tiffanys_1.jpg
Illustration by Catarina Pinto and Lígia Carvalho Abreu
Fashion

8 ρούχα και αξεσουάρ που άλλαξαν την πορεία της μόδας

Τακούνια, σουτιέν και Air Jordans!

Ποια ρούχα και αξεσουάρ αποτέλεσαν τους μεγαλύτερους σταθμούς στη fashion σκηνή όπως είναι διαμορφωμένη σήμερα.

Ας κάνουμε ένα ταξίδι στην ιστορία της μόδας με συνοδοιπόρο το στυλ και ένα ζευγάρι louboutins. Σκοπός μας να ανακαλύψουμε ποια ρούχα και αξεσουάρ αποτέλεσαν τους μεγαλύτερους σταθμούς στην fashion σκηνή όπως είναι διαμορφωμένη σήμερα και να μάθουμε κάποια πράγματα που ίσως να μην γνωρίζαμε για το μπικίνι και το little black dress.

Το μπικίνι

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BIKINI DOLLS (@bikinidolls) on

 

Στις 5 Ιουλίου του 1946, ο σχεδιαστής Louis Reard αποκάλυψε ένα τολμηρό νέο σχέδιο μαγιό στο πλαίσιο επίδειξης μόδας στην γνωστή Παριζιάνικη πισίνα, Pristine Molitor. Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες. Όχι μόνο οι θεατές θεώρησαν το μπικίνι ένα απόλυτο σκάνδαλο αλλά όλες οι χώρες του δυτικού κόσμου το απαγόρευσαν από κάθε παραλία ενώ το Βατικανό το ανακήρυξε επισήμως αμαρτωλό. Προφανώς όλα αυτά τράβηξαν την προσοχή της Μarilyn Monroe, η οποία αποφάσισε να εκμεταλλευτεί το αμφιλεγόμενο θέμα. Πόζαρε έτσι σε  φωτογραφίες για γνωστό περιοδικό της εποχής φορώντας ένα λευκό μπικίνι και το χαρακτηριστικό της χαμόγελο. Μέχρι το τέλος του αιώνα, το μπικίνι είχε γίνει πλέον το πιο διάσημο είδος μαγιό σε όλον τον κόσμο.
Το παράξενο της υπόθεσης είναι πως σύμφωνα με έρευνες, 85% όλων των μπικίνι που αγοράζονται κάθε χρόνο δεν μπαίνουν ποτέ στο νερό!

 

Τα αθλητικά παπούτσια «Air Jordan»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nike Air/Jordans Pictures? (@air.jordans.kicks) on


Εμφανίστηκαν της δεκαετία του ’80 στην αγορά, και από αθλητικά παπούτσια ειδικά σχεδιασμένα για μπάσκετ πλέον θεωρούνται υψηλή μόδα και statement. Ο Michael Jordan έγινε θέμα πολλών συζητήσεων και θεωρήθηκε προκλητικός κάθε φορά που φορούσε τα παπούτσια-σήμα κατατεθέν του σε αγώνες του NBA, κάτι που ήταν εκτός κανονισμού εφόσον οι αθλητές έπρεπε να έχουν όλοι τον ίδιο εξοπλισμό. Η Nike όμως ήταν κάτι παραπάνω από χαρούμενη να πληρώνει το πρόστιμο, που ξεπερνούσε τα 5.000 δολάρια μετά από κάθε παιχνίδι του μεγάλου μπασκεμπολίστα. Το logo είναι πια ένα θρυλικό σύμβολο της ποπ κουλτούρας.

Το δερμάτινο μπουφάν

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chris Baltic (@chrisbaltic) on


Το 1900, δερμάτινα μπουφάν φορούσαν κυρίως οι πιλότοι και άλλα μέλη του αμερικάνικου στρατού. Το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, το ρούχο άρχισε να γίνεται αρκετά δημοφιλές, κυρίως επειδή ξεκίνησαν να το φοράνε οι μεγαλύτεροι σταρ της εποχής.  Έτσι λοιπόν οι ενδυματολόγοι του κινηματογράφου χρησιμοποιούσαν το δερμάτινο μπουφάν για να «σχηματίσουν» έναν χαρακτήρα και να του δώσουν το πιο πολύτιμο στοιχείο που θα έκανε το κοστούμι του cool. Πού θα ήταν τώρα ο Marlon Brando χωρίς το leather jacket του;

Το ψηλοτάκουνο

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Reily Santos (@reilysantos) on


Τα ψηλά τακούνια προορίζονταν για πλούσιους άντρες με σκοπό να δώσουν έμφαση στο κοινωνικό τους στάτους. Τα χρησιμοποιούσαν επίσης στην ιππασία, καθώς κρατούσαν την φτέρνα του ποδιού σταθερή στο πετάλι και ήταν πολύ πρακτικά. Η Catherine De Medici, μία ευγενής του 16ου αιώνα, ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες που φόρεσαν τακούνια και το έκανε φυσικά για να ενισχύσει το ύψος της. Παρόλα αυτά, τα ψηλά παπούτσια δεν «έπιασαν» μέχρι την δεκαετία του '50 όταν ο σχεδιαστής Roger Henri Vivier παρουσίασε στην αγορά την πρώτη γόβα στιλέτο. Και τα υπόλοιπα τα ξέρουμε!

