Ο εικονοκλάστης σχεδιαστής επιστρέφει στη δημόσια ζωή με μια έκθεση στο Lafayette Anticipations στο Marais
Georgia de Graecia: Ρούχα εμπνευσμένα από την Ελλάδα των 70s
Σχέδια που θυμίζουν ελληνικό σινεμά της δεκαετίας του 1970 και Αθηναϊκή Ριβιέρα
Η Γεωργία Σαλτουρίδου φτιάχνει ρούχα εμπνευσμένα από την κοσμοπολίτικη Ελλάδα των 70s
Η Γεωργία Σαλτουρίδου ζει και αναπνέει για τη μόδα. Με την ιδιότητα της designer και της art director, αλλά και πλούσια επαγγελματική εμπειρία στη Γαλλία στον χώρο της μόδας, αποφάσισε να λανσάρει τη δική της σειρά ρούχων με το όνομα Georgia de Graecia. Στο Παρίσι, όπου ζει τα τελευταία χρόνια, πηγαίνει στα καφέ και παρατηρεί τον κόσμο που περνάει, κάνει βόλτες στις μπουτίκ, ξεφυλλίζει τα τελευταία τεύχη των περιοδικών που ακολουθεί στα αγαπημένα της βιβλιοπωλεία, περνάει ώρες σε flea markets ψάχνοντας παλιά
αντικείμενα, ρούχα, υφάσματα, κοσμήματα που θα αξιοποιηθούν σε κάποια μελλοντική συλλογή της. Στις δημιουργίες της θα συναντήσουμε επιρροές από την αρχαιοελληνική παράδοση, αλλά και από την εποχή των 70s, με χρήση υφασμάτων από φυσικές πρώτες ύλες και χωρίς τη χρήση πλαστικού για τη συσκευασία τους.
Τι σχέδια βλέπουμε στη σειρά Georgia de Graecia;
To Georgia de Graecia είναι ένα ready-to-wear brand με έμφαση στα print. Κάθε συλλογή εξελίσσεται γύρω από ένα κεντρικό μοτίβο, το οποίο σχεδιάζεται αποκλειστικά για την εκάστοτε συλλογή. Μέσα από τις δημιουργίες μου επιδιώκω να μεταφέρω την ατμόσφαιρα μιας εποχής/κατάστασης με σύγχρονη προσέγγιση. Η πρώτη μου συλλογή, με αναφορές στο ελληνικό σινεμά της δεκαετίας του 1970, βασίζεται σε έντονα, ψυχεδελικά print προερχόμενα από κλασικά ελληνικά μοτίβα. Κατά ένα τρόπο, εμπνέεται από μια εποχή όπου οι αεροσυνοδοί της Ολυμπιακής σέρβιραν κοκτέιλ με φορέματα του Τσεκλένη. Συνεπώς και οι φόρμες των ρούχων αποπνέεουν ένα ρετρό ύφος το οποίο απορέει από το 70s γκλαμ κονσεπτ που ήθελα να δημιουργήσω.
Groovy prints and riviera vibes inspired by the cosmopolitan Greece of the 70s. Γιατί επέλεξες αυτές τις αναφορές;
Πέρασα όλα μου τα παιδικά καλοκαίρια στην Ανάβυσσο. Αυτή η διαδρομή που ξεκινάει από το Φάληρο και φτάνει μέχρι το Σούνιο, η λεγόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα, είναι χαραγμένη στην μνήμη μου. Εκείνα τα καλοκαίρια, κάθε μεσημέρι βλέπαμε παλιές ελληνικές ταινίες στην τηλεόραση μεταξύ άλλων και του 1960-1970. Νομίζω αυτό το μεσημεριανό ritual, συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στο να αποτελέσουν μεταγενέστερα πηγή έμπνευσης και νοσταλγίας. Εκείνες οι ταινίες είναι μέρος της συλλογικής μνήμης, μια έννοια που βρίσκεται στον πυρήνα της δουλειάς μου. Αλλά και πέραν του σινεμά, η Ελλάδα του 1970 παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και κοινωνικοπολιτικά. Η απελευθέρωση από τη χούντα στα μέσα της δεκαετίας, η μεταπολίτευση, η Ολυμπιακή που επεκτείνει το δίκτυο της με αποτέλεσμα ο τουρισμός να αυξάνεται, κάνοντας την Ελλάδα έναν κοσμοπολίτικο προορισμό με πολλούς jet set επισκέπτες. Ταυτόχρονα σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει το κίνημα του Μάι του ’68, οι hippies, οι πρώτες discοtec, η ίδια η disco μουσική. Επιπλέον, είναι η δεκαετία που ανέδειξε όλους τους σχεδιαστές τους οποίους θαυμάζω Γιάννης Τσεκλένης, Emilio Pucci, Paco Rabane, Piere Cardin, Courreges, Halston μεταξύ άλλων.
