Το φθινοπωρινό τρεντ που απλοποιεί τη ζωή
Phoebe Philo: Η ιέρεια της απλότητας επιστρέφει στη μόδα με δικό της label
Οι γυναίκες την αγαπούν για την άνεση που τους προσφέρει και περιμένουν με ανυπομονησία τις νέες της συλλογές
Phoebe Philo: Η βρετανίδα σχεδιάστρια των Οίκων Chloe, Stella McCartney και Celine επιστρέφει στη μόδα με δικό της label.
Η Phoebe Philo είναι από τις λίγες γυναίκες που βρίσκονται ψηλά στη σχεδιαστική ιεραρχία. Το 2021 ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει τη δική της ετικέτα και έκανε τους φίλους της και κυρίως τις γυναίκες να ανοίγουν σαμπάνιες. Λέγεται ότι αν ρωτήσεις τους ανθρώπους της βιομηχανίας ποιου σχεδιαστή τα ρούχα θα ήθελαν να φορέσουν, οι μισοί θα απαντούσαν Phoebe Philo. Και για 17 χρόνια αυτό έκαναν, είτε η Phoebe μεγαλουργούσε στην Chloe και τη Stella McCartney είτε αργότερα στη Celine.
Όταν το 2018 η Philo έφυγε από τον γαλλικό Οίκο για να μεγαλώσει τα δύο της παιδιά, οι οπαδοί της βίωσαν στερητικό σύνδρομο. Και για να γλιτώσουν από τα συμπτώματα αγόραζαν κάθε τι που κυκλοφορούσε με την υπογραφή της. Η ζήτηση είχε ως συνέπεια την αύξηση της τιμής των ρούχων της, και το ποστάρισμα του πολύτιμου αντικειμένου με ταγκ #oldceline υπήρξε το απόλυτο φλεξάρισμα στο instagram.
«Το χαλαρό πολυτελές στιλ της Phoebe Philo έδωσε στις γυναίκες την άνεση και την ευκολία που αναζητούσαν για καιρό» εξηγεί η ιστορικός μόδας Hannah Rochelle. Δεν ήταν όμως μόνο ό,τι σχεδίαζε, ήταν και αυτά που η ίδια φορούσε που την έκαναν trendsetter. Παράδειγμα: Όταν το 2010 βγήκε στο τέλος της επίδειξης με ζιβάγκο, μαύρο παντελόνι και Adidas Stan Smiths στα πόδια, έκανε μόδα τα παπούτσια του τένις για την επόμενη δεκαετία. Και επίσης έδωσε γραμμή και για το χτένισμα: μαζεύεις τα μακριά μαλλιά μέσα στο ζιβάγκο.
Μετά από χρόνια που διάφοροι άνδρες σχεδιαστές παρουσίαζαν στις πασαρέλες ή τα περιοδικά υπέροχα ρούχα, που όμως δεν φαινόταν εύκολο να φορεθούν στην πραγματική ζωή, ήρθε η Βρετανίδα να προτείνει το ακριβώς αντίθετο. «Αυτό που αγάπησαν οι γυναίκες στη δουλειά της στη Celine ήταν ότι ξεκάθαρα σχεδίαζε ρούχα έχοντας στο μυαλό της τον εαυτό της», λέει η Rochelle. «Και ποια δε θα ήθελε να δείχνει casual chic σαν τη Phoebe Philo;».
Στα συν της σχεδιαστικής της γραμμής ήταν και το γεγονός ότι δεν απευθυνόταν μόνο σε νεαρές ηλικίες, αλλά σε όλες τις ηλικίες. Και το απέδειξε έμπρακτα. Το 2015 επέλεξε ως πρόσωπο της καμπάνιας της Celine την 80χρονη τότε Τζόαν Ντίντιον. Ο κόσμος την αγάπησε και η αγάπη του κόσμου φάνηκε και στα νούμερα. Όταν εγκατέλειπε τη Celine, ο Οίκος είχε παγκοσμίως τετραπλασιάσει τις πωλήσεις του, έχοντας ετήσιο τζίρο 800 εκατομμύρια δολάρια.
Το νέο της εγχείρημα αναμένεται να βγει στον αέρα στις 30 Οκτωβρίου. Η συλλογή θα αποτελείται από 150 κωδικούς ρούχων και αξεσουάρ και θα πωλούνται μέσα από το σάιτ phoebephilo.com.
Η ομπρέλα πολυτελών ειδών LVMH αγόρασε ένα πολύ μικρό μερίδιο από την επιχείρηση. Η Philo υπερασπίστηκε την ελευθερία της σθεναρά. «Το να είμαι ανεξάρτητη, να δημιουργώ και να πειραματίζομαι με τους δικούς μου όρους είναι πάρα πολύ σημαντικό για μένα» λέει. Ίσως αυτή η τάση της για ανεξαρτησία να την οδήγησε κατά καιρούς σε απορρίψεις σημαντικών προτάσεων για εργασία, όπως, ας πούμε, να αντικαταστήσει τον Καρλ Λάγκερφελντ στη Chanel.