Για αυτή τη χρόνια επίλεξε να ανανεώσεις την γκαρνταρόμπα σου χωρίς να ξοδέψεις μία
19Μ: Tο εντυπωσιακό κτίριο της Chanel για τους τεχνίτες της
Στην επίδειξη Metiers D’ Art, φόρο τιμής στους δημιουργούς με τους οποίους συνεργάζεται η Chanel, παρουσιάστηκε το κτίριο 19Μ, στο οποίο στεγάζονται
H Chanel στηρίζει τη μόδα: το νεό κτίριο 19Μ στεγάζει τους 11 παραδοσιακούς παριζιάνικους οίκους και συνεργάτες της.
«Για χρόνια, είχαμε να αντιμετωπίσουμε τη δυσκολία ότι οίκοι με τους οποίους συνεργαζόμαστε ήταν διασκορπισμένοι στο Παρίσι. Θέλαμε να δημιουργήσαμε τις σωστές συνθήκες για εκείνους, ώστε να μπορούν να βρίσκουν προσωπικό, να το εκπαιδεύουν και να μεταλαμπαδεύεται η γνώση, ώστε να επιβιώσουν οι οίκοι». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε στους New York Times ο πρόεδρος της Chanel, Bruno Pavlovsky, το M19, το νέο hub που δημιούργησαν για τους συνεργάτες τους.
Εκεί έγινε και η εφετινή επίδειξη της συλλογής Metiers D’ Art. Πρόκειται για τον ετήσιο φόρο τιμής στους δημιουργούς με τους οποίους συνεργάζεται ο οίκος: τον Οίκο Lemarié με τα φτερά, τον Οίκο Lesage με τα υπέροχα, πανάκριβα κεντήματα, το Maison Michel με τα καπέλα, τα κορσάζ του Guillet, τον Lognon που κάνει πλισέ υφάσματα και πολλούς ακόμη. Η δουλειά παρουσιάζεται από το 2002 σε μια, εκτός ημερολογίου, επίδειξη: από το Παρίσι στο Σάλτσμπουργκ, στο Μουμπάι, το Αμβούργο, τη Ρώμη.
Εφέτος, η επίδειξη Metiers D’ Art έγινε εκεί που δημιουργήθηκε. Στο τριγωνικό Μ19, στο δέκατο ένατο διαμέρισμα, τιμώντας και τη γενέθλια ημέρας της Κοκό (19 Αυγούστου). Το Μ σημαίνει Métiers, mode (μόδα), mains (χέρια), manufactures (κατασκευστές) και maisons (οίκοι). Σχεδιασμένο από τον γάλλο αρχιτέκτονα Rudy Ricciotti και φτιαγμένο από γυαλί, τσιμέντο και σίδερο, ενώ στον περίγυρο και στην αλέα οι κήποι περιλαμβάνουν μελίσσια και φωλιές δίπλα στις γιαπωνέζικες κερασιές και τις καμέλιες.
Μου αρέσει ιστορικά αυτή η επίδειξη διότι ο διεθνώς αναγνωρισμένος οίκος σκύβει και παίρνει από το χέρι τους χειρωνάκτες, εκείνους που φτιάχνουν μπουτονιέρες- καμέλιες, που τριμάρουν φτεράκια και κεντάνε κολοσσούς. Οι καλλιτέχνες αυτοί, που μπορεί να είχαν γνωρίσει τη Σανέλ, να ήξεραν τα χούγια της, έρχονται στο προσκήνιο μία φορά τον χρόνο. Διότι η τεχνολογία προοδεύει ανελέητα εις βάρος του ανθρώπου, όμως στη μόδα και την τέχνη, τα χέρια και ο λογισμός δεν επαυξάνονται από augmented reality και εικονική πραγματικότητα.
Εκεί, στο τριγωνικό 19Μ είδαμε φούξια και μπλε ηλεκτρίκ, γκρι του πάγου, μαύρο, λευκό και χρυσό. Το κλασικό σακάκι πήρε μήκος κι έμοιαζε με τουνίκ ή έγινε κοντό. Πήρε όγκο κι έγινε oversized. Έμοιαζε με bomber jacket. Ήταν από τουίντ πάνω σε μετάξια και τζιν. Στους εκατοντάδες καλεσμένους, ανάμεσά τους και τους Σοφία Κόπολα, Φαρέλ Γουίλιαμς, Βανέσα Παραντί και Καρολίν ντε Μεγκρέ, η Βιρζινί Βιάρντ έδειξε ταγιέρ από μαλλί, από εκείνα με τη χοντρή πλέξη που μοιάζουν να έχουν δημιουργηθεί με βελόνες. Παγιέτες που φωτίζουν τη νέα εποχή, κουμπιά κοσμήματα, ζώνες κοσμήματα και κοσμήματα ονειρικά. Σταυροί και καμέλιες φέρουν την παρακαταθήκη της Γκαμπριέλ στην καρδιά της χειρωνακτικής τελειότητας. Δουλεμένα layers, φτερά που δίνουν στα πάντα όμορφα, ψηλά και αδύνατα μοντέλα της Chanel μαγική κίνηση. Εκεί, στο 19Μ όπου η παράδοση και ο σεβασμός στη δημιουργικότητα συναντά την επόμενη μέρα της μόδας: άνθρωποι μαζί. Ανοιχτά μυαλά μαζί.