Και να αποφασίσεις να πας για ψώνια, πάντα θα πέφτεις πάνω στον τύπο με το μικρόφωνο και την κάμερα να σε ρωτάει για τις τιμές. Μην απαντάς. Συνέχισε να διαλέγεις τα δώρα σου και να θυμάσαι μόνο αυτό: η ΑΛΛΗ ουρά κινείται πάντα πιο γρήγορα στα ταμεία.
Μερικά πράγματα που δεν ξέρεις για τα δώρα
Celebrities όπως ο Brad Pitt, o Tom Cruise και η Beyonce έχουν όλοι χαρίσει στους αγαπημένους τους το καταδικό τους αεροπλάνο
Λίγα είναι τα πράγματα που σου προκαλούν πιο ευχάριστο σκίρτημα από εκείνο ενός κουτιού, τυλιγμένου σε φανταχτερό χαρτί που γράφει πάνω το όνομά σου. Το άνοιγμα ενός δώρου, η αγωνία στο πρόσωπο εκείνου που το προσφέρει, η ανυπομονησία του δέκτη, οι κορδέλες και το χρατς χρουτς του περιτυλίγματος καθώς πέφτει στο πάτωμα, είναι όλα πιο σημαντικά από το οποιοδήποτε περιεχόμενο και εκείνα που θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου ως γλυκιές αναμνήσεις που λάμπουν λίγο πιο φωτεινά από τις υπόλοιπες.
Πλησιάζουμε και φέτος σε μία ακόμα χριστουγεννιάτικη περίοδο, την πιο μαγική εποχή του χρόνου που, ως τυχεροί και προνομιούχοι, έχουμε την ευκαιρία να πιάσουμε στα χέρια μας περισσότερα από ένα δώρα και να παρακολουθήσουμε την αντίδραση των αγαπημένων μας προσώπων καθώς ανοίγουν τα δικά τους. Όσο όμως και αν αγαπάς την όλη τελετουργία, σίγουρα υπάρχουν πολλά και άκρως ενδιαφέροντα πράγματα για την ανταλλαγή δώρων που ποτέ δεν έμαθες και ήρθε η ώρα να ανακαλύψεις έτσι ώστε να κάνεις εσύ φέτος τον έξυπνο στο οικογενειακό τραπέζι.
BENETTON. Πλεκτό φόρεμα σε σχέδιο Stella Jean και μοτίβο εμπνευσμένο από τους Ναβάχο
Kαταρχάς, η παράδοση του δώρου έχει τις ρίζες της στην ιστορία της Γέννησης του Ιησού και τους τρεις μάγους που χάρισαν στο θείο βρέφος λιβάνι, χρυσό και σμύρνα. Κάθε ένα από τα παραπάνω δώρα είχε διαφορετική σημασία και σύμφωνα με το μύθο προοικονομούσε τη ζωή του Χριστού στη γη, με το λιβάνι να συμβολίζει τη λατρεία των πιστών, ο χρυσός τη βασιλεία ενώ η σμύρνα το θάνατο.
Κατά τη διάρκεια του 18ου αιώνα, η ανταλλαγή δώρων μεταξύ των χριστιανών καθιερώθηκε ως ένας τρόπος υπενθύμισης των θυσιών του Κυρίου και αποτελούσε αφορμή για να βοηθήσουν όσους το είχαν ανάγκη.
APIVITA. Σετ περιποίησης σώματος που περιλαμβάνει αφρόλουτρο, γαλάκτωμα σώματος και κρέμα χεριών με άρωμα γιασεμιού €26,20
Στη Βικτωριανή εποχή, τα δώρα άρχισαν σταδιακά να χάνουν το θρησκευτικό τους χαρακτήρα και αφορούσαν περισσότερο την οικογένεια. Έτσι γεννήθηκαν πολλές παραδόσεις για την ημέρα των Χριστουγέννων, όπως εκείνη του σπάγκου σε διαφορετικά δωμάτια του σπιτιού.
