H Swatch γίνεται και πάλι Art

Η κoυλτούρα των πόλεων, το χιούμορ και η λάμψη, στη νέα συλλογή της Swatch

H Swatch τελευταία μοιάζει να έχει ξαναβγεί «στο δρόμο». Mετά από μία περίοδο -ας την ονομάσουμε- «κλασσικού προσανατολισμού», με σχέδια περισσότερο τεχνολογικά και straight, τώρα παρουσιάζει τη σειρά ρολογιών της για το Φθινόπωρο και το Χειμώνα 2013-14 με σαφώς πιο αρτίστικο look και αναφορές στη νεανική κουλτούρα. Φυσικά, το τεχνολογικό μέρος των προϊόντων της δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο αφού αποτελεί το θεμέλιο λίθο της επανάστασης που επέφερε πριν 30 χρόνια – κύρος που το ανανεώνει τώρα, με ένα πολυαναμενόμενο νέο μοντέλο που πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα – το Sistem51, το πρώτο αυτόματο ρολόι που αποτελείται από 51 (μόνο!) εξαρτήματα και κατασκευάζεται σε γραμμή παραγωγής, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι ένα «ακριβό αυτόματο ρολόι» αλλά προσιτό στην τιμή για το μεγάλο κοινό φίλων της τέχνης της ωρολογοποιίας.

Αυτή η τεχνολογική καινοτομία του Sistem51 αφήνει λίγο περισσότερο χώρο στην κανονική συλλογή της Swatch για τη χειμερινή σεζόν, για να παρουσιάσει σχέδια γεμάτα τέχνη, λάμψη, ασκήσεις ευφυΐας και χιούμορ. Προς χαρά όλων μας όσων αγαπάμε τη Swatch σαν μία πλατφόρμα χρωμάτων, πανέξυπνων ιδεών, καλλιτεχνικής έκφρασης και χαράς της ζωής, από τότε που εμφανίστηκε.

Ας ρίξουμε λοιπόν μία ματιά στα νέα μοντέλα:

Urban Expression

Η street κουλτούρα ήταν πάντα ένα γνώριμο playground για τη Swatch. Έπιανε με γνώση το ρυθμό του δρόμου και των πόλεων και τον μετέτρεπε σε τικ-τακ των ρολογιών της, σχέδια, εικόνες και υλικά – έκπληξη. Για να μη θυμηθούμε τις απίστευτες συσκευασίες που συχνά συνοδεύουν τα μοντέλα της και είναι η κάθε μία ένα μικρό έργο τέχνης στα graphic arts. Φέτος λοιπόν, έχουμε τη σειρά Urban Expression με σχέδια που παίζουν ανάμεσα στις λογής πινακίδες που συναντάει κανείς στο δρόμο του, απαγορευτικά («Sorry, not available in colour»), αλλοιωμένα χρώματα σε φθαρμένους τοίχους, χάρτες πόλεων, κωδικοποιημένα μηνύματα.

imageimageimage

Η μπογιά σε τοίχους και σε κράσπεδα δρόμων: ROUGH PINK (55€) - ROUGH GREEN (55€) - JAPAN ROAD (45€)

imageimage

Μηνύματα: NOT AVAILABLE IN COLOUR (45€) - THIS MOMENT (55€) Οι δείκτες μεταφέρουν αισιόδοξα μηνύματα καθώς κινούνται.  

imageimage

Οι χάρτες των πόλεων: NO GUTS NO GLORY (55€) μια ματιά γεμάτη χιούμορ στα, σαν λαβύρινθο, «σωθικά» της πόλης - PAR-LON (60€) ένας χάρτης και δύο δείκτες που γίνονται «γέφυρα» και ενώνουν τις δύο όχθες της πόλης, κάθε φορά που δείχνουν 1 και 25.

imageimage

X-SWATCH (55€) - GENERATION 27 (45€) H Γενιά Χ έχει το δικό της timing. Και ο αριθμός 27 παίζει έναν παράξενο, «γοητευτικό» ρόλο στη μυθολογία της.

Μια αναφορά στο Νούμερο 27...

Οι μεγαλουπόλεις είναι γεμάτες μαγικές ιστορίες και μύθους που κατακλύζουν ακόμη και τους μικρότερους δρόμους τους. Εμπνευσμένη από τέτοιους αστικούς θρύλους, η Swatch δημιούργησε ένα φόρο τιμής στη δύναμη της νιότης και της φαντασίας: το GENERATION 27. Μόνο με τον αριθμό 27 στο καντράν του, αυτό το νέο Swatch gent έχει το νόημα που του δίνει ο καθένας μας.

Γιατί 27; Είναι ένας πολύπλευρος αριθμός. Για αρχή, υπάρχει ένας μύθος των δρόμων που μιλά για ένα αποκλειστικό «27 Club» του οποίου τα μέλη ήταν ροκ σταρ που «έφυγαν» όλοι στην ηλικία των 27 ετών. Ο Brian Jones, ο Jimi Hendrix, η Janis Joplin, ο Jim Morrison, ο Kurt Cobain και η Amy Winehouse είναι μερικοί από τους πιο γνωστούς…

Το νούμερο 27 αναφέρεται επίσης στην έννοια των 27 ωρών μιας ημέρας—τον αριθμό των ωρών που χρειάζεται ένας άντρας για να κάνει τα πράγματα που κάνει μια γυναίκα μέσα σε 24 ώρες (οι γυναίκες είναι σαφώς πιο παραγωγικές). Η ιδέα προέρχεται από ένα δημοφιλές Ιταλικό blog γνωστό ως η 27η Ώρα (La 27 ora; https://27esimaora.corriere.it/).

