Από την παραλία μέχρι την πόλη, αυτές οι λεπτομέρειες σε ντύνουν με καλοκαίρι.
Ο Pierpaolo Piccioli νέος creative director του Balenciaga - Συνεχίζονται οι ανακατατάξεις στον χώρο της μόδας και τους οίκους
Ο Pierpaolo Piccioli είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του διάσημου γαλλικού οίκου υψηλής ραπτικής Balenciaga, σε μία ακόμη σημαντική αλλαγή στο κορυφαίο επίπεδο της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας. Η τοποθέτησή του έρχεται μετά την αποχώρηση του αμφιλεγόμενου προκατόχου του, Denma, ο οποίος μετακινήθηκε στον οίκο Gucci τον Μάρτιο.
Η θητεία του Denma στον Balenciaga χαρακτηρίστηκε από μια τολμηρή και συχνά «viral» προσέγγιση, με ρούχα-δηλώσεις όπως φούστες από πετσέτες και τσάντες που έμοιαζαν με ποτήρια καφέ. Ο διορισμός του Piccioli, γνωστού για τα ρομαντικά και κομψά σχέδια που παρουσίαζε στον Valentino (2008–2024), σηματοδοτεί πιθανώς στροφή σε μια πιο κλασική αισθητική για τον ιστορικό οίκο, ο οποίος ιδρύθηκε από τον Cristóbal Balenciaga το 1919.
Ο νέος CEO της Balenciaga, Gianfranco Gianangeli, δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένος που ξεκινώ αυτή τη νέα εποχή στον Balenciaga με τον Pierpaolo. Η δημιουργική του ματιά θα αναδείξει την κληρονομιά του Cristóbal Balenciaga και θα βασιστεί στη θαρραλέα δημιουργικότητα και τον πολιτισμό του Οίκου». Από την πλευρά του, ο Piccioli σχολίασε ότι η νέα θέση του δίνει την ευκαιρία να «διαμορφώσει μια νέα εκδοχή του οίκου» και προανήγγειλε την πρώτη του συλλογή για τον Balenciaga τον Οκτώβριο του 2025.
Οι ανακατατάξεις στους οίκους που φέρνουν τα πάνω κάτω στον χώρο της μόδας
Οι αλλαγές αυτές εντάσσονται σε ένα ευρύτερο κύμα ανακατατάξεων στον χώρο της μόδας. Στην ανταγωνίστρια LVMH, ο JW Anderson ανέλαβε τη δημιουργική διεύθυνση της ανδρικής σειράς του Dior, ενώ στην Bottega Veneta (επίσης ιδιοκτησία της Kering), η Louise Trotter αντικατέστησε τον Matthieu Blazy που μετακινήθηκε στη Chanel. Νέες τοποθετήσεις σημειώθηκαν επίσης σε Dries van Noten, Tom Ford, Givenchy και Calvin Klein.
Οι εξελίξεις αυτές λαμβάνουν χώρα μέσα σε περίοδο πτώσης για τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας. Το 2024, τα έσοδα της Kering μειώθηκαν κατά 12%, ενώ η LVMH σημείωσε πτώση 1%. Αν και ο Denma διατήρησε την επικαιρότητα γύρω από τον Balenciaga, δεν έλειψαν και τα σκάνδαλα – πιο χαρακτηριστικό, η καμπάνια του 2023 με λούτρινα αρκουδάκια ντυμένα με bondage δερμάτινα, που οδήγησε σε δημόσια συγγνώμη και έπληξε σοβαρά την εικόνα του brand.
Παρόλα αυτά, η μετακίνηση του Denma στον Gucci –έναν οίκο τέσσερις φορές μεγαλύτερο– θεωρείται επαγγελματική προαγωγή. Η Francesca Bellettini, αναπληρώτρια CEO της Kering, τον ευχαρίστησε για τη «θαρραλέα και ξεχωριστή δημιουργική του οπτική» και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο Piccioli και ο Gianangeli «θα καθοδηγήσουν ιδανικά τον Balenciaga σε αυτό το νέο, σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας του».
Τα πιο διαβασμένα άρθρα του Look μια φορά την εβδομάδα στο mail σου! Εγγράψου εδώ >>>