Η Lisa των Blackpink είναι η νέα μούσα του Hedi Slimane
Ό,τι λανσάρει στα social media το είδωλο της K-pop ξεπουλάει
Η Lisa, μέλος του νοτιοκορεάτικου γκρουπ Blackpink, είναι η νέα πρέσβειρα του οίκου Celine του Hedi Slimane.
Ένα απόγευμα του 2001, ο Μικ Τζάγκερ στάθηκε μπροστά σε έναν ολόσωμο καθρέφτη φορώντας το καινούργιο σατέν παντελόνι του. Επιθεωρώντας το ένδυμα από διαφορετικές γωνιές, ο Τζάγκερ φέρεται να είπε: «Με ρούχα σαν κι αυτά θα ζούσαμε σε ένα καλύτερο κόσμο». Το παντελόνι ήταν δημιουργία του Hedi Slimane, ενός σχεδιαστή ο οποίος έκτοτε έγραψε πολλά σχεδιαστικά ένσημα, δημιούργησε έναν μεγάλο κύκλο από φανς και πλέον μεγαλουργεί υπό το brand Celine.
Με πρωτοβουλία του ίδιου του Hedi Slimane, η Celine, όπως και πολλά άλλα μεγάλα δυτικά brands, ανοίγεται πλέον στον βιότοπο της K-pop χρίζοντας πρέσβειρα του οίκου τη Lisa των Blackpink. Η Lisa είναι μάλλον το πιο επιδραστικό μέλος του γκρουπ, και σίγουρα μια από τις μεγαλύτερες influencers του πλανήτη.
Αν και χτίζει την καριέρα της ως τραγουδίστρια και χορεύτρια στη Νότια Κορέα, η Λίζα κατάγεται από την Ταϊλάνδη. Όταν ήταν μικρή, μια μάντισσα τη συμβούλευσε να αλλάξει το όνομά της από Πρανπρίγια σε Λαλίζα, που σημαίνει «ευλογημένη». Σοφή συμβουλή για πολλούς λόγους εκτός από τους μεταφυσικούς.
Άρχισε μαθήματα χορού από τα 4, πήρε μέρος σε δεκάδες διαγωνισμούς χορού και τραγουδιού, ενώ στα 13 της κατάφερε να υπερκεράσει 4.000 συνυποψήφιους και να κερδίσει ένα συμβόλαιο με την YG Entertainment, μια εταιρεία που γεννά ποπ σταρ. Στα 14 μετακόμισε στην Κορέα για να λάβει σκληρή εκπαίδευση ως K-pop idol. Μετά από 5 χρόνια σπουδών, μερικές σποραδικές παρουσίες σε βιντεοκλίπ, λίγο μόντελινγκ για νοτιοκορεατικές εταιρείες ρούχων και καλλυντικών, το 2016 έγινε επισήμως μέλος των Blackpink. Ήταν η ώρα να δικαιωθεί με το παραπάνω το προσωνύμιό της «ευλογημένη».
Πέρα από τη μουσική επιτυχία της μπάντας της, η Lisa εμφανίζεται στην τηλεόραση, ενώ έχει δικό της κανάλι στο YouTube. Το Lilifilm Official ειδικεύεται σε θέματα ταξιδιού και λαϊφστάιλ, έχει εκατομμύρια εγγεγραμμένους κι έχει φιλοδορηθεί από το YouTube με το βραβείο YouTube Gold Play Button. Στο instagram έχει τους περισσότερους φόλοουερς από κάθε άλλο είδωλο της K-pop ξεπερνώντας τα 50 εκατομμύρια. Κάθε φορά που γίνεται εξώφυλλο σε περιοδικό της Ασίας, οι εκδόσεις κάνουν απανωτά sold out.
Ταυτόχρονα κάνει αρπαχτές δίνοντας συμβουλές σε κινεζικές μπάντες. Η Κίνα και η γενέτειρα Ταϊλάνδη είναι πεδία δόξης λαμπρά, με τους Κινέζους και τους Ταϊλανδούς να αποθεώνουν τη Lisa, να λατρεύουν τα τραγούδια της και να φορούν τα ρούχα και τα καλλυντικά που εκείνη προτείνει.
Τι άλλο διαφημίζει και πληρώνεται αδρά γι’ αυτό; Κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μαλακτικά ρούχων, γιαούρτια. Από το 2020 και μετά δεν προλαβαίνει να αποδέχεται προτάσεις από τη βιομηχανία της μόδας, όπως και η συνάδελφός της Jisoo. Έγινε η πρώτη παγκοσμίως K-pop πρέσβειρα των MAC, της Penshoppe, της Bulgari και της Celine του Hedi Slimane. Φίλοι της είναι από την Miuccia Prada μέχρι τον καλλιτεχνικό διεθυντή της Mulberry Τζον Κόκα και τον Μάικλ Κορς.
Για τις ακριβοπληρωμένες συνεργασίες της σίγουρα μετράει η πανίσχυρη σοσιαλμιντιακή της παρουσία, τα share, τα like, οι «καρδούλες», τα αδιαμφισβήτητα νούμερα. Όταν η Lisa ανέβασε στα social media μια τσάντα της Celine, οι αναζητήσεις της στο ίντερνετ αυξήθηκαν κατά 66%! Όταν ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη MAC, πήρε 9 εκατομμύρια like και 74.000 σχόλια!
Παρά το νεαρό της ηλικίας της, δεν είναι μόνο χαχά και χουχού. Κάνει φιλανθρωπίες, επιδιώκει να είναι ένα θετικό πρότυπο.
Άραγε μπορεί κανείς να αποκωδικοποιήσει τη φρενίτιδα που ακολουθεί κάθε κίνηση της Lisa; Δύσκολα. Άλλωστε γενικώς αρκετοί δυτικοί θεωρούν ακατανόητη συλλήβδην την ιμπεριαλιστική παρουσία της K-pop στο παγκόσμιο χωριό. Ακόμα πιο ακατανόητη ωστόσο φαντάζει η επιλογή του Hedi Slimane, ενός σχεδιαστή που επέβαλλε στα πρώτα του βήματα, τότε που έντυνε τον Μικ Τζάγκερ ή τους Strokes, τις υποσιτισμένες φιγούρες στις πασαρέλες και στα sizes των ρούχων.
Την απάντηση ίσως τη δίνει το ρούχο με το οποίο έντυσε τη Lisa. Το bomber jacket της Celine το οποίο φορά σε μια ινσταγκραμική της ανάρτηση η βασίλισσα της K-Pop είναι διακοσμημένο με φωτάκια Led. «Είναι μια μεταφορά» λέει ο Slimane, «να ξανακερδίσουμε τη νύχτα». Ταυτόχρονα είναι ο ίδιος φωτισμός που κατακλύζει τα βίντεο του TikTok, από όπου αναδύεται το νέο καταναλωτικό δυναμικό κοινό. Ξαφνικά όλα αποκτούν νόημα.