Ottolinger: Το brand που ντύνει τη Μαρίνα Σάττι στη Eurovision
© Jens Büttner/picture alliance via Getty Images
Fashion

Ottolinger: Το brand που ντύνει τη Μαρίνα Σάττι στη Eurovision

Βερολινέζικη υπογραφή έχει η αλτέρνατιβ εμφάνιση της Ελλάδας

Ottolinger: Όσα γνωρίζουμε για το brand που επέλεξε η Μαρίνα Σάττι για τη Eurovision

Η Cosima Gradient και η Christa Bösch σπούδαζαν στο The Institute of Fashion Design της Βασιλείας όταν αντιλήφθηκαν πως η φιλία τους πατούσε πάνω στο κοινό γούστο και στις κοινές αξίες ζωής. Μετά την αποφοίτησή τους οι δύο Ελβετίδες μετακόμισαν στο Βερολίνο, όπου γεννήθηκε το brand Ottolinger. «Στο Βερολίνο υπάρχουν πολλοί άνθρωποι από όλον τον κόσμο· είναι αυτό το πολύ άγριο και ενδιαφέρον μείγμα ανθρώπων που ζουν μαζί, μια τελείως διαφορετική κουλτούρα» λένε. 

Ottolinger: Το brand που ντύνει τη Μαρίνα Σάττι στη Eurovision
Οι σχεδιάστριες Christa Bösch και Cosima Gadient στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού τον Μάρτιο του 2024 © Kay-Paris Fernandes/Getty Images

Τη βερολινέζικη Ottolinger επέλεξε η Μαρίνα Σάττι για τη Eurovision, σε μια αλτέρνατιβ -Κρόιτσμπεργκ- εμφάνιση, μακριά από την κυριλοπρέπεια που βλέπαμε στο παρελθόν από άλλες γυναίκες συναδέλφους της. Σπάσ’ το, Μαρίνα! Άλλωστε αυτό είναι και το στίγμα της Ottolinger: αποδόμηση, πειραματισμός, πανκ αισθητική της καταστροφής, αλλά και αισθησιασμός, απελευθέρωση από τους κανόνες του φύλου αλλά με τις συμβάσεις της παραδοσιακής ραπτικής. 

Ottolinger: Το brand που ντύνει τη Μαρίνα Σάττι στη Eurovision
Το ρούχο της Μαρίνας Σάττι όπως παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού © Francois Durand/Getty Images

Η εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι σε σχέση με τις εμφανίσεις άλλων Ελληνίδων καλλιτεχνών του παρελθόντος είναι η μέρα με τη νύχτα. Σαν να βλέπαμε την γκλαμουράτη αδελφή που ψοφάει για κόκκινα χαλιά και ξαφνικά παίρνει τη σκυτάλη το «ζαβό» περιπετειώδες πιτσιρίκι που τριγυρνάει στις πλατείες και σπάει γόνατα στο σκέιτ. 

Αρέσει δεν αρέσει, το αντιγκλαμουράτο σύνολο της Σάττι, που φορέθηκε από τη Νοτιοκορεάτισσα Καρίνα του γκρουπ Aespa, είναι ό,τι πιο σήμερα όπως και το brand που γράφει η ούγια. Τα κομμάτια της Ottolinger, που είναι μοναδικά, συνδέονται «με ένα περίτεχνο δίκτυο κοινών ευαισθησιών και αξιών σχετικά με τη μόδα, την τέχνη, τη μουσική και την κοινωνική δράση» διαβάζουμε τη φιλοσοφία του label.

Οι σχεδιάστριες της Ottolinger επιθυμούν να μεταφράσουν το τώρα σε σχήματα και σχέδια χρησιμοποιώντας εκλεκτά υλικά, πρωτοποριακή, αποδομητική γλώσσα αλλά και παραδοσιακές τεχνικές κατασκευής υφάσματος. Εννοείται ότι το brand ακολουθεί τους κανόνες της βιωσιμότητας. 

Ό,τι βγαίνει από το στούντιο της εταιρίας είναι φτιαγμένο από το μηδέν. Τα υφάσματα, τα πριντ, τα πάντα κατασκευάζονται από και για την Ottolinger. Αν και βασίζονται στις παραδοσιακές τεχνικές, όλο το υπόλοιπο κομμάτι της δημιουργίας κινείται εκτός ορίων. Συχνά ανοίγουν τρύπες στο ύφασμα καίγοντάς το («οι τρύπες δημιουργούν μια δαντέλα»), ή ξηλώνουν κάπως τις ραφές. Θεωρούν πρότυπό τους τον Martin Margiela και αρνούνται τον όρο «αποδόμηση» («είναι περισσότερο ανακατασκευή» λένε).

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice