Το στυλ της υποψήφιας προέδρου των ΗΠΑ είναι πολλά περισσότερα από ένα μπλε σακάκι (εικόνες)
Ρούχα για πραγματικούς ανθρώπους
Η Βenetton δε βλέπει μοντέλα και ντεφιλέ. Βλέπει μόνο τον άνθρωπο
Κάθε πρωί, τη στιγμή που επιλέγεις τι θα βάλεις γράφεις ιστορία. Τη δική σου προσωπική ιστορία που περνάει μηνύματα στους γύρω, ενώ παράλληλα σε εντάσσει σε κοινωνικές ομάδες και περιστάσεις. Αποφασίζεις για τη διάθεση που θα έχεις την υπόλοιπη μέρα και συντονίζεις τις στιλιστικές σου επιλογές με τις στιγμές που σε περιμένουν.
Κι αν το ρούχο είναι όλα αυτά, ποια ήταν η τελευταία φορά που αισθάνθηκες ότι αγοράζεις ρούχα φτιαγμένα για πραγματικούς ανθρώπους; Την ώρα που πάλευες να σταθείς στις ψηλοτάκουνες γόβες σου σε μία εξαντλητική ημέρα στη δουλειά; Όταν η μόδα θέλει στενά τζιν ή μήπως μέσα σ’ εκείνο το κοστούμι στενής γραμμής που είναι η τελευταία τάση; Η αληθινή ζωή είναι στιγμές και συναισθήματα μακριά από στερεότυπα γύρω από τη μόδα. Αυτό ακριβώς είναι το μήνυμα πίσω από το clothes for humans, την ολοκαίνουρια καμπάνια με τα νέα σχέδια της United Colors of Benetton.
Ένα νέο περιοδικό και ένας πολύχρωμος κατάλογος
Όταν ακούς Benetton τρία πράγματα έρχονται στο μυαλό: χρώμα, πλεκτά και κοινωνική δέσμευση. Οι τρεις αυτοί άξονες πρωταγωνιστούν στις νέες σειρές με ρούχα που επιτρέπουν την έκφραση συναισθημάτων και την απόλαυση εμπειριών ζωής. Μπορεί τα ρούχα της Benetton να απευθύνονται στο σύγχρονο άνθρωπο του ανεπτυγμένου κόσμου, αλλά η εταιρεία ερευνά το ρούχο από κάθε σκοπιά και το magalog, το νέο της δημιούργημα μπαίνει σε βάθος στα ρούχα των ανθρώπων.
Είναι κάτι μεταξύ περιοδικού και καταλόγου, γι’ αυτό και magalog, και στις σελίδες του θα δεις ιστορίες που διηγείται η μόδα. Στην πρώτη έκδοση Clothes for Humans το φωτογραφικό υλικό της φθινοπωρινής συλλογής συνοδεύεται από πρωτότυπα, επιλεγμένα άρθρα για θέματα αυτονόητα, που ίσως ποτέ δε σε προβλημάτισαν ως τώρα. H Benetton αρθρογραφεί και ρωτάει για παράδειγμα: «Γιατί τα αγόρια φορούν μπλε και τα κορίτσια ροζ;» Τα θέματα αφορούν τα ρούχα αλλά όχι τις γνωστές φωτογραφίες από εβδομάδες μόδας και πασαρέλες. Στο προσκήνιο μπαίνουν τα ρούχα που φορούν οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους σε όλο τον κόσμο.
Πως προέκυψαν τα καπέλα των μαγισσών; Γιατί τα αγοράκια φοράνε γαλάζια και τα κοριτσάκια ροζ; Πως γίνεται η μαντήλα αξεσουάρ μόδας; Σαν μια παγκόσμια εγκυκλοπαίδεια μόδας τα επόμενα τεύχη του Clothes for Humans που θα κυκλοφορούν κάθε σεζόν στα καταστήματα της εταιρείας, θα γίνουν μια ευκαιρία μελέτης. Ένα medley προσεκτικά επιλεγμένων φωτογραφιών, σχεδιασμού και γραφής παρουσιάσει κάτι καινοτόμο μελετώντας ρούχα, αξεσουάρ και ενδυματολογικές συνήθειες από την Τεχεράνη μέχρι το Μεξικό και από το Λονδίνο μέχρι το Πεκίνο.
Οι ιστορίες είναι πολλές, από το πώς δημιουργήθηκε το κάθε ρούχο, τα χαρακτηριστικά και τις πιο συνηθισμένες χρήσεις του, μέχρι εκείνες που θίγουν την ανισότητα των ευκαιριών στον κόσμο που ζούμε. Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του πρώτου φθινοπωρινού magalog, το άρθρο της Haenyeo ανοίγει παράθυρα στον κόσμο, αφού μιλά για μια κοινότητα γυναικών στην Κορέα που βουτούν στο νησί Jeju μαζεύοντας όστρακα για να ζήσουν και τώρα κινδυνεύουν να χάσουν το εισόδημά τους.