Σύμφωνα με το μεγαλύτερο e-shop του διαδικτύου, το Amazon, η πιο χαώδης χρονιά που έχουν περάσει ήταν το 2012 όταν πούλησαν 27 εκατομμύρια προϊόντα παγκοσμίως μέχρι το βράδυ της 26ης Δεκεμβρίου. Κάτι που σημαίνει πως για κάθε χτύπο του δείχτη ενός ρολογιού, 306 δώρα αγοράζονταν από τις αποθήκες και ετοιμάζονταν για ταξίδι!
Κάθε μέλος της οικογένειας έπρεπε να διαλέξει το χρώμα σπάγκου που ήθελε και στην συνέχεια να το εντοπίσει μέσα στο σπίτι. Όταν τον έβρισκε και ακολουθούσε την πορεία του, οδηγούνταν στο δώρο που του αντιστοιχούσε. Παρόλο που το ύφος των Χριστουγέννων, όπως το ζούμε σήμερα, έχει ξεκάθαρες επιρροές από την αμερικάνικη κουλτούρα, η γιορτή είχε απαγορευτεί από τη χώρα κατά τα πρώτα χρόνια της καθιέρωσής της καθώς θεωρούνταν παγανιστική και απειλητική για την ισορροπία της κοινότητας και όποιος πολίτης την τιμούσε συλλαμβάνονταν πάραυτα. Τα Χριστούγεννα έγιναν νόμιμα το 1680 και από τότε η διαδικασία ανταλλαγής δώρων γνώρισε τη μεγαλύτερή της άνθιση. Αμερικάνοι της επαρχίας σκάλιζαν ξύλινα παιχνίδια ή κεντούσαν για να έχουν κάτι να δώσουν στα παιδιά της οικογένειας ως ένδειξη αγάπης και φροντίδας. Φυσικά, η έναρξη της Βιομηχανικής Επανάστασης αντικατέστησε τα χειροποίητα παιχνίδια με τα συσκευασμένα που παράγονταν κατά χιλιάδες. Μέχρι το 1867, η βιομηχανία των Χριστουγέννων είχε πάρει τέτοιες διαστάσεις στην Αμερική που το πολυκατάστημα Macy’s ανακοίνωσε πως θα κρατήσει τις πόρτες του ανοιχτές μέχρι τα μεσάνυχτα της παραμονής των εορτών στις 24 Δεκεμβρίου.
Κάνουμε ένα flashforward στο σήμερα όπου το internet βασιλεύει στις ζωές όλων και οι online αγορές δίνουν και παίρνουν, κυρίως για όσους από εμάς έχουμε μία τάση να κάνουμε τα πάντα τελευταία στιγμή. Σύμφωνα με το μεγαλύτερο e-shop του διαδικτύου, το Amazon, η πιο χαώδης χρονιά που έχουν περάσει ήταν το 2012 όταν πούλησαν 27 εκατομμύρια προϊόντα παγκοσμίως μέχρι το βράδυ της 26ης Δεκεμβρίου. Κάτι που σημαίνει πως για κάθε χτύπο του δείχτη ενός ρολογιού, 306 δώρα αγοράζονταν από τις αποθήκες και ετοιμάζονταν για ταξίδι! Επιθυμώντας να εκμεταλλευτούν στο έπακρον την ανάγκη του κόσμου για online αγορές, οι «καταστηματάρχες» επινόησαν το δικό τους εικονικό Black Friday, όπου ο κάθε χρήστης είναι ικανός να ψωνίσει με εκπτώσεις και προσφορές από μία τεράστια γκάμα ιστοσελίδων και shops, κάτι που ονομάστηκε Cyber Monday από την Ινδική αγορά και «γιορτάζεται» κάθε χρόνο στις 28 Νοέμβρη.
G STAR RAW. Καπαρντίνα σε υπέροχο πράσινο €319
Μεταξύ των (πολύ) πλουσίων, το πιο δημοφιλές δώρο είναι ένα ζευγάρι παντόφλες, συνοδευόμενο με ασορτί ιδιωτικό τζετ (!). Celebrities όπως ο Brad Pitt, o Tom Cruise και η Beyonce έχουν όλοι χαρίσει στους αγαπημένους τους το καταδικό τους αεροπλάνο, ενώ οι μεγάλοι επιχειρηματίες της Αραβίας και της Ινδίας φαίνεται επίσης να προτιμούν την προσφορά ιπτάμενων δώρων.
