Ο Louis Vuitton και η Yayoi Kusama δημιουργούν μια πουά πανδαισία

Ο οίκος συνεργάστηκε με την εικαστικό και μεταμόρφωσε τις μπουτίκ του 

Louis Vuitton και Yayoi Kusama: Συνεργάζονται στη λανσάρισμα μιας νέα capsule συλλογής και μεταμορφώνουν τις μπουτίκ του οίκου στον κόσμο.

Είναι η δεύτερη φορά, μετά το 2012, που η Louis Vuitton σε συνεργασία με την εικαστικό από την Ιαπωνία Yayoi Kusama δημιουργούν ένα οπτικό υπερθέαμα. Μικρή παρένθεση: Ξεκινώντας από μια ταπεινή αγροτική περιοχή της Ιαπωνίας, η Yayoi Kusama είναι η πιο σημαντική εν ζωή γυναίκα εικαστικός του σήμερα. 

Ο οίκος μόδας μεταμόρφωσε τα πιο κεντρικά καταστήματά του στον κόσμο με τα εμβληματικά dots της εικαστικού εν αναμονή μιας νέας capsule συλλογής. Για το λανσάρισμα της συλλογής έχουν επιστρατευθεί τα πιο γνωστά supermodels, όπως η Ζιζέλ, η Μπέλα Χαντίντ, η Ναταλία Βοντιάνοβα, η Κρίστι Τέρλινγκτον.

Η Kusama κάνει μαγικά: δημιούργησε υπερρεαλιστικές τρισδιάστατες εικόνες με τα πουά της για τις μπουτίκ της Louis Vuitton. Κολοκύθες (αγαπημένο της μοτίβο από το 1946) γίνονται χταπόδια που χορεύουν, από τις βαλίτσες του οίκου ξεπροβάλλουν dots, η ίδια επεμβαίνει για να βάλει τις πινελιές της. «Είμαι αποφασισμένη να δημιουργήσω έναν Kusama κόσμο, που κανένας ποτέ δεν έφτιαξε και ποτέ δεν πάτησε» λέει η ίδια. 

Η πρόσοψη του καταστήματος του Παρισιού, που βρίσκεται στη Σανς Ελιζέ, είναι μια πραγματική καλλιτεχνική εμπειρία. Το κτίριο, αρτ ντεκό του 1912, έχει διακοσμηθεί με μπλε, κίτρινα και κόκκινα πουά, ενώ ένα τεράστιο ομοίωμα της Kusama αγκαλιάζει την οροφή.

Το pop-up κατάστημα της Νέας Υόρκης, στην περιοχή Meatpacking (γνωστή μας από το Sex and the City), επίσης έχει γίνει ο καμβάς της Kusama. Ο χώρος είναι βαμμένος με κίτρινο χρώμα και φιλοξενεί μαύρα πουά σε διάφορα μεγέθη, δημιουργώντας μια οπτική παράνοια. Στο Soho, επίσης στη Νέα Υόρκη, σε μια άλλη pop-up μπουτίκ του οίκου, οι πινελιές της Γιαπωνέζας καλύπτουν τους τοίχους, την οροφή, τα δάπεδα. 

Στο Τόκιο πάλι, στην περιοχή που γεννάει μόδα, τη Harajuku, η Kusama παίζει με το κίτρινο και το μαύρο. Τέλος, σε επιλεγμένα καταστήματα της Louis Vuitton, η εικαστικός έχει τοποθετήσει στις βιτρίνες ρομπότ-ομοιώματά της (τα ονομάζει animatronics), τα οποία ζωγραφίζουν βούλες σε γυάλινες επιφάνειες.

Η πρώτη δημιουργική συνάντηση ανάμεσα στη Louis Vuitton και τη Yayoi Kusama ανάγονται στο 2006, όταν ο τότε δημιουργικός διευθυντής του οίκου, Marc Jacobs, έδωσε στην εικαστικό μια τσάντα Ellipse για να τη ζωγραφίσει με το πουά μοτίβο της. Έξι χρόνια αργότερα, το 2012, ο Jacobs παρουσίασε μια συλλογή με τσάντες και κομμάτια ready-to-wear που είχαν μεταμορφωθεί στα χέρια της Kusama, η οποία πραγματοποιούσε αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Whitney, στη Νέα Υόρκη.