Fashion influencers: Janice Joostemaa, Kim Kardashian, Viya Huang
Janice Joostemaa, Kim Kardashian, Viya Huang © Instagram

Ξαναζεί το telemarketing μέσω των fashion influencers;

Το livestream shopping έρχεται για να αλλάξει τον τρόπο που ψωνίζαμε
  • A-
  • A+
Δημοφιλείς fashion influencers αναβιώνουν στο Instagram και το TikTok το παλιό γνωστό telemarketing το οποίο αποκτά μια πιο σύγχρονη παραλλαγή.

Η αναβίωση των 90s από ότι φαίνεται δε σταματάει μόνο στα fashion trends καθεαυτά. Όπως επέστρεψαν ξανά τα jeans που φορούσε κάποτε η μαμά σου, έτσι και το παλιό γνωστό telemarketing αποκτά μια σύγχρονη παραλλαγή, ανακτώντας την ξεχασμένη του σημασία. Μόνο που αντί για μια οθόνη τηλεόρασης με παρουσιάστρια μια μεσήλικη γυναίκα να πουλάει τάπερ και σφουγγαρίστρες, σκέψου τα παρακάτω. Προωθητικά live videos, χορηγούμενα stories και online streaming αγοραστικά events, σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok. Παρουσιαστές; Δημοφιλείς fashion influencers.

Η αξιόπιστη επιλογή των millennials 

Στο παρελθόν, τα περιοδικά μόδας έλεγχαν και προωθούσαν τις τάσεις μέσω μιας αυστηρής και αρκετά φιλτραρισμένης διαδικασίας. Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά και γρήγορα. Χρειάζεται μια μόνο θετική κριτική από το κατάλληλο άτομο και ένα προϊόν μπορεί να αρχίσει να μετράει χιλιάδες clicks αγοράς. Γιατί όμως ο κόσμος εμπιστεύεται τόσο τους influencers και πως απέκτησαν όλη αυτή την τεράστια δύναμη επιρροής πάνω μας; 
Η απάντηση κρύβεται στην αντίληψη και τη φιλοσοφία των millennials, την πιο ενημερωμένη γενιά στα παιχνίδια του marketing. Η online αναζήτηση για την κριτική ενός προϊόντος μέσω μιας ανάρτησης είναι ένα βήμα που ακολουθεί τουλάχιστον το 70% των καταναλωτών αυτής της ηλικίας πριν αγοράσει κάτι. Ακόμη και αν αυτό είναι ένα ζευγάρι κάλτσες ή μια τσάντα των 8.000 €. Η εμπιστοσύνη προς τις παραδοσιακές διαφημίσεις από μοντέλα ή celebrities αρχίζει σιγά σιγά να χάνεται. Οι millennials ως καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και αναζητούν την αλήθεια και την αυθεντικότητα, στοιχεία που τα βρίσκεις πιο εύκολα στα κοινωνικά μέσα.

Η “See-now-buy-now” φιλοσοφία

Πέρσι το Amazon δημιούργησε το “Amazon live for influencers”, λίγες εβδομάδες αργότερα το Instagram και το Facebook εμφάνισαν επιλογές για άμεσο live shopping και το TikTok ακολούθησε το ρεύμα φιλοξενώντας αρκετά αγοραστικά shopping events. Στις περισσότερες από αυτές τις ζωντανές εκπομπές streaming, προβάλλονται συχνά ειδικές προσφορές οι οποίες κρατούν μέχρι το τέλος του video. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια έντονη αίσθηση άγχους για άμεση αγορά, θυμίζοντας αρκετά  τα «κόλπα» του Telemarketing. Οι θεατές επίσης μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους influencers, να σχολιάσουν και να κάνουν ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο.

Η περίοδος του ολικού lockdown λειτούργησε αρκετά συντελεστικά, δημιουργώντας στο e-commerce και livestream-shopping τη μεγαλύτερη άνοδο που έχει υπάρξει ποτέ. Η κοινωνία μας κυριολεκτικά πλήττει από την έλλειψη κοινωνικής αλληλεπίδρασης και ήταν φυσικά επακόλουθο η τάση αυτή να γίνει ένα μέσο διαφυγής. Είτε αναζητάς μια γεύση από μια in-store αγορά είτε απλά ψάχνεις έναν τρόπο διασκέδασης, το online shopping είναι η πιο άνετη και ασφαλής επιλογή. 

Άλλο ένα βασικό ζητούμενο για κάθε fashion ή beauty καταναλωτή είναι η πρωτιά στην απόκτηση κάθε νέου trend. Γιατί να διαβάσεις για τις τελευταίες τάσεις σε ένα blog ή έντυπο, ή να κάνεις μια κουραστική έρευνα για το καλύτερο προϊόν; Οι influencers σου δίνουν στο πιάτο αυτά που θες. Έτοιμα σεταρισμένα outfits, ιδανικοί τρόποι για να φορέσεις το κάθε trend της σεζόν και φυσικά επιλογές από τα καλύτερα καλλυντικά και skincare προϊόντα της αγοράς. Όλα παρουσιασμένα με την κατάλληλη αισθητική, θυμίζοντας έναν επαγγελματικό κατάλογο.

