Δείτε το βίντεο που ετοίμασαν η Sarah Burton με σκηνοθέτη Jonathan Glazer για την Συλλογή SS21 στην κοίτη του Τάμεση.
Ένας λύκος στο εξώφυλλο της ιταλικής Vogue
Το σπουδαίο περιοδικό αφιερώνει το νέο του τεύχος στα ζώα με 7 διαφορετικά εξώφυλλα
Η ιταλική Vogue αφιερώνει το τρέχον τεύχος της στα ζώα και το άγγιγμα του διευθυντή της, Emanuele Farneti το κάνει να μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ.
Ένα κατσίκι σε εξώφυλλο περιοδικού μόδας
Για πρώτη φορά στα χρονικά της έκδοσή της, η Ιταλική Vogue αφιερώνει ένα τεύχος και επτά συλλεκτικά διαφορετικά εξώφυλλα στα ζώα θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να εστιάσουμε ξανά στη φύση έπειτα από τόσους μήνες κλεισμένοι στο σπίτι, να στρέψουμε την προσοχή μας στο περιβάλλον και στο γεγονός ότι ο κόσμος δεν περιστρέφεται γύρω από τους ανθρώπους. Ένας λύκος, ένα μελίσσι, ένα πρόβατο. Δυνατές εικόνες φιγουράρουν στο εξώφυλλο του περιοδικού που από την πρώτη στιγμή που το ανέλαβε ο τολμηρός και χαρισματικός Emanuele Farneti, φάνηκε ότι τα πράγματα θα άλλαζαν δραστικά. «Στις αποφάσεις μας που επηρεάζουν το μέλλον του πλανήτη, τα ζώα θα είναι οι πρώτοι και μόνοι δικαστές που καλούνται να εκδώσουν την ετυμηγορία», σημειώνει στο editorial που υπογράφει στο περί ου ο λόγος τεύχος. Στην ηλεκτρονική έκδοση, το κείμενο προσφέρεται στα ιταλικά και τα αγγλικά για να το διαβάσεις αλλά και να το ακούσεις στα ιταλικά από τη φωνή του Farneti. Ενα podcast που θαρρείς ότι μιλάει ο Mastrogianni.
Ο ιταλός με την κοσμοπολίτικη αύρα
Ευειδής, ευφάνταστος και εργατικός, ο Emanuele Farneti ανέλαβε ως editor in chief τον Ιανουάριο του 2017 την ιταλική Vogue και την ανδρική έκδοση L Uomo Vogue μετά τον θάνατο της Franca Sozzani. Με τον αέρα του Ιταλού αλλά χωρίς καθόλου το attitude του δημιουργικού ανθρώπου όπως έχουμε συνηθίσει να τους βλέπουμε. «Αληθινός περιοδικατζής, φέρνει το στοιχείο της έκπληξης στις εκδόσεις, φρεσκάδα στη ματιά και αληθινή δέσμευση για ποιότητα υψηλού επιπέδου», είπε για εκείνον ο chairman της Conde Nast, Jonathan Newhouse. Δύσκολο πράγμα να αντικαταστήσεις μια διευθύντρια-θρύλο επί 28 έτη και μια επιδραστική προσωπικότητα όπως υπήρξε η Sozzani. Ο Farneti σεβάστηκε την εποχή που έκλεισε και άνοιξε τα μάτια στη νέα, εκείνη που η μόδα συνομιλεί με την κοινωνία, αφουγκράζεται τον ρυθμό, εγκολπώνεται τους προβληματισμούς και παραμένει ανάλαφρη στην εικόνα, με μια παιδική χαρά ανόθευτη από τερτίπια του marketing. Γιος δικαστικών και με σπουδές στη Νομική, είχε πάντα μάτια και μυαλό ανοιχτό.
