Πουλήθηκε το Tiffany's στον Όμιλο Louis Vuitton
Ποιος το αναλαμβάνει, πόσο πουλήθηκε, ποια είναι η συναρπαστική του ιστορία
Έπειτα από διαπραγματεύσεις θρίλερ που διήρκησαν μήνες, το εμβληματικό Tiffany's πωλείται στον όμιλο Moët Hennessy Louis Vuitton έναντι 15,8 δις δολαρίων.
Τέλος καλό, όλα καλά. Γαλάζιος καπνός στο χρώμα του Tiffany's. Διήρκησαν καιρό οι διαπραγματεύσεις, τα ποσά ανεβοκατέβαιναν, τον περασμένο Σεπτέμβριο υπήρξε μήνυση από τον αμερικανικό οίκο κοσμημάτων προς τον πολυεθνικό κολοσσό γαλλικών συμφερόντων της οικογενείας Arnault, απείλησε και ο τελευταίος με μήνυση για ψευδή στοιχεία και κακοδιαχείρηση όμως στις 7 Ιανουαρίου, η αγοραπωλησία επετεύχθη.
Ας ανοίξουμε μια Moët
Aς ανοίξουμε μια Moët, μια Dom Perignon ή μια Veuve Clicquot, όλες στο γκρουπ LVHM ανήκουν. Είναι μια μέρα που όλοι πρέπει να είναι ικανοποιημένοι. O μπαμπάς Bernard Arnault προσθέτει στο πορτφόλιο του γκρουπ την 75η εταιρεία, έναν ιστορικό οίκο, σημείο αναφοράς της ιστορίας του αιώνα μας και βάζει πόδι στην κλειστή αγορά της haute joaillerie και των μεγάλων πετρών που μόνο με τον Bvlgari δεν μπορεί να ελέγξει. Ο 28χρονος πανύψηλος γιος του, Alexandre Arnault, ο οποίος αρραβωνιάστηκε με την Geraldine Guyot, ιδιοκτήτρια του πολλά υποσχόμενου brand D’ Estree, αναλαμβάνει αντιπρόεδρος του Tiffany’s. Ο Anthony Ledru, μέχρι πρότινος Εxecutive Vice President του Louis Vuitton, γίνεται CEO του Τiffany’s, κάτι που ήθελε πολύ αφού εργάστηκε για αρκετά χρόνια στις ΗΠΑ και σε θέσεις κλειδιά σε luxury Οίκους όπως ο Cartier, ο Harry Winston και ο Tiffany's. «Είμαι ενθουσιασμένος που ξαναέρχομαι στον πιο εμβληματικό οίκο, τον οποίο ανέκαθεν θαύμαζα. Ήταν πάντα πρωτοπόρος σε ό,τι αφορά τα περιβαλλοντικά πρότυπα και την ηθική στον τρόπο που προμηθευόταν τα διαμάντια. Ανυπομονώ να γράψω το επόμενο κεφάλαιο μαζί με τους 14000 υπαλλήλους σε όλον τον κόσμο», ανέφερε η ανακοίνωση της ανάληψης θέσης. Τέλος, ικανοποιημένος πρέπει να είναι και ο Michael Burke, ο οποίος εκτός από CEO του Louis Vuitton γίνεται και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Tiffany’s.
Ο Bogliolo και η κρίση της πανδημίας
«Είμαστε αισιόδοξοι για την ικανότητα του Tiffany's να επιταχύνει την ανάπτυξή του, να καινοτομεί και να παραμείνει στην πρώτη γραμμή των απαιτητικών πελατών μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Alessandro Bogliolo και την ομάδα του για τη δουλειά τους τα τελευταία 3 χρόνια», διαβάζω στην ανακοίνωση του μπαμπά Arnault. Μάλλον, δεν ήταν μια καλή ημέρα για τον απερχόμενο CEO του Τiffany's καθώς εντός των ημερών αποχωρεί για να δώσει χώρο στο όραμα της νέας διοίκησης. Απόφοιτος του Bocconi και έχοντας στο βιογραφικό του συνεργασίες με τη Diesel, το Sephora και τον Bvlgari, θα αναζητά πιθανότατα το επόμενό του βήμα. Το 2020 τον βρήκε να παλεύει με την πανδημία και με τη δυσκολία της εξαγοράς, καταφέρνοντας όμως να παρουσιάσει κέρδη στο 3ο τρίμηνο. «Η αντοχή και η δημιουργικότητα των ανθρώπων ήταν καταπληκτική», δήλωνε τον περασμένο Νοέμβριο. «Μην υποτιμάτε τη δυνατότητα της ομάδας σας. Ήμασταν όλοι στην ίδια κατάσταση και το crash test ενίσχυσε πραγματικά την ευελιξία των ομάδων», συνέχιζε γνωρίζοντας ότι οσονούπω θα πάρει ο καθένας τον δρόμο του, καθώς ο LVHM έχει αποδείξει στα χρόνια ότι πάντα αξιοποιεί στελέχη εκ των έσω.
Δυο αιώνες ιστορία
Στη χώρα με τη βραχεία ιστορία, η πορεία του Tiffany's ξεκινά το 1837 και το πρώτο κατάστημα στη Νέα Υόρκη. Σε μια χώρα χωρίς βασιλιάδες, αυτοκράτορες και αποικίες, ο Charles Lewis Tiffany εισήγαγε την επιθυμία για μεγάλες πέτρες, σχεδίασε το κόσμημα που φόρεσε η σύζυγος του Αβραάμ Λίνκολν, ανακάλυψε το μονόπετρο, το δαχτυλίδι που σφραγίζει την αγάπη μιας ζωής και σχεδίασε το σήμα που κοσμεί ακόμη και σήμερα το δολάριο. Χρόνια μετά, το 1940, ανοίγει το πρώτο flagship Tiffany's στην 5η Λεωφόρο, αυτό στο οποίο ξεροστάλιαζε η Audrey Hepbron στην ταινία «Πρόγευμα στο Tiffany's», επιλογή που καθόλου δεν άρεσε στον Capote, ο οποίος ήθελε τη Mairilyn Monroe. Σχεδιαστές όπως ο Jean Schlumberger, η Elsa Peretti, η Angela Cummings και ο John Loring λάμπρυναν την πορεία του Οίκου που είχε ήδη γίνει κλασσικός ενώ το 1980 σχεδίασε και η Paloma Picasso μια σειρά κοσμημάτων εμπνευσμένη από τα graffiti της Νέας Υόρκης. Ο Reed Krakoff ήταν ο τελευταίος σχεδιαστής, ο οποίος παραδίδει και αυτός τη θέση του στη νέα ομάδα. Βέρες, lucky charms, σειρές όπως η T ή τα κλειδιά αλλά και αξεσουάρ για το σπίτι συμπλήρωναν τη γκάμα προϊόντων, στην οποία βασικός πρωταγωνιστής είναι το διαμάντι, το αιώνιο, το μελλοντικό, το πάντα σημερινό πάντα μέσα στο χαρακτηριστικό μπλε κουτί, στο χρώμα των αυγών του κοκκινολαίμη, το Pantone 1837.