Το little black dress

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ♡ Kennedy Williams ♡ (@kennedy.grace16) on


To «μικρό μαύρο φόρεμα» πρωτοεμφανίστηκε στην Vogue το 1926, σχεδιασμένο από την Coco Chanel. Ήταν δηλαδή προορισμένο για επιτυχία! Πριν από την δεκαετία του '20, το μαύρο θεωρούνταν αποκλειστικά χρώμα του πένθους και όποια γυναίκα το φορούσε σε άλλη περίσταση προκαλούσε αρνητικές αντιδράσεις για την «ανάρμοστη» συμπεριφορά της. Η επιρροή του Hollywood συνετέλεσε στην απενεχοποίηση του χρώματος και οι λόγοι ήταν κυρίως πρακτικοί. Με την άνθιση του έγχρωμου κινηματογράφου, οι σκηνοθέτες και ενδυματολόγοι χρησιμοποιούσαν περισσότερο το μαύρο, καθώς τα άλλα χρώματα έδειχναν να παραμορφώνουν την πρωταγωνίστρια μπροστά στον φακό της κάμερας.

Γυαλιά ηλίου

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ray-Ban (@rayban) on


Αιώνες πριν, φυλές που ζούσαν στην Αλάσκα και τον Καναδά φορούσαν «γυαλιά» από ελεφαντόδοντο για να προστατεύουν τα μάτια τους από τις ακτίνες του ηλίου. Την δεκαετία του '20, η χρήση των γυαλιών ηλίου έγινε πολύ διαδεδομένη κυρίως ανάμεσα στους σταρ του σινεμά που όπως φαίνεται ασκούσαν μεγάλη επιρροή στον υπόλοιπο κόσμο. Φορώντας ένα ζευγάρι γυαλιά μπορούσαν να κινηθούν under the radar χωρίς να αναγνωριστούν από τους φαν τους ενώ επίσης προστάτευαν τα μάτια τους από τον πολύ ισχυρό φωτισμό του σετ. To 1938 το περιοδικό LIFE δήλωσε πως τα γυαλιά ηλίου είναι ένα απλό trend στην Αμερική που θα περάσει γρήγορα. Κατά την διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η μάρκα Ray Ban σχεδίασε γυαλιά με ειδικούς φακούς για τους πιλότους, έτσι ώστε να αποφεύγουν τον ήλιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ίσως το πιο κλασσικό γυαλί στη ιστορία της μόδας, το Aviator.

Το σουτιέν

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Triumph Lingerie (@triumphlingerie) on

 

Η αλλιώς, «brassiere». To «brassiere» πηγάζει από την γαλλική λέξη που σημαίνει «το πάνω μέρος του χεριού». Ο όρος χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά το 1893 και καθιερώθηκε από την Vogue το 1907. Παρόλα αυτά, ρουχισμός σχεδιασμένος για να υποστηρίζει το στήθος της γυναίκας μπορεί να βρεθεί και στην αρχαία Ελλάδα (μα σε όλα πρωτοπόροι!) Το 1955, μία εταιρία από τον Καναδά παρουσίασε το «wonderbra», το οποίο και αποτέλεσε το πρώτο σουτιέν με μπανέλα στην αγορά. Η Victoria's Secret έφερε την επανάσταση στον σχεδιασμό εσωρούχων με την επίδειξη παράξενων σχεδίων και φανταχτερών πατρόν στις πανάκριβες πασαρέλες της. Γύρω στα 16 εκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται για την αγορά σουτιέν κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο ενώ εξαιτίας της ανόδου των πλαστικών επεμβάσεων την τελευταία δεκαετία, ο μέσος όρος του μπούστου μίας γυναίκας έχει αυξηθεί από 34Β σε 36C.

 

Η μίνι φούστα

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sixties Daily (@sixtiesdaily) on


Η σχεδιάστρια μόδας Mary Quant δημιούργησε την φούστα μίνι το 1965 και ονόμασε το αριστούργημά της προς τιμήν του αγαπημένου τους αυτοκινήτου: του μίνι κούπερ. Η Quant ήθελε μια φούστα βολική και απελευθερωτική, που θα επέτρεπε στις γυναίκες να «τρέξουν για να προλάβουν το λεωφορείο». Όπως και το μπικίνι, άφησε πολλά στόματα ανοιχτά. Μεγάλος αριθμός ευρωπαϊκών χωρών απαγόρευσαν την φούστα μίνι καθώς πίστευαν πως αποτελεί «πρόσκληση για βιασμό». Δεν άργησε όμως να αποτελέσει το απόλυτο σύμβολο της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της πνευματικής ελευθερίας των γυναικών κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '60 ενώ μέχρι και σήμερα, αποτελεί ορόσημο στον κόσμο της μόδας.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice