Valentino: Η SS23 αναδεικνύει την κουλτούρα του underground clubbing

«Μιλάμε για την ιδέα του club ως μέρος όπου οι φαντασιώσεις μπορούν να γίνουν πραγματικότητα», λέει ο δημιουργικός διευθυντής του Valentino Pierpaolo Piccioli

Maison Valentino: H επίδειξη SS23, κάτω από την εμβληματική Pont Alexandre III του Παρισιού, πάντρεψε την κουλτούρα του clubbing με την υψηλή ραπτική

Τι κοινό έχει το clubbing με μια επίδειξη μόδας haute couture; Ελευθερία έκφρασης. Κάτι που ανέδειξε πολύ καλά ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου Valentino, Pierpaolo Piccioli, μέσα από την επίδειξη SS23 Haute Couture, η οποία ήταν εμπνευσμένη από την κουλτούρα του nightlife. Όπως δηλώνει και το όνομα της επίδειξης "Le Club Couture", ήταν ένας φόρος τιμής στην ιδιόρρυθμη, εξερευνητική φύση της μόδας των club. Η έμπνευσή του Piccioli ήρθε από τα νεανικά κινήματα της δεκαετίας του 80, όπως New Wave και New Romantics. Προσωπικότητςες όπως ο Leigh Bowery και η Leigh Bowery και η Grace Jones, μετέτρεψαν τα club σε δεύτερα σπίτια τους, δημιούργησαν έναν δικό τους κόσμο που όλα επιτρέπονταν, αλλά στον δρόμο συνέχιζαν να κρύβονται, γιατί ήταν διαφορετικά, queer, ασυνήθιστα. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει, «ο δρόμος είναι το dancefloor», λέει ενθουσιασμένα ο Piccioli.

H επίδειξη πραγματοποιήθηκε στο Bridge Club, κάτω από την εμβληματική Pont Alexandre III του Παρισιού κατά μήκος του Σηκουάνα και ήταν στα αλήθεια μια πανδαισία χρωμάτων με έκδηλη τη sexy διάθεση. Ο οίκος αγκάλιασε απροκάλυπτα το χαρακτηριστικό cadmium red του Valentino-φωτεινό προτοκαλί -μαζί με τις φωτεινές αποχρώσεις του ροζ, του πράσινου και του κίτρινου- πολλά από αυτά και στη fluo εκδοχή τους. Ο Piccioli επανεξέτασε επίσης το καυτό ροζ, το χρώμα επιλογής του Valentino για το 2022, το οποίο πέρυσι συνδέθηκε απόλυτα με την barbiecore αισθητική. Πιο παλ αποχρώσεις του μοβ και του πορτοκαλί, ουδέτερες αποχρώσεις (βλ.nude) , royal μπλε και κλασικά ασπρόμαυρα κομμάτια συνέβαλαν στη συλλογή. Σκεφτείτε ακόμα: παγιέτες, οργάντζα και σιφόν ενσωματωμένα σε σύγχρονα βραδινά ρούχα, καθώς και άφθονα φτερά σε headpieces και πανωφόρια. O Piccioli έπαιξε και με τον όγκο. Γιγάντιοι φιόγκοι από κορδέλες και φουσκωτά βολάν έδιναν αρχιτεκτονική δομή στο σώμα.  

Η επίδειξη του Valentino "Le Club Couture"© Getty
Η επίδειξη του Valentino "Le Club Couture" © Getty
Η επίδειξη του Valentino "Le Club Couture"© Getty

Με τα μίνι στοιχεία, το "Le Club Couture" ανέδειξε το γυμνό δέρμα- τα πόδια των μοντέλων ήταν εκτεθειμένα καθώς περπατούσαν στην πασαρέλα με μικροσκοπικά σορτς και φούστες. Sexy Outfits κατάλληλα για clubbing. «Μιλάμε για την ιδέα του club ως μέρος όπου οι φαντασιώσεις μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, όπου οι άνθρωποι όχι μόνο επιτρέπεται να είναι αυτοί που θέλουν να είναι, αλλά όπου οι φαντασιώσεις τους μπορούν να τους μεταμορφώσουν στον ιδεατό εαυτό τους. Νομίζω ότι αυτό είναι αρκετά επίκαιρο», λέει ο Piccioli.

