Η ταινία-μύθος και οι πρωταγωνιστές της γίνονται έμπνευση για τη νέα συλλογή ρούχων της Uniforme
Matthew Williamson: Άφησε τη μόδα για το interior design
4 σόου το χρόνο και αφόρητη πίεση για ακόμα περισσότερα, ένιωσε να συνθλίβεται και στράφηκε στη διακόσμηση με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
O βραβευμένος σχεδιαστής, Matthew Williamson, άφησε την τρέλα της πασαρέλας για τη χαρά της εσωτερικής διακόσμησης και δεν ξέρουμε σε τι είναι καλύτερος.
Τον Απρίλιο του 2018, η σοσιαλιτέ και δεξί χέρι του σχεδιαστή, τότε, Μάθιου Γουίλιαμσον, Ροζάνα Φαλκόνερ παντρεύτηκε φορώντας νυφικό του: ένα ρούχο από φίνα δαντέλα κεντημένη στο χέρι με παιώνιες και νεραγκούλες. Τα λουλούδια γίνονταν ολοένα πιο έντονα και πυκνά προς την ουρά τόσο που όταν περπατούσε, έμοιαζε σαν τα λουλούδια να ήταν φρέσκα, να περπατούσαν μαζί τη στην αγγλική εξοχή. Ήταν το τελευταίο ρούχο που δημιούργησε ο Γουίλιαμσον πριν ασχοληθεί με το interior design και η Φαλκόνερ αποφάσισε να δωρίσει το ρούχο αυτό στο μουσείο Victoria and Albert του Λονδίνου.
Ο Matthew Williamson σταδιακά άφησε πίσω τη μεγάλη καριέρα του στη μόδα για το interior και τον σχεδιασμό αντικειμένων για το σπίτι. Μεγαλωμένος στο Μάντσεστερ στα 70ς, κληρονόμησε την αγάπη για το χρώμα και την αισθητική από τη μαμά του. «Η περηφάνια της για τον τρόπο που ντυνόταν ή έφτιαχνε το σπίτι μού κληροδότησε τη χαρά του σχεδίου. Το χαμόγελο που δημιουργείται στον άλλο από το ρούχο ή το interior που θα κάνεις, παραμένει ο στόχος μου σε ό,τι αναλαμβάνω». Στη διάρκεια της πορείας του χαμογελάσαμε πολύ: το κοινό του, τα μοντέλα του, οι πελάτισσές του, οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάστηκε. Από τη στιγμή που αποφοίτησε από το Saint Martin’s. Στο grunge Λονδίνο των 90s χτίζει γρήγορα όνομα και σχέσεις εμπιστοσύνης με μεγάλα καταστήματα, όπως το Barney’s και περιοδικά, όπως η Vogue.
Στρώνεται το κόκκινο χαλί
Τον Σεπτέμβριο του 1997 δείχνει την πρώτη του συλλογή «Electric Angels » στο London Fashion Week. Η πασαρέλα γεμίζει χρώμα και τοπ μοντέλα: η Κέιτ Μος, η Ελένα Κρίστενσεν αλλά και η κόρη του Μικ, Τζέιντ Τζάγκερ, υπογράφουν με την παρουσία τους την επιτυχία του Μάθιου. Λίγα χρόνια μετά, ο Ράνκιν θα φωτογραφίσει δημιουργίες του με μοντέλα celebrities όπως η Γκουίνεθ Πάλτροου και η Κίρστεν Ντανστ. Η Σιένα Μίλερ θα γίνει κολλητή του φίλη, εκείνος θα αναλάβει και τον οίκο Pucci, οι βραβεύσεις του θα ακολουθήσουν η μία την άλλη, ανάμεσά τους το «Red Carpet Designer» στα British Fashion Awards.
Ήταν πια ένας από τους μεγάλους της μόδας. Το 2009 υπογράφει μια συλλογή για το H&M. Όμως η ματιά του είχε αρχίσει να στρέφεται προς το design. Δειλά-δειλά, υπογράφοντας μια σειρά χαλιών, έπειτα μια σειρά από ταπετσαρίες και υφάσματα για λογαριασμό της εταιρείας Osborne & Little. Προϊόντος του χρόνου και σταθερά, ο Γουίλιαμσον αναλαμβάνει το redesign ξενοδοχείων και χώρων σε όλον τον κόσμο, σχεδιάζει έπιπλα και αντικείμενα για το σπίτι, τα οποία βρίσκουν τον δρόμο τους και στις ΗΠΑ. Μέσα του είχε πει So long στη μόδα, εμείς δεν το ξέραμε ακόμη. Το 2016 ήταν η τελευταία του επίδειξη στο Fashion Week του Λονδίνου κι εκείνος μετακομίζει στη Μαγιόρκα.
Οι χώροι γεμάτοι χρώμα
«Η διακοπή της ενασχόλησής μου με τη μόδα και η μετακίνηση στη διακόσμηση εσωτερικών χώρων έμοιαζε με μια πραγματική εξέλιξη», θα πει στον Guardian το 2018. «Συνεχίζω απλώς αυτό που καθιέρωσα ως σχεδιαστής μόδας και το εκφράζω σε μια νέα μορφή: είναι μια πολύ συναρπαστική στιγμή για μένα. Η μόδα είναι αδυσώπητη. Τέσσερα σόου τον χρόνο και ατέλειωτη πίεση για να κάνουμε περισσότερα. Ένιωθα να συνθλίβομαι ανάμεσα στη δύναμη και τα χρήματα των Chanel του κόσμου και την ίντριγκα των νέων».
Στην Ντέγια της φύσης, των χρωμάτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς όπου μετακόμισε, έπιασε το νήμα από την αρχή: «ερωτεύτηκα το μέρος μόλις πάτησα το πόδι μου». Αγόρασε ένα σπίτι, το οποίο άρχισε να ανακαινίζει. Το χρώμα πάντα κυριαρχεί στη δουλειά του, ίσως για να αποδιώξει το γκρίζο του Μάντσεστερ, στο οποίο μεγάλωσε. Οι συνεργασίες του με μεγάλες εταιρείες είναι πολλές: ταπετσαρίες, art de la table, κεριά, κορνίζες, έπιπλα κήπου, φωτιστικά. Με τη ματιά του, με την αισθητική σφραγίδα του, χωρίς συμβιβασμούς και αποφεύγοντας τα λάθη που έκαναν οι προκάτοχοί του, όπως για παράδειγμα ο Cardin ή ο Halston που ξεπουλήθηκαν για τα χρήματα. Έκανε την αλλαγή πιο ομαλά από τον μάστερ Christian Lacroix κι απολαμβάνει τις εξωτικές ημέρες της Μαγιόρκας. Εκεί πέρασε την καραντίνα, εκεί εμπνεύστηκε για τα νέα, πολλά του σχέδια.