Η Άνοιξη στη μόδα στο Fashion Week της Κοπεγχάγης

Το Fashion Week της Ελλιάνας, το Pride, η Opera Week, η γαστρονομία και το street style μιας πόλης που ξέρει πώς να ζει

Fashion Week Κοπεγχάγης: Όσα είδαμε στις πασαρέλες και στο δρόμο.

Χαζεύοντας στο Instagram την προηγούμενη έβλεπα ολοένα και περισσότερους ανθρώπους της μόδας, στυλίστες και δημοσιογράφους, να ανεβάζουν ποστ και στόριζ από την Κόπεγχαγη. Η εβδομάδα μόδας τους για το προσεχές καλοκαίρι πραγματοποιείται στην καρδιά του καλοκαιριού. Την ώρα που η Άννα Γουίντουρ απολαμβάνει τις διακοπές της στο σπίτι της στο Mastic του Long Island, το Fashion Week της Κoπεγχάγης παρουσίασε περισσότερους από 30 σχεδιαστές και brands σε ένα πολυπληθές κοινό και connoisseurs της μόδας που ταξίδεψαν από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ζήλεψα. Βλέποντας τις εικόνες και τα βίντεο από τα σόου, το φως αυτής της βορειοευρωπαϊκής μητρόπολης αλλά και το streetstyle, θα ήθελα να ήμουν εκεί. Δεν ήταν εύκολη η διοργάνωση, διαβάζω, καθώς η πόλη ήταν σε καθεστώς lockdown μέχρι και μια μέρα πριν το άνοιγμα. Ο φίλος μου δικηγόρος, Θανάσης Αυγέρος, ο οποίος έτυχε να βρίσκεται εκεί μου περιγράφει το κλίμα της πόλης: «Από νωρίς το απόγευμα, τα μαγαζιά με local designers και δικά τους brands που βρίσκονται σε πεζόδρομους, παίζουν δυνατά μουσική και έχουν στήσει τραπέζια με ποτά, snacks και soft ice cream (local μανία) για όλους. Οι νέοι συμμετέχουν πιο πολύ και τα ντυσίματα είναι αφενός πολύ extravagant (πχ. πολλές κοπέλες σαν τυλιγμένες με αλουμινόχαρτο) και αφετέρου χωρίς καθόλου εμφανείς μάρκες. Πολύ organic t-shirt, sweater και lounge style με πολύ παντόφλα από κάτω», θα μου πει. Σε μια πόλη που εκτός από Fashion Week είχε τριήμερο Pride και μερικές ημέρες μετά Opera Week, η πόλη των 600 χιλιάδων και των χιλιάδων επισκεπτών βρίσκεται στους δρόμους.

Σε ό,τι αφορά τη μόδα της Κοπεγχάγης, το πρώτο συστατικό είναι η αειφορία. Το sustainability πρωταγωνιστεί, είναι το βασικό μήνυμα που η διοργάνωση θέλει να στείλει, ήδη από το 2020. «Χρειαζόμαστε μια ισχυρότερη δέσμευση για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης», δήλωσε στο Bazaar η Cecilie Thorsmark, διευθύνουσα σύμβουλος της Εβδομάδας Μόδας της Κοπεγχάγης. «Η βιομηχανία μόδας χαρακτηρίζεται από τους τεράστιους όγκους παραγωγής της, και ως αποτέλεσμα, ο αντίκτυπος στο κλίμα συνεχίζει να αυξάνεται». Για την επόμενη διοργάνωση, στο τέλος Ιανουαρίου 2023, έχει θέσει και 18 στόχους που αφορούν τους ανθρώπους, το περιβάλλον και τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν τα brands που θα συμμετέχουν για να μειώσουν την επιβάρυνση που θα προκαλέσουν. Όχι μόνο τα υλικά των ρούχων, αλλά και το τι θα φάνε τα μοντέλα και η παραγωγή προβλέπεται στο μανιφέστο τους.