Η επίδειξη του Valentino "Le Club Couture"©Getty

Από τη χρήση ογκωδών σιλουετών μέχρι εκείνες που ήταν εφαρμοστές και λεπτές και όλα τις άλλες αντιθέσεις στα χρώματα (fluo και παλ) και στα υφάσματα, ο δημιουργικός διευθυντής του Valentino θέλησε να δείξει το πάντρεμα ενός πολύ δομημένου κόσμου και ενός χαλαρού τομέα. Ο Piccioli πιστεύει ότι είναι δυνατή η συγχώνευση των δύο κόσμων, αυτού της υψηλής μόδας και του underground clubbing και μας το αποδεικνύει.  «Έχουν κοινές αξίες: αμοιβαίες χειρονομίες υπερβολής, η έννοια των ρούχων ως εργαλείων μεταμόρφωσης, η δημιουργία ενός αληθινού εαυτού, ένα διχοτομικό αλλά διπλό λεξιλόγιο επίδειξης και αποκάλυψης, η διαπερατότητα μέσα από τη ζωή», εξηγεί ο Piccioli..

Στην επίδειξη περπάτησαν τα διάσημα μοντέλα Anok Yai, το πρώτο μοντέλο από το Σουδάν που άνοιξε την επίδειξη της Prada το 2018 (η Naomi Campbell ήταν το μόνο μαύρο μοντέλο που το είχε κάνει προηγουμένως), και η Adut Akech, η οποία πρωταγωνίστησε στο οπτικό άλμπουμ Black Is King της Beyoncé.

Εφόσον γίνεται λόγος για clubbing, δε μπορούσε να λείπει η κατάλληλη μουσική επένδυση και μάλιστα στους ήχους του #valentinoleclubcouture. Για την επίδειξη υψηλής ραπτικής του οίκου, ο Αndy Βutler του @herculesandloveaffair επιμελήθηκε μια επιλογή από κομμάτια, φέρνοντας τους κώδικες του οίκου σε σύνδεση με την αισθητική του.  Η λίστα του Spotify

Καλεσμένοι
Η Anne Hathaway έφτασε με ένα μίνι λεοπάρ φόρεμα με ασορτί καλσόν, ενώ η Charli XCX φόρεσε ένα κοντό μαύρο τοπ με ψηλόμεσο παντελόνι. Η Dove Cameron εντυπωσίασε με ένα κομψό κόκκινο σύνολο, ενώ η Beatrice Gannò από το "The White Lotus" φόρεσε το brand με ένα λογότυπο σε όλη την επιφάνεια. Ο Suga του K-pop συγκροτήματος BTS έκανε την πρώτη του εμφάνιση σε επίδειξη του Valentino ως πρεσβευτής της μάρκας με ένα μονόχρωμο κοστούμι σε χρώμα τερακότα πάνω από μια camel-crème μπλούζα από τη συλλογή Unboxing Valentino. Η Doja Cat φόρεσε ένα oversized σακάκι - η τρίτη στάση της ημέρας, μετά τις εμφανίσεις της στους Viktor & Rolf και Jean-Paul Gaultier. Φορώντας ένα φωτεινό νεοκίτρινο σύνολο Valentino, η καλεσμένη Kylie Minogue δήλωσε στο The Hollywood Reporter: «Προσπαθώ ακόμα να τα επεξεργαστώ όλα. Μου αρέσει που αντιπροσώπευε την ατομικότητα. Μπορείς να δεις τις αναφορές - ξέρω ότι μιλούσε για τον [αείμνηστο καλλιτέχνη performance] Leigh Bowery και την Grace Jones, που αντιπροσωπεύουν την αληθινή κουλτούρα του κλαμπ ανυψωμένη. Η αυτοπεποίθηση που προβάλει η συλλογή, μοιάζει πολύ μοντέρνα».

Anne Hathaway στην επίδειξη "Le Club Couture"©Getty

Σχετικά με τον Pierpaolo Piccioli
Ο Pierpaolo Piccioli, o οποίος εργάζεται για τον οίκο για περισσότερα από 20 χρόνια, βοήθησε στην εκτόξευση της επιτυχίας του Valentino εκσυγχρονίζοντας την εμπορική του ταυτότητα (π.χ. αλλαγή στο logo). Αυτή του η συλλογή ήταν συνέχεια της επιτυχημένης συλλογή του για το φθινόπωρο/χειμώνα του 2022 -που παρουσιάστηκε στα ισπανικά σκαλιά της Ρώμης- απέτισε φόρο τιμής στην ιστορία του brand, τιμώντας τις απαρχές του οίκου με αναφορές σε μερικά από τα καλύτερα έργα του Valentino Garavani.