Το άγριο cancel της Μπλέικ Λάιβλι
Τι πήγε τόσο στραβά με τη νέα της ταινία και ξαφνικά όλοι επιτίθενται στην ηθοποιό
Η Μπλέικ Λάιβλι βιώνει τη μεγαλύτερη επίθεση στην καριέρα και την προσωπικότητά της: δικαίως ή κάποιος το ενορχήστρωσε;
Εβδομάδες τώρα –και πολύ πριν κάνει επίσημη πρεμιέρα η νέα ταινία της Μπλέικ Λάιβλι “It Ends With Us”- έβλεπαν το φως της δημοσιότητας ειδήσεις και ειδησούλες που έκαναν λόγο για την κακή συνεργασία της ηθοποιού με τον συμπρωταγωνιστή της και σκηνοθέτη της ταινίας, Τζέιμς Μπαλντόνι.
Οι φήμες ήθελαν τη Λάιβλι πολύ ηγεμονική, πολύ ελεγκτική και πολύ έτοιμη να πάρει το σκηνοθετικό τιμόνι από τα χέρια του δημοφιλούς συνεργάτη της, όμως, οι αρχικές αναφορές που έκαναν λόγο για παγερό κλίμα στα γυρίσματα και για αγεφύρωτες εντάσεις πολύ γρήγορα μετατράπηκαν σε ένα τσουνάμι εναντίον της Λάιβλι.
Στην αρχή, πηγές από τη δική της πλευρά ανέφεραν ότι η ηθοποιός είχε πέσει θύμα bodyshaming από τον Μπαλντόνι. Ότι εκείνος ρώτησε για τα κιλά της, καθώς σε μία σκηνή θα έπρεπε να τη σηκώσει στα χέρια και όπως είχε πει, αντιμετώπιζε πρόβλημα με την πλάτη του. Ήταν η περίοδος που η Λάιβλι μόλις είχε γεννήσει και το σώμα της δεν είχε ακόμη επανέλθει πλήρως.
Μετά υπήρξαν αναφορές που έκαναν λόγο για εξαιρετικά άβολο κλίμα ανάμεσα στους δύο συνεργάτες, καθώς ο Μπαλντόνι έκανε μία σκηνή φιλιού να διαρκέσει περισσότερο απ’ όσο περίμενε η ηθοποιός, δημιουργώντας της δικαιολογημένη δυσφορία. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, πολύ σύντομα, ο Μπαλντόνι έμεινε μόνος του... Όλοι οι συνεργάτες και συντελεστές της ταινίας –συμπεριλαμβανομένης και της Λάιβλι- τον έκαναν unfollow στο Instagram, ενώ στην επίσημη πρεμιέρα της ταινίας, όλοι του καστ ήταν μαζί και ο Μπαλντόνι χώρια...
Όλοι προσπαθούν να καταλάβουν το γιατί, υποθέτουν ότι η ηγεμονική προσωπικότητα της Λάιβλι σίγουρα έχει σχέση με αυτή την εξαιρετικά αμήχανη κατάσταση, προκύπτει ότι ο σύζυγος της Λάιβλι, Ράιαν Ρέινολντς παρενέβη στο σενάριο και τη σκηνοθεσία, γράφοντας εκ νέου μία σκηνή και παραμερίζοντας τον Μπαλντόνι (σ.σ.: υπενθυμίζεται ότι τόσο η Λάιβλι όσο και ο σύζυγός της είναι και παραγωγοί του Χόλιγουντ με αρκετή επιρροή στον χώρο) και από εκεί και μετά ξεκινούν τα λάθη και το «σκάψιμο» στο παρελθόν της «κακομαθημένης» Λάιβλι.
