Η Bettina Ballard είχε άποψη για τη μόδα

Η Athens Voice και το COCIO διψάνε για vintage ζαχαρένιες ιστορίες από τη χρονοκαψούλα του 1951

Η Athens Voice και το COCIO διψάνε για vintage ζαχαρένιες ιστορίες από τη χρονοκαψούλα του 1951, τη χρονιά που γεννήθηκε η μαγική συνταγή του πιο διάσημου σοκολατούχου γάλακτος και στο Παρίσι η fashion editor της Vogue, Μπετίνα Μπάλαρντ, ευλογεί τις κολεξιόν του Dior και του Balenciaga.

Μια θεά, μια μούσα του coolness synonym, μια ορκισμένη υπέρμαχος του μοντερνισμού, που ως κίνημα τέχνης, αρχιτεκτονικής, ζωγραφικής, λογοτεχνίας και ντιζάιν, υπό τις ευλογίες της, καθώς διευθύνει τη Βίβλο του γυναικείου στιλ, εισχωρεί πλέον και στη μόδα! Τη μαζική μόδα, τη μαζική παραγωγή, τη μαζική αποδοχή. Ναι, η Μπετίνα Μπάλαρντ, το 1951 δίνει τις «ευχές» της στον Dior και τον Balenciaga, αναφωνώντας κατά τη διάρκεια των σόου των δύο οίκων στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού: «Κύριοι, κάνετε τον κόσμο να δείχνει καινούργιος».

Και εγένετο τάση, μιας και η ατίθαση και ασυμβίβαστη Vogue fashion editor, γνωστή για την ατάκα της «δουλειά μου είναι να δίνω συμβουλές μόδας κι όχι να μοστράρομαι στα πάρτι της αριστοκρατίας», πριμοδοτεί στην ουσία τη δουλειά των δύο σχεδιαστών, ορίζοντάς την ως κτήμα όλων των μοντέρνων κοριτσιών και όχι μόνο της κυρίας Καραπλουσιωτίδου!

image

Η Μπετίνα Μπάλαρντ ετοιμάζει τα μοντέλα της για φωτογράφηση το 1951.

Ναι, το 1951, χρονιά που γεννήθηκε το COCIO στη Δανία, στο Παρίσι η Μπετίνα Μπάλαρντ ζήτησε είτε τα ζαχαρένια φορέματα είτε τα ταγιέρ στο χρώμα της σοκολάτας να πάψουν να θεωρούνται αντικείμενα και φετίχ πλούτου από συγκεκριμένες οικονομικά εύρωστες τάξεις, πριμοδοτώντας τους Dior και Balenciaga να παραγάγουν μαζικές γραμμές για όλα τα κορίτσια του Παρισιού αλλά και της Αμερικής, που έπαιρνε γραμμή από την Ευρώπη. Μάλιστα το παρασκήνιο λέει πως, πριν την επίδειξη των δύο σχεδιαστών, η ίδια προσωπικά επιμελήθηκε το λουκ των μοντέλων, ώστε η pop και not rich γραμμή της ραπτικής τους να δείξει θελκτική μα και προσιτή ως εικόνα, μιας και θα ταξίδευε μέσω φωτογραφιών «ακόμα και σε φτωχόσπιτα», αφού βάσει της λογικής της «μόδα δεν θα πει απαραίτητα και πλούτος, μα ομορφιά και πρόσβαση σε αυτήν σε όλες τις μοντέρνες γυναίκες του σήμερα».

Ναι, το 1951, η Μπετίνα Μπάλαρντ απελευθέρωσε τη μόδα από την αριστοκρατία, σκορπίζοντας πατρόν και φιγουρίνια παντού όπου χτυπούσαν οι μοντέρνες καρδιές.

Κεντρική φωτογραφία: Η Μπετίνα Μπάλαρντ με την Κοκό Σανέλ.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice