Angry Sally: Aπό τις τράπεζες στη μόδα

Η Μαργαρίτα Λέτζου, δημιουργός και σχεδιάστρια τoυ brand Angry Sally, μας λέει την ιστορία που την οδήγησε από τις τράπεζες στη μόδα

Angry Sally: Η δημιουργός και σχεδιάστρια του ελληνικού brand μιλάει στο LOOKmag.

Δεν ξέρω πόσο εύκολα μπορεί να θυμώνει η Μαργαρίτα Λέτζου, ιδιοκτήτρια και σχεδιάστρια του ελληνικού brand Angry Sally. Την περίοδο που ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα στη μόδα, εποχή κρίσης, στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, είχε θυμό. «Με αυτόν το θυμό που σε καίει» θα μου πει. «Γιατί κρίση, γιατί έτσι, γιατί ο κόσμος δεν μπορεί να κάτσει σε μια ουρά και να περιμένει τη σειρά του». Ως φαν των Oasis, επέλεξε το όνομα Sally για το brand της. «Oasis, so Sally can wait she knows it’s too late, λαλαλαλα, but don’t look back in anger, I heard you say».

Εγένετο μόδα που την αγαπά πολύ. Χωρίς να σκέφτεται τάσεις και τι είναι στη μόδα. «Τι σημαίνει αυτό; Να είμαστε όλοι πάνω κάτω ίδιοι; Το μοναδικό απλούστατο κριτήριο είναι: μ’ αρέσει, δε μ’ αρέσει!. Ο τρόπος που ντυνόμαστε και φέρουμε τον εαυτό μας είναι μια μορφή βουβής και ειλικρινούς έκφρασης, με άμεση ανταπόκριση. Υπονοεί ποιοι είμαστε και αμέσως μας κατατάσσει στα μάτια των παρατηρητών μας σε κάποιες στερεοτυπικές ομάδες με τις οποίες αυτοί είτε συγγενεύουν είτε ταυτίζονται είτε τις απορρίπτουν.

Η Μαργαρίτα Λέτζου, ιδιοκτήτρια και σχεδιάστρια του ελληνικού brand Angry Sally

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Καστοριά. Σπούδασε Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έκανε και μεταπτυχιακό. «Έφυγα στο Λονδίνο για ένα πολύ σέξι μεταπτυχιακό πάνω στα χρηματοοικονομικά παράγωγα» θα μου πει. Εκεί δούλεψα για δυο χρόνια σε investment bank και κάπως έτσι τη βρήκε η κρίση του 2008. «Αποφάσισα να παραιτηθώ και να επιστρέψω στην Ελλάδα. Δούλεψα για άλλα 3 χρόνια πάνω στα οικονομικά και κάπου το 2012 αποφάσισα πως δεν είναι για μένα αυτά, και έκανα μια στροφή 180 μοίρες. Άρχισα να ασχολούμαι με το μακιγιάζ και το hair styling, γεγονός που με έφερε σε έναν άλλον κόσμο: φωτογραφήσεις, βίντεο κλιπ, και πολλή μόδα. Γράφτηκα σε μια ιδιωτική σχολή για σχέδιο μόδας και μετά από πολλά λάθη, αυτοπροτάθηκα για πρώτη φορά ως brand το χειμώνα του 2018. Το φανερό μου πάθος είναι η μόδα. Ο κρυφός μου πόθος είναι το τραγούδι, και ακόμα σκέφτομαι τρόπους για να το κάνω».

Μοντέλο στην καμπάνια του ελληνικού brand Angry Sally

Ο δικός της fashion κόσμος περιλαμβάνει prints με vintage αναφορές σε φούτερ αλλά και παγιέτες και περίτεχνα ντραπαρίσματα για κορίτσια που αγαπάνε την πόλη κι αγαπάνε τον εαυτό τους περισσότερο. Cropped top και δαντελένια μανίκια, έκρηξη χρωμάτων σε ένα εντελώς προσωπικό της και γοητευτικό ταξίδι, κάθε της ρούχο συμπληρώνει τις κουκίδες του δικού της ταξιδιού μόδας.

Μοντέλα στην καμπάνια του ελληνικού brand Angry Sally

Yπάρχει κάποια ταινία που να σ’ έχει εμπνεύσει να φτιάξεις ένα ρούχο;
H έμπνευση είναι μια μυστηριώδης, ενδογενής δύναμη. Είναι μια αιφνιδιαστική έκρηξη όλων των εμπειριών μας που πυροδοτείται αναπάντεχα. Μπορεί κάτι να είδα κάπου ή να ένιωσα κάπως ή να νόμισα πως είδα κάτι αλλά δεν ήταν και ακριβώς έτσι, δεν ξέρω. Σίγουρα πάντως έχω ντύσει μέσα μου ήρωες βιβλίων ή καταστάσεις τραγουδιών! Για παράδειγμα η «γυναίκα κουρασμένη απ΄το δρόμο» που ρίχνει το γέλιο της και κάθεται κοντά μου (από το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα, φοράει το φετινό μου Kalliroi φόρεμα στο σχέδιο με τους κύκνους, έχει καστανά μακρυά σγουρά μαλλιά, έχει ριγμένο πάνω της ένα δερμάτινο μπουφάν και μας γελάει με ένα πλατύ σκούρο κόκκινο γέλιο. Δυστυχώς δεν φτιάχνω ούτε δερμάτινα μπουφάν, ούτε κραγιόν!

Τι σημαίνει μόδα για σένα;
Δεν είμαι σίγουρη. Είναι μήπως το σύνολο των διαθέσιμων προϊόντων, τα οποία κάποιος ξεδιαλέγει και συνδυάζει για να αυτοπροσδιοριστεί και να χτίσει το προσωπικό του όραμα ή την ιδανική του εικόνα; Ή μήπως είναι μια καταπιεστική, αυστηρή, αφηρημένη και κυρίως αυθαίρετη και μεταβαλλόμενη ιδέα που στέκεται σαν Δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια μας έτοιμη να μας τα πάρει αν δεν ικανοποιούμε τις και πάλι αφηρημένες προσταγές της; Προσωπικά θεωρώ μόδα το συνολικό στυλ που με γαργαλάει αισθητικά! Ετσι, χωρίς εξήγηση.

Μοντέλα στην καμπάνια του ελληνικού brand Angry Sally

Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με τη μόδα;
Η ζωή τα έφερε! Είχα πάντα μια μικρή λόξα με τα ρούχα και η κρίση του 2008 κάπως με ταρακούνησε, με οδήγησε σε μια σειρά αναπάντεχων αποφάσεων και εν τέλει με απελευθέρωσε ώστε να τολμήσω να κάνω τη λόξα μου επάγγελμα.

Ποια η μεγαλύτερη χαρά και ποια η μεγαλύτερη δυσκολία για το brand σου;
Είναι πολλές οι χαρές. Να βλέπεις για πρώτη φορά την ιδέα σου φτιαγμένο ρούχο. Το πήγαινε- έλα της αρχικής ιδέας ώστε να πάρει την τελική της μορφή. Να βλέπεις πως η ιδέα σου έχει αποδοχή! Να δουλεύουμε με την ομάδα, να πέφτουν ιδέες και πολύ γέλιο. Στις δυσκολίες θα βάλω τη προσωπική μου συνεχή αγωνία ώστε το τελικό προϊόν να είναι κάτι ιδιαίτερο και η μεγαλύτερη πρόκληση αυτόν τον καιρό είναι να μας γνωρίσει ο κόσμος και να χτίσουμε τη δική μας κοινότητα.

Τι ρόλο παίζει η τέχνη στη δική σου δημιουργία;
Σημαντικό και με πολύ πρακτικό τρόπο. Πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς και σχέδια τα εμπνέομαι από πίνακες.

Μοντέλα στην καμπάνια του ελληνικού brand Angry Sally

Θεωρείς ότι η μόδα είναι μια μορφή τέχνης;
Φυσικά. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο ρούχο ως αντικείμενο αλλά στο σύνολο μιας εικόνας και μιας φωτογραφίας μόδας. Από το art direction, το σκηνικό και το styling μέχρι το μακιγιάζ και τα μαλλιά.

Η μόδα έχει αλλάξει: γίνεται inclusive, τα πρότυπα πολλαπλασιάζονται, η ομορφιά δεν έχει ένα μόνο καλούπι. Πως αισθάνεσαι γι΄ αυτό;
Το βρίσκω πολύ απελευθερωτικό, και ως δημιουργός και ως καταναλωτής.

Σε ποιανού τη ντουλάπα θα ήθελες να κάνεις επιδρομή;
Στης Carrie Bradshaw.

Ποια είναι τα αγαπημένα σου λουλούδια;
Τα φυτεμένα.

Έχεις κάποιο αγαπημένο βιβλίο;
Το «The fountainhead» της Ayn Rand, το «Τιμάνδρα» του Θοδωρή Καλλιφατίδη, το «Shalimar the clown», του Salman Rushdie, το «Η σκιά του ανέμου», του Carlos Ruiz Zafon και όλη η σειρά «A Song of Ice and Fire», που ακόμη περιμένω τη συνέχεια. Όποτε όμως πάω σε βιβλιοπωλείο απροετοίμαστη, πάντα αγοράζω κάποιο αστυνομικό. Θα έλεγα πως έχω διαβάσει αρκετά τέτοια, γιατί 8 στις 10, πάω στο βιβλιοπωλείο απροετοίμαστη.

Μοντέλα στην καμπάνια του ελληνικού brand Angry Sally

Έχεις κάποιο motto;
Αυτήν την περίοδο δύο: Fake it ‘till you make it και Kinda classy, kinda hood.

Ποια είναι η πιο πολύτιμη συμβουλή μόδας που ακολουθείς;
Δεν είναι κάποια συμβουλή, είναι περισσότερο μια εμμονή, δεν συνδυάζω ποτέ κόκκινο με μαύρο.

Ποια συμβουλή θα έδινες στον 15χρονο εαυτό σου;
Τρώγε καλύτερα, γυμνάσου περισσότερο και καλλιέργησε τα ταλέντα σου.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πολυτέλειά σου;
Πηγαίνω παντού με αυτοκίνητο ή ταξί.

Ποιο θα ήταν το ένα αξεσουάρ που θα επέλεγες;
Θα αλλάξω λίγο την ερώτηση και θα σας πω πως αυτην την περίοδο δεν αποχωρίζομαι ένα ασημί cuff σκουλαρίκι, το οποίο μου κατάπιε η θάλασσα της Κύθνου το περασμένο καλοκαίρι σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κάνω σούζα με το sup, και πήγα και το ξαναπήρα. Κι αν το ξαναχάσω, θα το ξαναπάρω!

www.angrysally.com

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice