Αποτελείται από σχέδια εμπνευσμένα από τη ζωή κάτω από το νερό
Από τα γυαλιά ηλίου-μάσκες μέχρι τις πρωινές τσάντες-σάκους για υπερατλαντικό ταξίδι, όλα δείχνουν πως, στη σφαίρα των αξεσουάρ, τα κορίτσια προτιμούν το Χ-Large μέγεθος. Το ρολόι δεν αποτελεί εξαίρεση.
H αδικία είναι προφανής: οι γυναίκες, φύλο εκ φύσεως αχόρταγο, δεν αρκούνται στο να οικειοποιούνται όλη την αντρική γκαρνταρόμπα (από το λευκό πουκάμισο και τα boyfriend jeans μέχρι το γιλέκο και τη γραβάτα), αλλά βάζουν το χέρι τους και στο μοναδικό «κόσμημα» που κυρίως επιτρέπεται να φορά ένας άντρας. Ή μάλλον το βάζουν στο χέρι τους.
Περιφρονώντας πλέον τα λεπτεπίλεπτα, ντελικάτα γυναικεία μοντέλα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε μοντέλα ρολογιών που είτε είναι είτε φαίνονται αντρικά. Και κάπως έτσι τα it girls της εποχής μετουσιώνουν τα όποια ποσοστά τεστοστερόνης διαθέτουν σε ένα δυναμικό στιλ. Μάλιστα, δεν είναι μόνο το μέγεθος που μετράει στην επιλογή, αλλά και ο αριθμός π.χ. των δεικτών (βυθόμετρο, χρονόμετρο κατάδυσης, ένδειξη θερμοκρασίας νερού…)! Όσο περισσότεροι, τόσο καλύτερα.
Ποιο ρολόι όμως θεωρείται «μεγάλο»; Δεν υπάρχει κανόνας, αν και οποιοδήποτε με διάμετρο μεγαλύτερη των 42mm, δεν περνά απαρατήρητο. Πρακτικά, η προτίμηση για το μεγάλο μέγεθος ρολογιού εξηγείται, καθώς το κοίταγμα της ώρας οφείλει να είναι μια κίνηση άμεση και γρήγορη – και ένα ρολόι με μεγάλο ευανάγνωστο καντράν εξασφαλίζει πως θα ενημερωθούμε για την ώρα με μια ματιά. Όμως αυτή η λεπτομέρεια μετράει περισσότερο για τις μαμάδες μας (ή τέλος πάντων σε όσες έχουν ολίγη πρεσβυωπία), γιατί για τις περισσότερες από εμάς που έχουμε συνηθίσει να κοιτάμε το κινητό, το iPod ή οποιοδήποτε gadget είναι πιο κοντά για να μάθουμε τι ώρα είναι, το ρολόι είναι πρωτίστως αξεσουάρ – όχι αναγκαιότητα.
Οι τάσεις στα αξεσουάρ καθορίζονται από τρεις παράγοντες, με πρώτο και κυριότερο τις διαθέσεις των designers. «Δεν πιστεύω στο διαχωρισμό των φύλων όταν μιλάμε για αξεσουάρ. Θέλω οι γυναίκες να φορούν αποφασιστικά τα πιο χαρακτηριστικά αντρικά μοντέλα και αντίστροφα». Τάδε έφη Marc Jacobs, όταν παρουσίασε τα Emprise για τον οίκο Louis Vuitton. Ο Michael Kors επίσης παρουσίασε υπερμεγέθη ρολόγια, ενώ ο οίκος Gucci αναβάθμισε το κλασικό Τwirl, κάνοντάς το πιο μοντέρνο και, φυσικά, πιο μεγάλο.
Σε δεύτερο επίπεδο, οι τάσεις στα αξεσουάρ καθορίζονται από τις celebrities. Από την Πυθία των trends, Kate Moss, τις fashionistas δίδυμες Όλσεν και οποιαδήποτε άλλη celebrity αξίζει να ονομάζεται trendsetter (η Τζένιφερ Άνιστον, η Πάρις Χίλτον και η Ούμα Θέρμαν είναι λίγα ακόμη ονόματα στη λίστα), όλες στολίζουν τους εύθραυστους καρπούς τους με chunky, ατσάλινα ή χρυσά ρολόγια.
Τέλος, για να επικρατήσει και να επιβιώσει μια τάση, οφείλει να μπορεί να μεταφέρεται εύκολα από την πασαρέλα και τα πρωτοσέλιδα των tabloids στους δρόμους. Εκεί δίνεται η μεγάλη μάχη, και εκεί τα μεγάλα ρολόγια κερδίζουν κατά κράτος τα μικρά. Η Lisa Butcher, πρώην μοντέλο και παρουσιάστρια της εκπομπής του BBC «Τι να μη φορέσετε», λέει: «Φοράω μόνο αντρικά ρολόγια. Τα μικρά ρολόγια “χάνονται” στο χέρι μου. Οι γυναίκες πρέπει να φορούν μεγάλα αξεσουάρ για να αναδεικνύουν τα λεπτά τους άκρα».
Στιλιστικά, ένα μεγάλο ρολόι είναι ευέλικτο, διότι ταιριάζει αφενός με όλα τα casual, αστικά σύνολα, αλλά λειτουργεί εξίσου καλά και σε πιο επίσημα πλαίσια, καθώς εξισορροπεί τη θηλυκότητα και ευνοεί το mix & match ετερόκλητων στοιχείων, αυτό που, απλουστευμένα, ονομάζουμε στιλ. Κάπως σαν να φοράς ένα χαριτωμένο εμπριμέ φόρεμα με Dr. Martens. Το μεγάλο ρολόι είναι fashion statement από μόνο του. Και επειδή η φράση «το μέγεθος μετράει» είναι μάλλον κλισέ, ας πούμε απλά πως ένα μεγάλο ρολόι έχει υπόσταση. Και όποια το φοράει, επίσης.