Το λευκό που ξεχωρίζει
Έτσι, πέρυσι, τέτοια εποχή, αφιέρωσε το τεύχος στο περιβάλλον, για το οποίο δεν έγινε καμία φωτογράφηση παρά μόνο illustrations για να ντύσουν την ύλη, μειώνοντας έτσι το ενεργειακό αποτύπωμα από μοντέλα και φωτογράφους που δεν ταξίδεψαν με αεροπλάνο ή τρένο, από φλας και φώτα που δεν άναψαν, courier που δεν απεστάλησαν, catering που δε σερβιρίστηκαν. Tον Ιούνιο κυκλοφόρησε ένα τεύχος αφιερωμένo στα παιδιά με εξώφυλλο ζωγραφισμένο από παιδιά ενώ τον Σεπτέμβριο κυκλοφόρησε το τεύχος με τίτλο «Ελπίδα» και τα 100 εξώφυλλα, όσα και οι πρωταγωνιστές των ιστοριών που παρουσιάζονταν. Τον Απρίλιο και ενώ η Ιταλία μετρούσε πληγές και θύματα, κυκλοφόρησε λευκό εξώφυλλο: «Είναι σεβασμός, αναγέννηση, είναι το φως μετά το σκοτάδι, είναι όλα τα χρώματα μαζί. Είναι οι στολές εκείνων που έσωσαν τη ζωή μας διακινδυνεύοντας τη δική τους. Είναι χρόνος και χώρος για σκέψη. Και για να σωπάσουμε. Είναι για τους ανθρώπους που γεμίζουν αυτόν τον χρόνο και χώρο με ιδέες, σκέψεις, ιστορίες, μουσική και καλοσύνη προς τους άλλους», έγραψε τότε, αποδεικνύοντας πως είναι ο ποιητής των περιοδικών μόδας.
«Η δουλειά μας έχει σημασία»
Ο creative director του περιοδικού, Ferdinando Vederi, γράφει στο Instagram του: «Αυτό το τεύχος στοχεύει να μας κάνει να αναλογιστούμε τη σχέση μεταξύ μόδας και ζώων: μια σχέση ευαίσθητη και σημαντική, ουσιαστική για να ορίσουμε το μέλλον μιας μόδας βιώσιμης και ηθικής». Η συζήτηση για τη μόδα έχει ανοίξει στην Ιταλία, για την επόμενη μέρα, τα do’s, τα faux pas και τα μεγάλα ναι. Ο Armani δήλωσε ότι οι πολλαπλές συλλογές τον χρόνο είναι απάνθρωπες και πως δεν μπορούν οι σχεδιαστές να μιμούνται τις πρακτικές του fast fashion. Μάλιστα δήλωσε πως δε γίνεται ένα ρούχο να φοριέται μόνο μια φορά στο κόκκινο χαλί και μετά να χάνεται. Είναι θέμα βιωσιμότητας και σεβασμού στις εργατοώρες και το ταλέντο των ανθρώπων που το έφτιαξαν.
Φαίνεται πως κάτι πρέπει να αλλάξει και η Ιταλία δείχνει τον δρόμο. Το editorial του τεύχους που είναι αφιερωμένο στα ζώα τελειώνει με μια σημείωση που συνυπογράφουν όλοι οι διευθυντές της Vogue όμως μοιάζει να το έχει γράψει ο ίδιος καθώς από όλες τις εκδόσεις του κόσμου, η ιταλική είναι εκείνη που περιγράφεται όσο καμία άλλη στο παρακάτω: υποστηρίζουμε την ανεξαρτησία, την ατομικότητα και τη δημιουργικότητα. Επιμένουμε στο inclusivity και τον σεβασμό - και θα λογοδοτήσουμε για αυτά τα ιδανικά μας. Θα προσπαθούμε κάθε μέρα να ανακαλύπτουμε και να υποστηρίζουμε ένα νέο ταλέντο. Πιστεύουμε στη δύναμη των κοινοτήτων και των οικογενειών κάθε είδους. Η δουλειά μας έχει σημασία».
Το τεύχος Ιανουαρίου της Ιταλικής Vogue κυκλοφορεί ήδη.