Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Είναι η Τέιλορ Σουίφτ bigger than fashion;
Τέιλορ Σουίφτ: Γιατί η ποπ σταρ δεν έχει συνεργαστεί ποτέ μέχρι σήμερα με κάποιον οίκο μόδας.
Κάθε φορά που ένας άνθρωπος του θεάματος ή της οποιασδήποτε τέχνης «πουλάει», τη στιγμή ακριβώς που είναι στα ντουζένια του εμπλέκεται με τη μόδα, γίνεται ambassador-διαφημιστής κάποιου Οίκου, κάνει πασαρέλες και εμφανίζεται πρώτο τραπέζι πίστα στις επιδείξεις και τις εβδομάδες μόδας. Με το αζημίωτο φυσικά, καθώς τρελές αμοιβές πεταρίζουν στον αέρα. Το είδαμε με την Μπιγιονσέ, τη Ζεντάγια, τον Χάρι Στάιλς, τη Ριάνα, για να αναφέρουμε ελάχιστα μόνο ονόματα celebrities. Σε αυτό το σύνηθες μοτίβο, υπάρχει μία τρανταχτή εξαίρεση, η Τέιλορ Σουίφτ.
Οι διάφοροι κριτικοί του στιλ (όχι τίποτα θεσμικοί, απλώς στραβοστόμηδες των social media) είναι διχασμένοι. Άλλοι την κράζουν, άλλοι εξαίρουν τις επιλογές της. Πάντως, εκείνη δεν έχει διαφημίσει ποτέ κανένα brand, αποφεύγει τα fashion shows, δεν έχει συνεργαστεί με κανέναν μεγάλο (ή μικρό) της βιομηχανίας. Η Χάνα Μπέσοβιτς, ο άνθρωπος πίσω από τον λογαριασμό @IDeserveCouture, το λέει πολύ εύστοχα: «Η Τέιλορ Σουίφτ δεν χρειάζεται τη σφραγίδα έγκρισης από την Αν Γουίντουρ και τον κόσμο της μόδας, γιατί σε αυτό το σημείο είναι σπουδαιότερη από τη μόδα».
Όσο κι αν στους boomer φαίνεται ανεξήγητο, η Τέιλορ Σουίφτ δεν είναι απλώς μια από τις πιο σημαντικές φωνές και μορφές της ποπ κουλτούρας, αλλά ένα φαινόμενο. Είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στον κόσμο. Οι υποψήφιοι στις αμερικανικές εκλογές την τραβολογούν για μια καλή κουβέντα, το αυτό επιθυμεί και η ΕΕ. Πρόσωπο της Χρονιάς για το 2023, αντικείμενο μελέτης σε αμερικανικά πανεπιστήμια, βασίλισσα του streaming.
Σύμφωνα με την αρθρογράφο ποπ κουλτούρας Έμιλι Κιρκπάτρικ, όλο αυτό το attitude απέναντι στο μάρκετινγκ της μόδας είναι κομμάτι του σχολαστικά κατασκευασμένου προϊόντος που ονομάζεται Τέιλορ Σουίφτ. Και το προϊόν αυτό ξεχωρίζει για την προσγειωμένη αυθεντικότητά του, όπου δε χωράνε πανάκριβα λογότυπα και haute couture ούγιες. «Θα άντεχε οικονομικά να φορά όλο τον Gucci, θα άντεχε επίσης να ράβονται ρούχα ειδικά για εκείνη. Όμως δεν το κάνει, κάτι που φαίνεται να γίνεται ενσυνείδητα» λέει η Κιρκπάτρικ.
Κερδίζοντας δισεκατομμύρια από τη μουσική της και μόνο από τη μουσική της, η Τέιλορ Σουίφτ δεν ψάχνει για παράπλευρες δραστηριότητες και βαβούρα. Ως σύγχρονος Μίδας, ό,τι αγγίζει γίνεται χρυσός. Επομένως γιατί να χαραμίσει αυτή την ικανότητά της «αγγίζοντας» άλλα brands κι όχι το δικό της;
Δειτε περισσοτερα
Πώς συναντιούνται τόσοι κόσμοι;
Τα ψηφιακά εργαλεία που υπόσχονται ένα πράσινο μέλλον
Οι επιχειρήσεις που αναγνωρίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας μπορούν να επιτύχουν σε όλα τα επίπεδα—οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά
Εξερευνήστε φαράγγια, λίμνες και εθνικούς δρυμούς με σεβασμό στη φύση και τη βιοποικιλότητα
Ο εικαστικός παρουσιάζει 17 πορτρέτα ανθρώπων που «διαβάζουν το μέλλον» στην Baker Street του Λονδίνου