Έλληνες καταξιωμένοι και νέοι σχεδιαστές θα παρουσιάσουν τις συλλογές τους
Η κα H&M συναντά την κα Comme des Garçons
Η Ann Sofie Johansson της H&M μίλησε στην A.V.
Πρώτοι θα τα υποδεχθούν οι υπερ-εξελιγμένοι κάτοικοι του Τόκιο στις 8 Νοεμβρίου. Στις 13/11 τα κομμάτια της απρόσμενης και πολυαναμενόμενης συνεργασίας ανάμεσα στον εμπορικό κολοσσό και τη νο 1 αντισυμβατική persona της μόδας θα προσγειωθούν σε 200 καταστήματα. Την ίδια μέρα το ελληνικό κοινό θα σταθεί μπροστά στα προκλητικά, αντιφατικά και κυρίως οικονομικά αυτά ρούχα και θα δείξει πώς τελικά αντιλαμβάνεται αυτή την ιδιαίτερη σύμπραξη. Μέχρι τότε, η Ann Sofie Johansson, επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της H&M, μας μιλάει για τη νέα συλλογή και την εταιρεία που επιδρά ριζικά στο «παγκόσμιο» ντύσιμο.
Το H&M στιλ για αυτόν το χειμώνα είναι…
Οτιδήποτε πλεχτό από cardigan, φορέματα, μακριά, φαρδιά πουλόβερ, μέχρι και πλεχτά αξεσουάρ. Είναι η πιο δημοφιλής τάση της φετινής σεζόν.
Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο νεότερος και πιο ταλαντούχος σχεδιαστής αυτή τη στιγμή στη διεθνή σκηνή;
Μου αρέσουν ο Alexander Wang (σσ. 24χρονος σχεδιαστής που πρόσφατα επιλέχθηκε στους 10 φιναλίστ για το βραβείο μόδας της αμερικάνικης Vogue) και οι Rodarte (σσ. γυναικείο σχεδιαστικό δίδυμο με εγωκεντρικές προτάσεις και έδρα τη Νέα Υόρκη).
Αναρωτιόμαστε πώς γίνεται και οι Σουηδοί καταλήγουν σε ιδέες που κατακτούν απόλυτα την αγορά (βλέπε και παράδειγμα IKEA). Υπάρχει κάποια μαγική σουηδική συνταγή;
Μάλλον φταίει το ότι είμαστε πεισματάρηδες και θέλουμε να κάνουμε τα πάντα με το δικό μας τρόπο.
Αν σας έλεγαν να επιλέξετε έναν εικαστικό για να σχεδιάσει μια συλλογή της H&M;
Ίσως ο Damien Hirst ή η Elisabeth Peyton (σσ. Αμερικανίδα ζωγράφος γνωστή για τα στιλιζαρισμένα πορτρέτα της) ή ο Σουηδός καλλιτέχνης Jockum Nordström (σσ. το προσωπικό του ύφος παντρεύει folk, αρχιτεκτονικά και σουρεαλιστικά στοιχεία σε κολάζ, γλυπτά και πίνακες).
Μιλάνο, Λονδίνο, Παρίσι ή Νέα Υόρκη; Σε ποια από τις παραπάνω πόλεις γεννιέται τελικά η μόδα;
Νομίζω στο Παρίσι.
Σε ποιο σημείο της πορείας της H&M θεωρείτε πως έγινε η κρίσιμη, δραστική κίνηση για να κατακτήσει η εταιρεία την παγκόσμια αγορά;
Αυτό είναι ένα από τα αποτελέσματα όταν δουλεύεις προσηλωμένα για την εξέλιξη. Το άνοιγμά μας σε τόσες αγορές επηρέασε θετικά. Φτάσαμε τα 1.600 καταστήματα σε 32 χώρες. Εξίσου δραστική ήταν και η απόφαση, τη δεκαετία του ’80, να αποκτήσουμε το δικό μας, αυτόνομο σχεδιαστικό τμήμα, που αυτή τη στιγμή αποτελείται από περισσότερα από 100 άτομα και συνεργάζεται στενά με αγοραστές και πατρονίστ για να δημιουργήσουν το χαρακτηριστικό στιλ και τη σφραγίδα της H&M. Οι συνεργασίες με τα μεγάλα ονόματα παίζουν και αυτές το ρόλο τους.
Τι ρούχα περιλαμβάνει η συλλογή που σχεδίασε η Kawakubo για την H&M;
Έχει μερικά πολύ ιδιαίτερα ρούχα και κάποια άλλα πιο «ευρείας» κλίμακας. Αντικατοπτρίζει τον πλανήτη Comme des Garçons και τα καλύτερα στοιχεία από το δικό μας κόσμο.
Τι υφάσματα επέλεξε η Rei Kawakubo;
Μαλλί σε πολλές, διαφορετικές μορφές: κανονικό, ελαστικό, επεξεργασμένο…αλλά και άλλα υφάσματα, όπως ας πούμε το βαμβάκι.
Ποιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο της συλλογής;
Τα κομμάτια-κλειδιά του στιλ Comme des Garçons έχουν διατηρηθεί: η αποδόμηση του ρούχου, τα συναρμολογημένα κομμάτια, τα παλτά με τα διαγώνια κοψίματα, τα πουά ζέρσεϊ και τα χειροποίητα στοιχεία που ενδυναμώνουν τον καλλιτεχνικό χαρακτήρα της συλλογής.
Σήμερα η μόδα είναι πιο κοντά στην τέχνη ή στον αθλητισμό;
Βρίσκεται το ίδιο κοντά και στις δύο τάσεις. Υπάρχει ένα look που αντλεί έμπνευση από την τέχνη και την αρχιτεκτονική και υπάρχει και ένα δεύτερο που εμφανίζεται χαλαρό και sporty. Όσον αφορά τους νέους ανθρώπους, μόδα γι’ αυτούς σημαίνει να πετύχουν μια εμφάνιση που να αντανακλά προσωπική άποψη για το στιλ.
3 IT αντικείμενα της νέα συλλογής
● Πουά σακίδια
● Παπούτσια παντοφλέ από καραβόπανο
● Μια νέα έκδοση των γνωστών πορτοφολιών Comme des Garçons