Πριν, όμως, φτάσουμε εκεί και στο μεγάλο cancel που βιώνει αυτές τις ημέρες η ηθοποιός του Gossip Girl, ας επισημάνουμε ότι ο Μπαλντόνι προσέλαβε, όπως γράφτηκε, γραφείο διαχείρισης κρίσεων που επικεφαλής έχει τη γυναίκα που προσέλαβε ο Τζόνι Ντεπ για να αντιστρέψει το κλίμα που είχε δημιουργηθεί εναντίον του στην περιβόητη δίκη με την πρώην του, Άμπερ Χερντ: και το όνομα αυτής της κυρίας Μελίσα Νέιθαν. Από πολλούς θεωρείται ως ο εγκέφαλος που ενορχήστρωσε τις διαδικτυακές επιθέσεις εναντίον της Χερντ και τελικά πέτυχε την απόλυτη γελοιοποίησή της.
Όλως τυχαίως, από εκείνη την ημέρα σχεδόν εργολαβικά ξεθάβονται σκελετοί από την ντουλάπα της Λάιβλι – όχι ότι δεν βοηθάει και η ίδια στο προσωπικό της cancel με τη στάση της και τις δηλώσεις της.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή: Το It Ends With Us είναι μία ταινία, βασισμένη στο μυθιστόρημα της Κολίν Χούβερ που αφηγείται μία ιστορία ενδοοικογενειακής βίας. Ο Μπαλντόνι, όλο το προηγούμενο διάστημα εμφανίζεται ως εξαιρετικά ευαίσθητος σε ζητήματα έμφυλης βίας και σχεδόν ακτιβιστικά μιλά για το πρότζεκτ του φιλμ επικεντρωμένος ακριβώς στο ζήτημα της κακοποίησης των γυναικών.
Ναι, ακατάλληλη η Λάιβλι να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, αλλά τόσα ράμματα για τη γούνα της;
Την ίδια στιγμή, η Λάιβλι ξεκίνησε το promo της εν λόγω ταινίας σα να επρόκειτο για κάποια ρομαντική κομεντί. «Βάλτε τα φλοράλ σας, πάρτε τις φίλες σας και τρέξτε στα σινεμά», ακούγεται να λέει σε ένα από τα πρόμο βίντεο της, το οποίο φυσικά έδωσε λαβή στους haters να κάνουν λόγο για μία πλούσια ηθοποιό που είναι εκτός τόπου και χρόνου και φυσικά δεν μπορεί να συναισθανθεί το τι συμβαίνει γύρω της.
Ακόμα χειρότερα; Η Λάιβλι έμοιαζε να κάνει προώθηση των δικών της επιχειρηματικών πρότζεκτ μέσω της ταινίας. Από τη μία τα stands με τη σειρά προϊόντων για μαλλιά που φέρει την υπογραφή της, από την άλλη τα ποτά που ήταν κερασμένα από την εταιρεία refreshments που διατηρεί μαζί με τον σύζυγο, ε, δεν ήθελε και πολύ το πράγμα για να ξεφύγει.
Και μετά άρχισαν να «ξεθάβονται» παλιές άβολες, αγενείς, φουλ αμήχανες συνεντεύξεις της Λάιβλι. Μία από αυτές με τη δημοσιογράφο Kjersti Flaa από το μακρινό 2016 έχει ήδη γίνει σούπερ βάιραλ, αλλά για τους μάλλον λάθος λόγους. Σε αυτή τη συνέντευξη η έγκυος Λάιβλι ακούει τη Flaa να της λέει “congratulations on your little bump” (σ.σ.: συγχαρητήρια για την κοιλίτσα σου) και η Λάιβλι, η οποία προφανώς δεν ήθελε να αναφερθεί στην εγκυμοσύνη της να της απαντά ακριβώς με τον ίδιο τρόπο – και ενώ η δημοσιογράφος δεν είχε κοιλιά...
Η δημοσιογράφος συνέχισε στο ίδιο ύφος, ρωτώντας τη Λάιβλι για τα κοστούμια της ταινίας, στην οποία πρωταγωνιστούσε τότε, κι όταν η ηθοποιός της επισήμανε ότι αν ήταν άντρας δεν θα τη ρωτούσε για τα ρούχα, έμεινε αποσβολωμένη...
