Αφορούν από τη σύνθεση των προϊόντων και την ενδεχόμενη τοξικότητα των συστατικών τους, άρα την ασφάλειά τους, έως τις ανησυχίες εάν ένα ανάλογο μάρκετινγκ θα γίνει αφορμή για κατακραυγή και ακύρωση: Ένα brand που δηλώνει πως ανέπτυξε προϊόντα για καρκινοπαθείς μπορεί να κατηγορηθεί ότι εκμεταλλεύεται το πρόβλημα μιας ευάλωτης ομάδας καταναλωτών. Τέλος, δε συμφέρει και από επιχειρηματική άποψη, λένε οι αναλυτές. Η ανάπτυξη των σχετικών προϊόντων που θα μπορούν να διατεθούν με ασφάλεια σε καρκινοπαθείς είναι μια πολύ δαπανηρή διαδικασία. Την ίδια στιγμή το ευρύ κοινό είναι απρόθυμο να χρησιμοποιήσει ένα σχετικό προϊόν θεωρώντας ότι αφορά μόνο μια πολύ συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα. 

Παρά τις κυνικές οικονομικές παραδοχές, υπάρχει ελπίδα. Άνθρωποι που πέρασαν οι ίδιοι καρκίνο έχουν δημιουργήσει start-ups που προσφέρουν προϊόντα περιποίησης για τους συνασθενείς. Οι Beauty Despite Cancer της Jennifer Young, Lindi Skin και Violets Are Blue είναι μερικές από αυτές. Και έπονται και άλλες. 

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice