Gucci: Νέος creative director o Demna - Θα επιχειρήσει τα «ταράξει» τα νερά του brand
Ο Demna Gvasalia, ο γεννημένος στη Γεωργία σχεδιαστής, θα γίνει δημιουργικός διευθυντής στην Gucci, αναλαμβάνοντας τα ηνία καθώς η ιδιοκτήτρια Kering προσπαθεί να αναζωογονήσει το μεγαλύτερο εμπορικό σήμα της μετά από μια μακρά περίοδο στασιμότητας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Gucci Στέφανο Καντίνο δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι ο Gvasalia - που χρησιμοποιεί το επαγγελματικό όνομα Demna - ήταν η μόνη επιλογή για την Kering, μετά από 10 χρόνια ως δημιουργικός διευθυντής στην Balenciaga που ανήκει στην Kering.
Η απόφαση ελήφθη «χωρίς αμφιβολία», δήλωσε ο Καντίνο, ο οποίος εργάστηκε για δύο δεκαετίες στην Prada και έγινε αφεντικό της Gucci το περασμένο καλοκαίρι. «Ο Demna είναι ένας από τους καλύτερους δημιουργικούς σχεδιαστές που μπορούν να ερμηνεύσουν τη σύγχρονη κουλτούρα».
Πρόκειται για μια τολμηρή απόφαση για μια εταιρεία που προσπαθεί να αντιστρέψει τις επιδόσεις της, εν μέσω της ύφεσης στον τομέα των ειδών πολυτελείας. Η Gucci αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των πωλήσεων του ομίλου και τα δύο τρίτα των κερδών της Kering.
Οι πωλήσεις της μάρκας μειώθηκαν κατά 21% σε δημοσιευμένη βάση στα 7,7 δισ. ευρώ μεταξύ 2023 και 2024, ενώ τα λειτουργικά έσοδα για το σύνολο του έτους μειώθηκαν κατά 51% στα 1,6 δισ. ευρώ.
Η Kering ελπίζει ότι ο Demna θα αναζωογονήσει την Gucci, μετά την αποχώρηση τον περασμένο μήνα του Sabato De Sarno, ο οποίος ήταν δημιουργικός επικεφαλής της για μόλις δύο χρόνια. Ο Demna θα αναλάβει το ρόλο του τον Ιούλιο.
«Υπό τον Sabato De Sarno, η Gucci φαινόταν πολύ άχαρη», δήλωσε ο Luca Solca, ανώτερος αναλυτής της Bernstein που καλύπτει τα παγκόσμια είδη πολυτελείας. «Δοκίμασαν ένα νούμερο δύο και δεν λειτούργησε. Η Gucci χρειάζεται έναν δημιουργικό διευθυντή, ο οποίος μπορεί να ενθουσιάσει τους καταναλωτές της».
Ο Demna γνώρισε πρωτοφανή επιτυχία στην Balenciaga, με μια προσφορά που κάλυπτε τόσο την υψηλή ραπτική όσο και το δημοφιλές streetwear. Η Kering δεν αναλύει τα επιμέρους κέρδη, αλλά υπό τον Demna, η Balenciaga έγινε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα του χαρτοφυλακίου.
Πηγή: FT