Μερικά ακόμη όχι πολύ γνωστά, εμπνευσμένα γεγονότα γύρω από τον αριθμό 27 :

  • Υπάρχουν 27 κόκαλα στο ανθρώπινο χέρι
  • Η Ελβετία έχει 26 επίσημα Καντόνια, συν το "27ο καντόνι"— αυτό της Swatch, όπου όλοι και κάθε μυαλό είναι ευπρόσδεκτοι!
  • Η Γαλλία έχει 101 Διαμερίσματα, από τα οποία τα 27 ονομάζονται "Eure", μια λέξη που ηχητικά είναι κοντά στη λέξη l'heure—η ώρα, η στιγμή της ημέρας ...
  • Το 27 είναι ο τέλειος κύβος: 33 = 3 x 3 x 3 = 27!
  • Ο κύβος του 27 (27³) ισούται με 19,683. Αν προσθέσετε αυτά τα ψηφία (1+9+6+8+3 =), το άθροισμα είναι ... 27!
  • Το άρθρο 27 της Διεθνούς Διακήρυξης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα μιλά για αυτό ακριβώς που βρίσκεται στη καρδιά της φιλοσοφίας της Swatch: “Όλοι έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν ελεύθερα στην πολιτιστική ζωή μιας κοινότητας, να απολαμβάνουν τις τέχνες και να μοιράζονται τα τεχνολογικά επιτεύγματα και τις ωφέλειές τους.”
  • Ο Giuseppe Verdi συνέθεσε 27 όπερες
  • Στο παιχνίδι Bingo, ο αριθμός 27 είναι γνωστός ως η 'Πύλη για τον Παράδεισο'

Les Anees Folles

Les Années Folles ή The Roaring Twenties, δηλαδή η Τρελή Δεκαετία του ’20 ονομάζονται τα χρόνια από το 1920 μέχρι το 1929, μια εποχή εξαιρετικής δημιουργικότητας, χαράς και ενέργειας, που ήρθε μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Σε κάθε χώρο δημιουργίας, στην επιστήμη, στη μόδα, στον αθλητισμό, στην τέχνη και στην κοινωνική ζωή, άντρες και γυναίκες αγωνίζονται για να δώσουν περισσότερη ένταση στις ζωές όλων και να σχηματίσουν έναν εντελώς καινούργιο, νέο κόσμο.

Η χαρά της ζωής, η υπερκινητικότητα, η “sens de la fete” (αίσθηση γιορτής) είναι αξίες τις οποίες υιοθετεί η Swatch, προσπαθώντας, με τη συλλογή “Les Annees Folles”, να απηχήσει την απίστευτη εκείνη περίοδο, με το αναμφισβήτητο στυλ και τα σύμβολά της.

Γιορτινά, γρήγορα και καταπληκτικά!

imageimageimage

1920 (40€) - ECAILLE (55€) – PROHIBITION (55€) To καθαρό design, οι νέες γραμματοσειρές και οι μόδες της εποχής: ταρταρούγας και ατέλειωτες σειρές από πέρλες.

imageimageimage

TWO STEPS (90€) - CUIVRE DE LUME (85€) - TOUT A FAIT (65€) Σχέδια που θυμίζουν τους υπέροχους, φωτισμένους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης εκείνης της εποχής.

imageimageimage

1930 (80€) - LAST NIGHT (100€) - LWD (86€) Σαν να είναι παρμένα από σκηνικά ταινίας…

Κατηγορία CLASSIC

Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα «κλασικά» Swatch, αυτά που δεν έφυγαν ποτέ από τη μόδα και αντιπροσωπεύουν τη χαρά της ζωής στην καθημερινότητα. Ένα Swatch για κάθε εποχή. Για κάθε διάθεση, για κάθε περίσταση, για κάθε μέρα. Μερικά highlights από τη νέα σειρά των κλασικών, είναι αυτά:

imageimageimage

Υπέροχα, ματ περλέ μεταλλικά χρώματα: NEREUS (90€) - MIMAS (90€) - ESCLARMONDE (100€)

imageimageimage

Χρώματα! Από τα πιο ποπ μέχρι τα πιο σικάτα: LINAJOLA (45€) - ASTILBE (45€) – FAUX FOX (55€)

imageimageimage

Από τα κλασικά στα digital: DAILY FRIEND (55€) – BLACK BUMP (112€) - SILVER BUMP (112€)

imageimageimage

Από τα μεταλλικά μπρασελέ στα διάφανα καντράν:ANTENOR (130€) - BEWEGUNG (130€) - INTROSPECTIVE (130€)

imageimageimage

Κλασικά αλλά με μία μικρή λεπτομέρεια που τα κάνει διαφορετικά: BLAUERFLECK (135€) - THE PRINCE OF THE RED STRIPE (80€) - LE COMPTE DE LIGNES (80€)