«Ακόμα παλεύω για να βγάλω ένα δολάριο!»
Όσκαρ 2023: Τι ξεχώρισα φέτος στην τελετή
Η πολυπολιτισμικότητα, η πολυφωνία και η πολυχρωμία παρουσιάστηκαν φυσικά κι αβίαστα, χωρίς την αγχόνη της πολιτικής ορθότητας που κρατάει σημειώσεις σε ποσοστώσεις
Όσκαρ 2023: Τι μας άρεσε και τι όχι στις εμφανίσεις των σταρ. Δεν είχαμε εκπλήξεις σε ό,τι αφορά τους σχεδιαστές: οι ίδιοι ευρωπαϊκοί κολοσσοί μονοπώλησαν.
«Όλοι είστε πανέμορφοι. Κοιτάζοντας την αίθουσα, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ αν το Ozempic κάνει για μένα», αστειεύεται ο Τζίμι Κίμελ στον εναρκτήριο μονόλογό του στην 95η απονομής Όσκαρ, η οποία πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής. Χιούμορ, συγκίνηση, συμπερίληψη, τέχνη, ομορφιά και μόδα συναντιούνται στο φιλόξενο Dolby Theater. Μια τελετή απενοχοποιημένη και κεφάτη, με old school glamour κι αλήθεια, όπως η ιστορία του Ke Huy Quan, ο οποίος κέρδισε το Όσκαρ Β ανδρικού ρόλου για την ιδιοφυή ταινία «Everything everywhere all at once». Ο βιετναμέζος ηθοποιός που είχε ζήσει σε στρατόπεδο προσφύγων και πιτσιρικάς πρωταγωνίστησε στις ταινίες Goonies και Ιντιάνα Τζόουνς, είχε εγκαταλείψει την ηθοποιία τα τελευταία 20 χρόνια. Μάλιστα ο στυλίστας του έλεγε ότι στις πρώτες πρεμιέρες της ταινίας, δεν έβρισκε εύκολα ρούχα για εκείνον. Χθες βράδυ φόρεσε Armani κοστούμι και μια vintage καρφίτσα Fred Leighton στο πέτο.
Μου αρέσουν τα Όσκαρ, χαίρομαι να τα παρακολουθώ κι όσο τα χρόνια περνούν, τόσο αλλάζει κι ο τρόπος που τα παρακολουθούμε. Από την τηλεόραση αλλά ταυτόχρονα κι από το twitter και το TikTok.Φέτος άλλαξαν αρκετά στην τελετή απονομής. Η πολυπολιτισμικότητα, η πολυφωνία και η πολυχρωμία παρουσιάστηκαν φυσικά κι αβίαστα, χωρίς την αγχόνη της πολιτικής ορθότητας που κρατάει σημειώσεις σε ποσοστώσεις. Το χρώμα του χαλιού άλλαξε, έγινε ιβουάρ και ακόμη αναρωτιέμαι γιατί. Παράλληλα, άλλαξε και ο τρόπος που καλύφθηκε η άφιξη των καλεσμένων: ήταν χαώδης και δεν καταφέραμε να δούμε εκείνους κι εκείνες που αγαπάμε να φτάνουν και να περπατούν προς το θέατρο.
Γι΄αυτό είμαι εδώ: για να σας πω ότι δεν είχαμε εκπλήξεις σε ό,τι αφορά τους σχεδιαστές: οι ίδιοι ευρωπαϊκοί κολοσσοί μονοπώλησαν. Για να σας πω ότι η Κάρα Ντελεβίν ήταν απίθανη με το κόκκινο Elie Saab με το πολύ βαθύ σκίσιμο αλά Αντζελίνα Τζολί και έναν ώμο. Η Νικόλ Κίντμαν τίμησε κι εκείνη το σκίσιμο με δημιουργία Armani Privé από μαύρη παγιέτα με ένα μανίκι και απλικέ λουλούδια. Armani Privé με στράπλες και βαθύ ντεκολτέ και για την Margot Robbie. Η θεότητα Tems επέλεξε την Ουκρανή σχεδιάστρια Lessja Verlingieri (Lever Couture). To twitter οργίασε για το σαν σύννεφο ρούχο της που έκρυβε το μισό θέατρο. «Σκέψου να περιμένεις όλη σου τη ζωή να πας στα Όσκαρ και να κάτσεις πίσω από την Tems», σταχυολογώ. Η Danai Gurira με Jason Wu ήταν σύμβολο δύναμης και τιμής στις αφρικάνικες ρίζες της. Η Sarah Polley, που κέρδισε και Όσκαρ σεναρίου, έκανε statement εμφάνιση με Saint Laurent κοστούμι με παπιγιόν και Louboutin παπούτσια.
