Kirsten Dunst, Gabrielle Union, Lili Reinhart και πολλές ακόμα πρωταγωνίστριες
Project «Λευκό Πουκάμισο»: ένα αφιέρωμα στον Karl Lagerfeld
Διάσημοι φίλοι του μεγάλου σχεδιαστή δημιουργούν τη δική τους εκδοχή του «white shirt»
Διασημότητες σχεδιάζουν το Project White Shirt. Ένα αφιέρωμα στο πιο χαρακτηριστικό ρούχο που αγαπούσε ο Karl Lagerfeld: το λευκό πουκάμισο.
Karl Lagerffeld. Ο μεγάλος σχεδιαστής που πάντα θα τον θυμόμαστε με τη (σχεδόν) πανομοιότυπη εικόνα του: τα πλούσια μαλλιά του σε λευκή πουδραρισμένη αλογοουρά, μαύρα γυαλιά, σακάκι – κατά προτίμηση μαύρο, γάντια και το κλασικότερο όλων – το λευκό πουκάμισο με το ψηλό κολάρο.
Ο Lagerfeld ήταν άνθρωπος που είχε εμμονή με τις λεπτομέρειες. Τις υπερασπιζόταν ή τις απεχθανόταν με τόσο πάθος που δημιουργούσαν, έστω και σαν κουτσομπολιό, fashion statements.
Μισούσε, για παράδειγμα, τις σαγιονάρες διχάλα.
Ή επέμενε να φοράει πάντα γάντια γιατί «δεν του άρεσαν τα χέρια του». Τα ήθελε, μάλιστα, χωρίς ακροδάχτυλα, για να μπορεί να σχεδιάζει φορώντας τα. Όπως είχε πει «Σύμφωνα με το παλαιό πρωτόκολλο συμπεριφοράς, όταν χαιρετάς κάποιον πρέπει να φοράς γάντι. Επίσης κάνει το χέρι να φαίνεται μακρύτερο. Και ξέρετε τι σημαίνει αυτό για τους Γάλλους; Ότι έχεις επιρροή».
Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι ο Lagerfeld ήταν από τους ισχυρότερους influencers πριν καν εφευρεθεί ο όρος;
Η εικόνα του, κατά καιρούς, είχε διάφορες, πάντα ενδιαφέρουσες παραλλαγές. Όταν η γενειάδα ήταν out, εκείνος διατηρούσε πλούσιο σκούρο μούσι για να ταιριάζει με τα πυκνά μαλλιά του. Με το στενό μαύρο σακάκι μπορεί να συνδύαζε παντελόνι σκούρο τζιν, ενώ κάποια εποχή πέρασε και στο γκρι κοστούμι. Ανάλογα με την περίσταση μπορεί να άλλαζε και σε μπεζ περλέ, σε βαθύ ναυτικό μπλε ή κόκκινο της βουργουνδίας. Οι γραβάτες και οι λαιμοδέτες του είχαν από στρας και πολύτιμες πέτρες μέχρι κεντήματα με την αγαπημένη του γάτα, την Choupette. Στις αρχές των ‘90ς φόρεσε τα τεράστια μαύρα γυαλιά, κλασικό φετίχ κοσμοπολίτικης ματαιοδοξίας για όσους τους ενοχλούν τα φλας που αστράφτουν συνέχεια – αλλά και θέλουν να κρύψουν κάποιες σακούλες κάτω από τα μάτια, κούρασης, hangover ή ηλικίας. Ταιριάζουν άλλωστε και με το μόνιμο μαύρισμα που άρχισε τότε να «φοράει» καθώς και με την τεράστια βεντάλια του.
Στις αρχές του μιλένιουμ έκανε και μία παρένθεση φορώντας σκουρόχρωμα ζιβάγκο α λα Στιβ Τζομπς. Πάντα όμως επέστρεφε στην στολή του, ένα είδος πανοπλίας μέσα στην οποία ένοιωθε ασφαλής και κυρίαρχος: Το μαύρο σακάκι, η μαύρη γραβάτα και το λευκό πουκάμισο με το ψηλό κολάρο ξεκίνησε να είναι η αγαπημένη του εμφάνιση από το 1983, όταν ανέλαβε επικεφαλής καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Chanel.
«Είναι το ίδιο και για άντρες και για γυναίκες» έλεγε. «Λευκό πουκάμισο, τζην και σακάκι, οτιδήποτε σακάκι. Αυτά είναι τα βασικά ρούχα που χρειάζεται κάποιος, μαζί με ένα t-shirt.»
Η μεγάλη του αδυναμία
Το λευκό πουκάμισο όμως ήταν η αδυναμία του από τα παιδικά του χρόνια. Του άρεσε το επιβλητικό στιλ του υψηλού κολάρου που θύμιζε αξιωματικό του Πρώσικου στρατού (και αργότερα ήταν πολύ βολικό, σαν ένα είδος επιτόπιου λίφτινγκ.