Άλλες επιλογές που έχουν ζήτηση είναι εξωτικά ταξίδια σε μέρη όπως τα νησιά Bora Bora ή αμάξια πολυτελείας όπως μία Ferrari. Γι’ αυτούς είν’ η ζωή!
YAMAMAY. Σετ εσωρούχων Sensual Appeal, σλιπ €12,99, σουτιέν €25,99
Μια παγκόσμια έρευνα του The Body Shop σχετικά με τα δώρα αποκαλύπτει επίσης μερικές πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη συνήθεια, κυρίως την εποχή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Για παράδειγμα, ανάμεσα στις δέκα χώρες που συμμετείχαν στη συγκεκριμμένη έρευνα, 87% των κατοίκων του Χονγκ Κονγκ πιστεύουν πως είναι αγενές να ανοίξουν το δώρο που έλαβαν επιτόπου και προτιμούν να περιμένουν μία πιο κατάλληλη στιγμή. Αντιθέτως οι Βραζιλιάνοι είναι πιο ανυπόμονοι και επιθυμούν να μάθουν τι βρίσκεται κάτω από το περιτύλιγμα. Στον ερωτικό τομέα, οι σύντροφοι ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά σε δώρα για το έτερον ήμισυ στο ξεκίνημα της σχέσης τους, με αποκορύφωμα το δεύτερο χρόνο. Καθώς όμως η «περίοδος χάριτος» τελειώνει, η ανταλλαγή δώρων μειώνεται σταθερά, με τη χαμηλότερη δαπάνη να πραγματοποιείται την έβδομη χρονιά της σχέσης. Όταν αρχίσετε να λαμβάνετε κάλτσες, ίσως πρέπει να ανησυχήσετε λίγο. Η αιώνια μάχη των φύλων εξαπλώνεται και στην αγορά δώρων και τα πράγματα δεν φαίνονται να βρίσκονται με το μέρος των ανδρών, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους υποστηρίζουν πως αγοράζουν στη σύντροφό τους ένα δώρο μεγάλης συμβολικής αξίας που αντικατοπτρίζει στην ουσία πόσα σημαίνει για εκείνους. Ωστόσο, μόνο το 30% των γυναικών δηλώνουν πως κάτι τέτοιο αληθεύει. Σε παγκόσμιο επίπεδο, παρότι νιώθουμε πως ζούμε σε έναν υλιτιστικό κόσμο, οι περισσότεροι άνθρωποι που ερωτήθηκαν στην έρευνα συμφώνησαν πως η σκέψη είναι εκείνη που μετράει περισσότερο. Το Χονγκ Κονγκ ξαναβγήκε στην πρωτιά με το 63% να επιθυμεί ένα εξατομικευμένο δώρο και ακολουθούν οι Σουηδοί με ποσοστό 56%.
EUGENE WOOD SUNGLASSES. Χειροποίητα ξύλινα ελληνικής κατασκευής γυαλιά €85
Η πιο επιτυχημένη συνταγή για την εύρεση του τέλειου δώρου είναι η προσοχή και μία σχετικά καλή μνήμη. Εάν δίνουμε βάση στα γούστα και τις επιθυμίες του αγαπημένου μας προσώπου, προσέχουμε τι τους προκαλεί χαμόγελο και για ποια πράγματα μιλούν με το μεγαλύτερο πάθος, τότε οι πιθανότητες να εντυπωσιαστούν με το δώρο που διαλέξαμε είναι πολύ καλές. Εάν δεν ξέρουμε τον άλλον τόσο καλά βέβαια, ένα κουτί γλυκά είναι πάντα καλή ιδέα.
REEBOK. Νέο Reebok Classic Leather Perfect Split, ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα σε νέο look €90
SALTY BAG. Τσάντα Kimolos από ανακυκλωμένο καραβόπανο €300