Η επιρροή της αυτοκρατορίας του IG 

Το Instagram είναι ο βασιλιάς της τάσης αυτής. Εκτός από τις διαφημίσεις προϊόντων μέσω των posts, πλέον με την πλατφόρμα IGTV οι influencers γίνονται stars στα προσωπικά τους live shopping videos, προμοτάροντας προϊόντα από street και indie brands, μέχρι πανάκριβα κοσμήματα από luxury οίκους. Ύστερα, με ένα απλό πάτημα μεταφέρεσαι κατευθείαν στην επίσημη σελίδα του εκάστοτε προϊόντος και είσαι έτοιμος για αγορά. Οτιδήποτε στεκόταν εμπόδιο για την πραγματοποίηση μιας αγοράς μέσω Instagram, τώρα έχει αφαιρεθεί. Η άμεση αγορά πλέον καθίσταται ως ιδανική επιλογή και τα brands δεν μένουν μόνο εκεί. Δίνουν μπόλικο χώρο δημιουργικότητας στους πιο επιδραστικούς influencers όχι μόνο στις προσωπικές τους αναρτήσεις (πληρωμένες ή μη), αλλά ακόμη και στον σχεδιασμό ενός προϊόντος. Ένα επιτυχημένο προϊόν με την υπογραφή ενός influencer είναι κάτι που βλέπουμε πλέον αρκετά συχνά.

 

Η Κίνα και ο Louis Vuitton μας οδηγούν

Η χώρα η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως γενέτειρα του live stream shopping είναι η Κίνα. Εκεί, η απήχηση του μέσου αυτού είναι τεράστια, με το 1/3 του πληθυσμού της να δηλώνει ότι έχει κάνει έστω και μια φορά στη ζωή του αγορά μέσω κάποιας live shopping εφαρμογής. Κάποιοι από τους πιο διάσημους και εδραιωμένους παρόχους της κινεζικής streaming αγοράς είναι οι Little red book, Shopee, Pinduoduo, TaoBao και Douyin. Μεγάλα brands έχουν εκτοξεύσει τις πωλήσεις τους στα ύψη, επιλέγοντας τους δικούς τους celebrity-status influencers.

Η πιο δημοφιλής όλων είναι η Viya Huang. Εκατομμύρια άνθρωποι αρπάζουν τις οθόνες και τα πορτοφόλια τους και την παρακολουθούν να πουλάει με χάρη προϊόντα της Tesla, κοσμήματα της Miranda Kerr μέχρι και καραβίδες. Όταν την ανακάλυψε η Kim Kardashian (η βασίλισσα όλων των influencers), και συνεργάστηκαν μαζί για την live streaming πώληση των KKW αρωμάτων της, το αποτέλεσμα ήταν παραπάνω από επιτυχές. Η Viya και η Kim μοιράστηκαν την ικανότητα τους να πουλούν σε εκατομμύρια κόσμο προϊόντα μέσω μιας οθόνης και λίγα λεπτά ήταν αρκετά για να κάνουν sold out γύρω στα 15.000 αρώματα.   

How Does KKW Keep Up with Chinese Consumers? Livestreaming

Οι ευρωπαϊκοί οίκοι ξεκίνησαν να δικτυώνονται και αυτοί στην τρέλα της Κίνας με τον Louis Vuitton να δοκιμάζει πρώτος. Ο πολυτελής οίκος, επέλεξε μια live streaming εφαρμογή για τη μετάδοση της S/S συλλογής του στη Σανγκάη. Οι θεατές παρακολούθησαν τις δυο influencers Yvonne Ching και Elane Zhong να προμοτάρουν δοκιμάζοντας κάθε κομμάτι του οίκου με την επιλογή της άμεσης αγοράς του. 

Έπειτα ακολούθησε ο θρύλος των κοσμημάτων Tiffany & Co. επιλέγοντας την πλατφόρμα Little Red Book και την influencer Amanda Xie, πουλώντας πάνω από 300 κολιέ των 3.500€ σε ζωντανή ροή streaming. 

Μια ακόμη αρκετά σημαντική κίνηση ήταν η επιλογή του TikTok από τον οίκο Balenciaga για μια καινοτόμα διαδραστική καμπάνια με “add to cart” επιλογή. Οι προβολές που μέτρησε έφτασαν τουλάχιστον τα 25 εκατομμύρια και η Financial Times ανέφερε ότι το TikTok κινείται πλέον επίσημα σε ρυθμούς live stream shopping.

 

 

How to Livestream to Chinese Consumers

Τελικές σκέψεις

Ο κόσμος της μόδας ήταν ανέκαθεν γνωστός για τον γρήγορο ρυθμό του. Με την ταχύτητα αυτή να δεκαπλασιάζεται τα τελευταία χρόνια, τα brands οφείλουν να είναι πιο ευέλικτα και ευπροσάρμοστα από ποτέ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε παράλληλα ότι τα μέσα έχουν αλλάξει σημαντικά. Οι οθόνες των κινητών μας χρησιμοποιούνται σαν τηλεοράσεις, τα instagram stories σαν κανάλια και οι fashion influencers είναι η νέα εκδοχή των celebrities. Ακολουθώντας τη συνεχή και ραγδαία ανάπτυξη του online video και της δύναμης των fashion influencers, οι αγορές μέσω streaming γίνονται μια αναβαθμισμένη εκδοχή του telemarketing. Προσαρμοσμένο στα γούστα της γενιάς του internet και με την πανδημία να του δίνει την κατάλληλη ώθηση, είναι θέμα χρόνου μέχρι το live-stream shopping να γίνει μια αγαπημένη συνήθεια. Μια συνήθεια τόσο αυτόματη, σαν ένα «σκρολάρισμα» στο Instagram σου.

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Έβελυν Σιούπη
Οι εντυπωσιακές think big τσάντες της Έβελυν Σιούπη
Η Μόλι Γκοντάρντ σχεδίασε τρία μοντέλα για την UGG
Η Μόλι Γκοντάρντ σχεδίασε τρία μοντέλα για την UGG
Back to top