Στις ντουλάπες του είχε χίλια λευκά πουκάμισα, όλα ραμμένα στους Hilditch & Key στην Jermyn street του Λονδίνου, ειδική παραγγελία μόνο για αυτόν, με πολλά κουμπιά που έφταναν μέχρι ψηλά στο λαιμό ενώ στα συρτάρια του υπήρχαν δεκάδες ξεχωριστά, σκληρά λευκά κολάρα.
«Αν με ρωτούσατε ποιο είναι το ρούχο που θα ήθελα να έχω επινοήσει, θα σας έλεγα το λευκό πουκάμισο» έλεγε. «Για μένα, αυτό είναι η βάση όλων. Όλα τα υπόλοιπα ακολουθούν».
«A Tribute to Karl: The White Shirt Project»
Θέλοντας να τιμήσει την κληρονομιά του καλλιτεχνικού του διευθυντή, ο ομώνυμος oίκος Karl Lagerfeld παρουσιάζει το «A Tribute to Karl: The White Shirt Project» στρέφοντας τα φώτα πάνω στο αγαπημένο αυτό, κομμάτι του δημιουργού του: το λευκό πουκάμισο.
Διάσημοι και στενοί φίλοι του σχεδιαστή όπως οι Cara Delevigne, Kate Moss, DianeKruger, Alessandro Michele, Takashi Murakami, ΑmberValletta, Lewis Hamilton και πολλοί ακόμη δημιουργούν τη δική τους εκδοχή του εμβληματικού λευκού πουκάμισου σε μια limited σειρά που θα εκτεθεί στην εβδομάδα μόδας τον Σεπτέμβριο στο Παρίσι προς τιμήν της δουλειάς του Karl Lagerfeld.
Την επιμέλεια του project έχει η στενή του φίλη και γκρουρού της μόδας, η CarineRoitfeld.
Μετά την έκθεση, επτά από τα τελικά σχέδια θα κατασκευαστούν 77 φορές το καθένα και θα πουληθούν σε δημοπρασία στην τιμή των €777 έκαστο, με σκοπό την ενίσχυση της «Sauver la Vie», τη φιλανθρωπική πρωτοβουλία ιατρικής έρευνας στο Πανεπιστήμιο Paris Descartes που στήριζε ο ίδιος ο Καρλ.
Το νούμερο 7 επιλέχθηκε καθώς ήταν το τυχερό του Καρλ και συμβολίζει πολλά στοιχεία στη ζωή του: το αγαπημένο του διαμέρισμα στο Παρίσι (το 7ο) και το όνομα του βιβλιοπωλείου του και του εκδοτικού του οίκου (7L).
«Μετά τον θάνατο του Καρλ, πολλοί άνθρωποι ήθελαν να μοιραστούν τον θαυμασμό τους για εκείνον καθώς και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους» δήλωσε ο CEO του οίκου KARLLAGERFELD, PierPaoloRighi. «Οι συμμετέχοντες στο project αυτό είναι όλοι άνθρωποι που γνώριζαν τον Karl, που ένιωθαν συνδεδεμένοι μαζί του ή που τον ενέπνεαν. Το να στείλουν το δικό τους προσωπικό μήνυμα μέσα από τη δημιουργία της δικής τους μοναδικής εκδοχής του εμβληματικού του πουκαμίσου, αποτελεί για κάθε έναν από εκείνους έναν υπέροχο και ιδιαίτερο τρόπο να επανασυνδεθούν με τον ίδιο. Αυτή η κίνηση αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα μέσα από την στήριξη της πρωτοβουλίας ‘SauverlaVie’ που πάντα ήταν στην καρδιά του Καρλ.»
«Όταν σκέφτομαι τα πιο εμβληματικά σχέδια στην καριέρα του Καρλ, πάντα έρχεται στο μυαλό μου το λευκό πουκάμισο» δήλωσε η Carine Roitfeld, Style Advisor KARL LAGERFELD. «Αυτό το project θα μας επιτρέψει να τιμήσουμε την κληρονομιά του, συνδυάζοντας την αιώνια λατρεία του για τη μόδα και την κοινωνική προσφορά. Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον καλύτερο τρόπο για να γιορτάσουμε το πάθος του για δημιουργία.».
Η Roitfeld μοιράστηκε μία δυνατή σχέση με τον Καρλ, σε επαγγελματικό αλλά και προσωπικό επίπεδο. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής πορείας τους, είχαν συνεργαστεί σε αναρίθμητα projects και ο οίκος την εμπιστεύεται απόλυτα για να μετουσιώσει την καλλιτεχνική του ευφυΐα καθώς και την κληρονομιά που άφησε πίσω του.
* Τα προϊόντα Karl Lagerfeld μπορείτε να τα βρείτε: Simple Caractere [Κηφισιά, Χαλάνδρι, Ψυχικό, Μύκονος] - Ivana Cappuccini Πειραιάς - Collective Γλυφάδα – Intervista Θεσσαλονίκη και online karl.com