Σε τι τύπο γυναίκας απευθύνεται η συλλογή σου;
Ενώ προς το παρόν υπερτερούν τα γυναικεία κομμάτια, η συλλογή δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε γυναίκες, και εν καιρό θα προστίθενται περισσότερα ανδρικά ή unisex σχέδια. Μάλιστα υπάρχουν ήδη τρία κομμάτια που είναι ανδρικά. Θα έλεγα ότι το brand απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν την καλαισθησία και την απόδραση σε μια άλλη πραγματικότητα.
Eνώ είναι πλέον εύκολο να προωθήσει κανείς τη δουλειά του στο διαδίκτυο, είναι εξίσου δύσκολο το να ξεχωρίσει μέσα στον συρμό. Tι πιστεύεις;
Δεν θεωρώ ότι είναι τόσο εύκολο να προωθήσει κανείς τη δουλειά του στο δυαδίκτυο. Ναι μεν είναι προσβάσιμο από πρακτική άποψη απαξ και διαθέτεις προφιλ social media, αλλά για να έχει απήχηση αυτό που κάνεις χρειάζεται να στήσεις αρχικά μια καλή εικόνα, κάτι που δεν είναι αυτονόητο, να διαθέτεις σημαντικά ποσά σε διαφημήσεις, influencers, και ότι άλλο συνεπάγεται η προώθηση και κυρίως να είσαι συνεχώς διατεθιμένος να παράγεις υλικό για να τροφοδοτείς αυτό το σύστημα. Και όλα αυτά εάν με το να ξεχωρίσεις εννοούμε να γίνεις viral ή να έχεις πολλούς followers. Το να είσαι δημοφιλής στα social media δεν συνεπάγεται ότι είσαι και επιτυχημένος. Να κερδίσεις τον σεβασμό των ανθρώπων του χώρου, και να δημιουργήσεις κάτι που θα διαρκέσει στον χρόνο, απαιτεί πολλά περισσότερα από likes και views.
Ποιο είναι το απαραίτητο clothing item για κάθε γυναίκα; Και ποιο για τον άνδρα;
Για λόγους πρακτικότητας, θα έλεγα ένα καλό jean παντελόνι και για τις δύο περιπτώσεις. Είναι ένα ρούχο που με σωστό styling είναι κατάλληλο για πρωινή όσο και βραδυνή εμφάνιση.
Αγαπημένο ύφασμα και τραγούδι ή ταινία που ταιριάζει με τις δημιουργίες σου;
Γενικά μου αρέσουν τα υφάσματα που έχουν κίνηση, και που δημιουργούν μια ωραία αίσθηση όταν ακουμπούν στο δέρμα. Τώρα για την μουσική, η συλλογή αυτή ονομάζεται L’ora del Cocktail, που είναι και ο ομότιτλος δίσκος του Alessandro Alessandroni ο οποίος αποδίδει τέλεια την ατμόσφαιρα που ήθελα να δημιουργήσω. Εναλλακτικά θα μπορούσε να είναι το «Αναζήτησις» του Γιάννη Σπανού, το σάουντρακ της ομώνυμης ταινίας, που μάλιστα αποτελεί και μια από τις σημαντικότερες αναφορές για την συγκεκριμένη συλλογή. Μια σκηνή που μου αρέσει πολύ είναι από το «Εκείνο το καλοκαίρι», πάλι με την Ναθανήλ, στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Το τζιν σετ της συλλογής είναι εμπνευσμένο από αυτήν ακριβώς τη σκηνή.
H επιχείρηση για τη δημιουργία e-shop και την παραγωγή των ρούχων στηρίζεται οικονομικά από το The Peoples Trust. Ολόκληρη την συλλογή μπορείτε να δείτε εδώ και στο παρακάτω βίντεο:
[[{"fid":"894353","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":""},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":""}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]