Αναφέροντας σε κάποιον σκανδιναβικό στυλ, ο νους αμέσως πηγαίνει στον μινιμαλισμό, όμως οι καλεσμένοι του φετινού Fashion Week παρουσίασαν έντονα χρώματα αλλά και πολύ λευκό, ασύμμετρα layers και διαφάνειες, ψυχεδελικά prints και color blocking. Στις περισσότερες επιδείξεις, το diversity ήταν ο κανόνας: σωματότυποι, φυλές και φύλα σε έναν χορό που η μόδα ακολουθεί την πραγματική ζωή και δεν της ζητά να στριμωχτεί σε trends για να χωρέσει στα κλισέ της. Δείτε παρακάτω ποια brands ξεχωρίζω.

Ganni

Ganni

Οι ένα εκατομμύριο followers του brand της σχεδιάστριας Ditte και του ιδρυτή και συζύγου της Nicolaj Reffstrup αποδεικνύει τη δημοφιλία του Ganni. Για το καλοκαίρι του 2023, neon χρώματα, τζιν σε συνεργασία με τη Levi’s και καουμπόικες μπότες, animal prints και cropped tops πρωταγωνιστούν.

Baum und Pferdgarten

Baum und Pferdgarten

Ο οίκος που δημιούργησαν το 1999 οι Rikke Baumgarten και Helle Hestehave κοιτάζει μπροστά, χάιδεψε το grunge, έπαιξε με το λεοπάρ και επένδυσε στη δύναμη του ροζ. Αυτή η απόχρωση της Barbie φαίνεται να πρωταγωνιστεί σε όλα τα catwalks.

Wood Wood

Wood Wood

Γνήσια τέκνα των 90s, οι ιδρυτές Karl-Oskar Olsen και Brian SS Jensen, με τα γκραφίτι και την κουλτούρα του δρόμου να διαμορφώνουν την αισθητική τους. Η συλλογή του «Escape to Paradise» με την υπογραφή της σχεδιάστριας, παρουσιάστηκε σε γέφυρα καναλιού της πόλης, είχε looks ανδρικά και γυναικεία, ενώ το μαύρο, λάιμ και πορτοκαλί χρώμα, το τζην ύφασμα και οι απλές γραμμές δίνουν το στίγμα.

(di) vision

(di) vision

Δημιουργήθηκε το 2018 από τα αδέρφια Nanna Wick και Simon Wick, οι οποίοι δημιουργούν τα ρούχα στο στούντιό τους στην Κόπεγχαγη από υπάρχοντα ρούχα αφού το εργασιακό του ήθος ορίζεται στο μότο «δημιουργήστε από ό,τι ήδη υπάρχει», υπηρετώντας την αειφόρα πρακτική του upcycling. Τζιν, υπέροχα εμπριμέ και μιλιτέρ αποχρώσεις είναι οι βασικές τους προτάσεις για το SS23.

A. Røge Hove

A. Røge Hove

Τα πλεκτά γλυπτά της σχεδιάστριας Amalie Røge Hove, η οποία, με σπουδές στο Royal Danish Academy of Fine Arts, και πάθος με τα υφάσματα, δημιούργησε το ομώνυμο brand της το 2019. Στην πρόσφατη συλλογή της παρουσίασε μια σπουδή στο πλεκτό και τη διαφάνεια, το άσπρο και το μαύρο, τους μεταξύ τους συνδυασμούς αλλά και την επέλαση του λάιμ και του μωβ.

Henrik Vibskov

Henrik Vibskov

Σχεδιαστής, εικαστικός, εικονοκλάστης κι επιδραστικός, ο Henrik Vibskov είναι ένας από τους μεγαλύτερους πρωταγωνιστές της μόδας της Δανίας. Άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών και φυλών περπάτησαν στο catwalk του παρουσιάζονταν ένα καλειδοσκοπικό παιχνίδι με χρώματα και patterns σε φορέματα και deux pièces με πρωτότυπες φόρμες και ιδιαίτερο layering.