Στις νικήτριες συγκαταλέγονται και η Ana de Armas με Louis Vuitton, η Angela Basset με μωβ μουσελίνα Moschino, η Michelle Yeoh με Dior Haute Couture και η Jamie Lee Curtis με Dolce Gabbana. Εξαιρετικές αλλά λίγο βαρετές κι αναμενόμενες οι Michele Williams με Chanel Couture και Τζέσικα Τσαστέιν με Gucci. Η Stephanie Hsu εμφανίστηκε με ροζ Valentino ενώ ερμήνευσε επί σκηνής μαζί με τον David Byrne το «This Is A Life» φορώντας επίσης λευκό Valentino με τα απίθανα φτεράκια που τόσο αγαπάει ο Pier Paolo Piccioli.
Η Κέιτ Μπλάνσετ με Louis Vuitton δεν μου άρεσε αν και πρόκειται για sustainable επιλογή καθώς αφορά σε αρχειακό ρούχο από τα 80s. Στο πέτο της ένα pin των Ηνωμένων Εθνών με τα γράμματα #WithRefugees αποδεικνύει την πολιτική της ματιά. Η Lady Gaga φόρεσε Versace. Ήταν το χαμηλόμεσο ρούχο με διάφανο κορσέ που φόρεσε στην πασαρέλα η Gigi Hadid μερικές ημέρες πριν στο σόου του οίκου στο Λος Άντζελες. Έμοιαζε άβολο στη Gigi που έχει σχεδόν 1,80 ύψος, πόσο μάλλον στη Lady Gaga που είναι 1,55. Έχανε τις αναλογίες του και της άλλαζε τον σωματότυπο και όχι με ωραίο τρόπο. Δεν μου άρεσε ούτε η Florence Pugh με Valentino: ούτε το χρώμα, ούτε το σχέδιο του τοπ που έμοιαζε σαν να την καταπίνει, ούτε το σορτς. Ατυχής μου φάνηκε και η εμφάνιση της Eva Longoria με Zuhair Murad. Στην ίδια κατηγορία η κούκλα Janelle Monáe με Vera Wang.
Η Hong Chau, συμπρωταγωνίστρια του Brendan Fraser στην αριστουργηματική ταινία «The Whale» τίμησε τον ροζ ταφτά με φόρεμα Prada που είχε μια ουρά από μαύρες παγιέτες ενώ η Winnie Harlow επέλεξε κίτρινο vintage Giorgio Armani Privé. Παρόμοιο τόνο επέλεξε και η πρωταγωνίστρια του «The Banshees of Inisherin», Kerry Condon με δημιουργία Versace. Η Fan Bingbing το «έζησε» με Tony Ward ασημένιο ρούχο με φίνο ντεκολτέ και σμαραγδί μαντό. Η επιλογή της Σάλμα Χάγιεκ δεν αποτέλεσε έκπληξη: φλογερό πορτοκαλί Gucci για εκείνη, κόκκινο για την 15χρονη κόρη της, Valentina Pinault. Οπτασία και η Halle Bailey με baby blue Dolce Gabbana. H Kate Hudson με Louis Vuitton ήταν σωστή στη σκηνή παρόλο που οι φωτογραφίες την αδικούσαν.
Η Ριάνα εμφανίστηκε με Maison Alaia και κοσμήματα Moussaieff στο «κόκκινο» χαλί κι ερμήνευσε το «Lift me up» φορώντας μαύρη δημιουργία Μaison Margiela του John Galliano με αρτ ντέκο βροχή από κρυστάλλους και δερμάτινα γάντια. Ήταν η στιγμή που όλοι σηκώθηκαν όρθιοι. Όπως και στον Brendan Fraser και την Michelle Yeoh, outsider κι αυτοί και τόσο σπουδαίοι. Προσωπικά, το πλάνο της Τζέιμι Λι Κέρτις χωρίς παπούτσια, το perfecto που έριξε στους ώμους της η Andrea Riseborough πάνω από το φόρεμα από ροζ δαντέλα και το σακάκι του σκηνοθέτη Daniel Kwan, εμπνευσμένο από τη ζακέτα της Evelyn από την ταινία του «Everything everywhere all at once» ήταν οι στιγμές με κέρδισαν. Μακριά από στυλίστες, μακριά από τον «ναρκισσισμό των μικρών διαφοροποιήσεων» που οδηγεί στον πιο βαρετό και στείρο κομφορμισμό, όπως είπε και η Κέιτ Μπλάνσετ στο Tar. Και του χρόνου!