Κάθε λάθος της Λάιβλι στο μικροσκόπιο
Η συνέντευξη δεν πήγε πολύ καλά και η δημοσιογράφος θυματοποιήθηκε όσο μπορούσε, λέγοντας ότι ένιωσε πολύ άσχημα (για απρέπεια που εκείνη έκανε;!), ότι σκεφτόταν να παραιτηθεί κι άλλα τέτοια δακρύβρεχτα. Βγήκε μάλιστα και στο ΤΜΖ για να δηλώσει ότι δεν θα έλεγε όχι σε μία «συγνώμη» από την πλευρά της Λάιβλι, ωστόσο, ξέχασε να αναφέρει ότι μετά από εκείνη την αμήχανη συνέντευξη της είχε πάρει κι άλλη, η οποία πήγε σαφώς καλύτερα.
Από τότε δεν υπάρχει οτιδήποτε στη ζωή της Λάιβλι που να μην έχει γίνει αντικείμενο ακυρωτικής κριτικής: το ότι δεν υπογράφει αυτόγραφα (δεν υπογράφει λευκά χαρτιά, ακριβώς για να αποφύγει το ενδεχόμενο πλαστογράφησης της υπογραφής της), το ότι έχει αδυναμία στα ακριβά ρούχα και κοσμήματα, το ότι πριν από χρόνια δεν καταδέχθηκε να μιλήσει σε θαυμαστές, οτιδήποτε μπορεί να πείραξε κάποιον, ξαφνικά γίνεται αντικείμενο κριτικής.
Συν τα όντως επιλήψιμα της ζωής της (το ότι παντρεύτηκε σε σημείο που παλαιότερα ήταν φυτεία σκλάβων, το ότι παρείχε στήριξη σε ανθρώπους του Χόλιγουντ με βαρύ ποινικό παρελθόν μεταξύ των οποίων ο Χάρβεϊ Γουάινστιν και ο Γούντι Άλεν), όλα αυτά έχουν ανασυρθεί ξαφνικά εναντίον της ηθοποιού και ενώ ο Μπαλντόνι για την ώρα φαίνεται να απολαμβάνει τη στήριξη όλων των influencers του Tik Tok και εν μέρει του Τύπου.
Σήμερα, δε, εντελώς τυχαία, το PageSix «ξέθαψε» μια παλιά συνέντευξή της, στην οποία η Λάιβλι χρησιμοποιεί έναν κακοποιητικό όρο για τα τρανς άτομα (tranny) και στην οποία λέει –πριν από αρκετά χρόνια- ότι θα ήθελε να αποκτήσει κορίτσια, όταν θα παντρευτεί ή έστω “trannies” που θα μπορούσαν να εκτιμήσουν όλα αυτά τα ρούχα και παπούτσια που έχει, ώστε να μην πάνε χαμένα...
Προφανώς και η Λάιβλι έχει κάνει άπειρα λάθη μέσα στα χρόνια – προφανώς και η ορθή γλώσσα δεν είναι το φόρτε της. Και σίγουρα δεν είναι η σταρ της διπλανής πόρτας. Όμως, είναι κάπως περίεργο ότι η προβληματική συνεργασία της με τον Μπαλντόνι «πυροδότησε» όλο αυτό το cancel –χειρότερο κι από αυτό που βίωσε η Jlo- και με τα πιο δηλητηριώδη σχόλια να γίνονται από γυναίκες.
Η υπόθεση – όσο ελαφριά κι αν φαίνεται για τα δεδομένα του Χόλιγουντ – έχει βάθος και θα έχει αξία αν υπάρξει απάντηση. Απλώς, η Λάιβλι μάλλον θα χρειαστεί και αυτή με τη σειρά της βοήθεια από ειδικούς στη διαχείριση της κρίσης και όσο το cancel εναντίον της γιγαντώνεται...
Για την ώρα, η Λάιβλι παρουσιάζεται ως το απόλυτο mean girl, μία ατάλαντη κακομαθημένη που επιβιώνει με τις γνωριμίες και τη δύναμη του συζύγου και των φίλων του και ως κάποια που δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.