Η Καμίλ Μισελί, με το ιδιαίτερο στιλ, ανέλαβε καθήκοντα
Ποιος είναι ο τρελάρας Nigo που αναλαμβάνει τον οίκο Kenzo
Ο Ιάπωνας σχεδιαστής με την ποπ αισθητική, την τρέλα και την αγάπη για το streewear αναλαμβάνει καλλιτεχνικός διευθυντής
Ο Ιάπωνας σχεδιαστής Nigo αναλαμβάνει καλλιτεχνικός διευθυντής στον οίκο Kenzo - αυτή είναι η ιστορία και η δράση του.
Ο Nigo, καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Ιάπωνα σχεδιαστή Tomoaki Nagao που στα ιαπωνικά σημαίνει «νούμερο δύο», πιστεύει πως η ανάληψη της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή στον οίκο Kenzo είναι καρμική.
Γράφει στο instagram: «Γεννήθηκα τη χρονιά που ο Takada Kenzo άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στο Παρίσι. Και οι δύο αποφοιτήσαμε από την ίδια σχολή μόδας στο Τόκιο. Το 1993, τη χρονιά που η Kenzo μπήκε στο γκρουπ LVMH, ξεκίνησα την καριέρα μου στη μόδα. Η προσέγγιση του Kenzo στη δημιουργία της αυθεντικότητας γινόταν μέσω της κατανόησης πολλών διαφορετικών πολιτισμών. Είναι επίσης η ουσία της δικής μου φιλοσοφίας περί δημιουργικότητας. Η κληρονομιά του πνεύματος και της δεξιοτεχνίας του Kenzo για τη δημιουργία ενός νέου οίκου Kenzo είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της 30χρονης καριέρας μου, αλλά, μαζί με την ομάδα, σκοπεύω να αφοσιωθώ σε αυτό».
Ο δημιουργός του brand A Bathing Ape, με την ιδιαίτερη ποπ αισθητική και την πολυσχιδή δράση, δεν παραλείπει να ευχαριστήσει τους Bernard Arnault και Sidney Toledano για την ευκαιρία που του έδωσαν. Η LVMH διά στόματος του CEO Sidney Toledano χαιρετίζει την άφιξη του υπερταλαντούχου Ιάπωνα σχεδιαστή με ενθουσιασμό. «Θα μας επιτρέψει να γράψουμε νέα σελίδα στην ιστορία του οίκου που ίδρυσε ο Takada Kenzo».
Ο Nigo εργάστηκε ως στιλίστας στο Popeye magazine και άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στη Harajuku - πού αλλού! Το label του, A Bathing Ape, που πήρε το όνομά του από την ταινία «Ο πλανήτης των πιθήκων», ειδικευόταν στο streetwear για γυναίκες, άνδρες και παιδιά. Συντομογραφικά, το brand αναφέρεται και ως BAPE, μια επινόηση του ίδιου του Nigo για να κράξει τους πελάτες τους. Οι μαρκετινίστες θα σήκωναν τα χέρια ψηλά με το σκεπτικό και την αντιεμπορική κίνησή του.
Σύμφωνα με μετάφραση του ίδιου του Nigo, ΒΑΡΕ σημαίνει ότι «κάνεις μπάνιο με χλιαρό νερό». Δεδομένου ότι οι Ιάπωνες μπανιάρονται με νερό θερμοκρασίας άνω των 40 βαθμών Κελσίου, δηλαδή καυτό νερό, BAPE σημαίνει ότι έμεινες τόσο στο μπάνιο, που το νερό κρύωσε. Και όλο αυτό είναι μια αλληγορία-ειρωνία για τη νωχελικότητα και τον εφησυχασμό της νεολαίας της Ιαπωνίας, δηλαδή των ανθρώπων που φορούν τα ρούχα BAPE!
Χαρακτηριστικό της αντισυμβατικότητας και της τρέλας που δέρνει τον Nigo είναι το γεγονός ότι για δύο χρόνια έφτιαχνε 30 με 50 πουκάμισα την εβδομάδα, πουλούσε τα μισά και ό,τι περίσσευε το έδινε σε φίλους δωρεάν. Το 2011 πούλησε την εταιρεία του σε όμιλο του Χονγκ Κονγκ, αλλά παρέμεινε καλλιτεχνικός διευθυντής για δύο ακόμα χρόνια.
Έχει ντύσει κόμικς ήρωες, όπως ο Μπομπ Σφουγγαράκης, ήρωες της Nintendo, της Marvel αλλά και τη Hello Kitty. Έχει σχεδιάσει συλλεκτική σειρά αντικειμένων για το Star Wars. Έχει συνεργαστεί με την Pepsi, την Coca-Cola, τη M*A*C, την Comme des Garçons, την Undercover, τη Supreme, την Carhartt, την Casio, την Adidas, την Timberland. Ρούχα του φοράνε μουσικοί όπως οι Beastie Boys, The Weeknd, Pharrell, UNKLE, Kanye West, A$AP Rocky, Linkin Park, Travis Scott. Τέλος, το καλοκαίρι του 2021 σχεδίασε τις δημόσιες τουαλέτες του Τόκιο και τα σύμβολα οπτικής επικοινωνίας «ανδρών» και «γυναικών».
Συνέταιρος του Pharrell Williams στα labels ρούχων Billionaire Boys Club και Ice Cream, ο Nigo ασχολείται διαρκώς με τη μόδα αλλά και τη μουσική. Άλλωστε ως βασικές του επιρροές αναφέρει τον Έλβις, τους Beatles, τους Beastie Boys και τους Run–D.M.C.
Χαίρει τεράστιας εκτίμησης από τον Virgil Abloh, που τον είχε προσλάβει ως συνεργάτη του στη Louis Vuitton όταν πρωτοανέλαβε. Αναλαμβάνει καθήκοντα στις 20 Σεπτεμβρίου, οπότε δεν μένει παρά να του ευχηθούμε «καλορίζικος στον Kenzo»!