Το Benetton magalog παρέχει ένα δίαυλο επικοινωνίας με τους καταναλωτές που πηγαίνει πολύ πιο πέρα από την απλή παρουσίαση προϊόντων. Η μόδα γίνεται το μέσο για να μιλήσουμε για κουλτούρα, εργασία, περιβάλλον και όλα όσα επηρεάζουν τις μοντέρνες κοινωνίες. Όπως ακριβώς μας έχει συνηθίσει, η Benetton μας κάνει ανήσυχους και καλεί για εξερεύνηση.
Ένα από τα άρθρα του φθινοπωρινού magalog:
Οι Ιάπωνες και το νέο τρεντ της φόρμας Ζεντάι
Άλλη μία παράξενη αγάπη της μακρινής Ασίας, το ντύσιμο με ολόσωμη φόρμα από σπάντεξ είναι ο νέος τρόπος διασκέδασης των φανατικών οπαδών των Ζεντάι. Για σένα που (όπως κι εγώ) η παραπάνω πρόταση περιείχε αρκετές άγνωστες λέξεις, το Ζεντάι προέρχεται από την έκφραση τζένσεν τάϊτσου και μεταφράζεται περίπου ως «ολόσωμο κολλάν». Το υλικό σπάντεξ πάλι, θυμίζει εκείνο που χρησιμοποιείται στα μαγιό και σορτσάκια ποδηλασίας, αλλά για τις ανάγκες των οπαδών των Ζεντάι κυκλοφορεί σε μία μεθυστική γκάμα από χρώματα και σχέδια.
Να πόσα μαθαίνεις στις σελίδες του magalog, αλλά υπάρχουν κι άλλα τόσα που δε γνωρίζεις. Οι φόρμες ζεντάι είναι μια πρακτική που λάνσαρε τη δεκαετία του ’80 ο Ιάπωνας φωτογράφος Μάρσι Άναρκι κι έκτοτε έχει εξελιχθεί σε ισχυρή υποκουλτούρα με 3.000 μέλη στο Τόκιο. Όταν όμως λέμε ολόσωμη το εννοούμε. Όλα μέσα, ακόμα και το κεφάλι. Το καλό είναι ότι εκείνος που τη φορά μπορεί να αναπνέει και να βλέπει, χωρίς οι άλλοι να ξεχωρίζουν ποιος είναι. Γιατί να φορέσεις μια τέτοια φόρμα θα πεις; Είναι τέλεια, αφού οι φανατικοί ξεφεύγουν από την καθημερινότητα εκεί όπου ο αντικομφορμισμός συναντά την ανωνυμία. Κι όλα αυτά χάρη σε μία ζεντάι.
Το πρωί υπάλληλος γραφείου και το βράδυ ζεντάι:
Ο Ράουεν, ένας 56χρονος υπάλληλος γραφείου μιλά για τη ζεντάι εμπειρία του: «Αισθάνομαι να με τυλίγει μια υπέροχη γαλήνη και να βυθίζομαι σε αυτήν. Να τυλίξω όλο μου το σώμα σε ένα κομμάτι ύφασμα… Ένα όνειρο που επιτέλους πραγματοποιήθηκε», κάπως σαν έμβρυο στην κοιλιά της μητέρας, όπως λένε ορισμένα μέλη. Ο 51χρονος αρχιτέκτονας Τόσι, φτιάχνει τη φόρμα στα μέτρα του κι ας έχει 10πλάσια τιμή από εκείνες του εμπορίου. Μεταξύ 2.500-6.300 γιεν (21-52€) κυμαίνεται μία μονόχρωμη φόρμα, αλλά εκείνος είναι του ακριβού γούστου και δηλώνει ότι «Το να απομονώνεσαι από τον έξω κόσμο είναι τελείως εξωπραγματικό συναίσθημα – με κάνει όμως να αισθάνομαι πιο ήρεμος». Από περιέργεια, για χαλάρωση στο σπίτι, σε ειδικές περιστάσεις ή σε ομαδικές συγκεντρώσεις οπαδών, κάτι τέτοια είναι που σε κάνουν ν’ απορείς «τι φορούν οι άνθρωποι…».
Δείτε περισσότερα στο: gr.benetton.com/ και gr.benetton.com/clothes-for-humans/
Κεντρική φωτογραφία: Μέλη της Λέσχης Ζεντάι του Τόκυο συναντιούνται στην πόλη κάθε δύο μήνες.