Όπως άλλωστε και οι ανάγκες της επιδερμίδας σου
Χρόνια πολλά, Barbie!
Για τα 60 χρόνια έμπνευσης στα κορίτσια ώστε να γίνουν αυτό που ονειρεύονται!
Πρωταγωνίστρια στις περιπέτειες της παιδικής φαντασίας και στα κοριτσίστικα όνειρα. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε στον κόσμο, στις 9 Μαρτίου του 1959, πέρασε με επιτυχία από πολλά επαγγέλματα: γιατρός, νοσοκόμα, χρηματιστηριακό στέλεχος, χορεύτρια, σχεδιάστρια μόδας, πιλότος, μέλος της πυροσβεστικής, παίκτρια του μπέιζμπολ. Επίσης έγινε αστροναύτης το 1965, πολύ πριν δηλαδή ο Νιλ Άρμστρονγκ πατήσει στο φεγγάρι!
Η Barbie εμπνέει τις απεριόριστες δυνατότητες που μπορεί να έχει κάθε κορίτσι. Από τη «γέννησή» της και με το μήνυμα «Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι», προτρέπει τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους, όσο τρελά κι αν φαντάζουν. 200 επαγγέλματα, 6 υποψηφιότητες για πρόεδρος, πολλά χρυσά μετάλλια κι ένα ταξίδι στο φεγγάρι είναι μερικοί μόνο «αριθμοί» που φανερώνουν πως η Barbie συνεχίζει να εξελίσσεται ως ένα σύγχρονο πρότυπο ενθαρρύνοντας τα κορίτσια να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να εκφράσουν τα ταλέντα τους.
Έξι δεκαετίες τώρα, η Barbie εξελίσσεται, αλλάζει στιλ, μακιγιάζ, χτένισμα, σωματότυπο, ακόμα και καριέρα. Από τότε που η δημιουργός της, η Ruth Handler, έφτιαξε μία κούκλα που να παρουσιάζει στα κορίτσια ότι έχουν τις επιλογές να κάνουν τα πάντα, έμελλε να αποτελέσει πρότυπο και πηγή έμπνευσης κάθε γυναίκας στον πλανήτη.
Το ντεμπούτο της στην έκθεση New York Toy Fair, με την κατάξανθη αλογοουρά και το πασίγνωστο ριγέ, ασπρόμαυρο μαγιό, προκάλεσε αμφιβολίες σχετικά με την εμπορική της επιτυχία, όμως η Barbie έκανε αμέσως τεράστια θραύση και εξακολουθεί να είναι η πιο διάσημη κούκλα μόδας που κατασκευάστηκε ποτέ!
Ίσως γιατί ενθαρρύνει τα μικρά κορίτσια να πειραματιστούν ως προς νέα μοντέλα συμπεριφοράς και αποτελεί ιδανικό παιχνίδι-βοήθημα για μια εντυπωσιακή είσοδο στον κόσμο των ενηλίκων.
Η Barbie, στα 60 χρόνια παρουσίας της, δε σταματάει να μας εκπλήσσει ποτέ. Αντικατοπτρίζοντας το πώς πρέπει να βλέπουν τα κορίτσια τον εαυτό τους, παρουσίασε τρεις νέες κατηγορίες σωματότυπου: με καμπύλες, μικροκαμωμένο και ψηλό. Το λανσάρισμα των νέων κατηγοριών σωματότυπού της (το 2016) έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό «Times».
Οι κατά καιρούς εμπνεύσεις των κατασκευαστών της αποτελούν καθρέφτη και των κοινωνικών εξελίξεων. Από το 2014, η Barbie, ως πρότυπο της νέας γενιάς, επικοινωνεί με τα κορίτσια μέσω του @barbiestyle. Το κανάλι πολύ γρήγορα απέκτησε 1,9 εκατομμύρια ακόλουθους και είναι μέχρι τώρα το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κανάλι μόδας στο Instagram.
Επίσης, ξεκίνησε ένα νέο vlog στο YouTube, που την ανέδειξε Νο1 κοριτσίστικη μάρκα παιχνιδιών σε αυτό το μέσο. Η Barbie Vlogger έχει διακριθεί ως η κορυφαία influencer των κοριτσιών στο YouTube, με πάνω από 108 εκατομμύρια προβολές.
Στην πορεία, η Barbie ανακοίνωσε το «Dream Gap Project», μια παγκόσμια πολυετή πρωτοβουλία με στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με τους παράγοντες που περιορίζουν και αποτρέπουν τα κορίτσια από το να κατακτήσουν όλα όσα μπορούν. Άλλωστε το μήνυμα «Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι» προέκυψε ως απάντηση σε έρευνα που έδειχνε πως πολλά κορίτσια μικρής ηλικίας χάνουν την αυτοπεποίθησή του και, σε σύγκριση με τα αγόρια, αντιμετωπίζουν το φύλο τους ως μη έξυπνο. Η Barbie, παρουσιάζοντας γυναικεία πρότυπα που έχουν διαπρέψει σε διάφορους επαγγελματικούς τομείς, βροντοφώναξε σε όλα τα κορίτσια της υφηλίου πως μπορούν να πιστέψουν στον εαυτό τους.
Από το 2015, παρουσιάζει γυναίκες-πρότυπα από διαφορετικούς επαγγελματικούς τομείς που έχουν ξεπεράσει τα κατεστημένα. Το 2019 τιμάει 20 γυναίκες, από διαφορετικές ηπείρους και χώρες, από 19 έως και 85 ετών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη και την πιο διαφοροποιημένη σειρά από γυναίκες-πρότυπα που βραβεύτηκαν και τιμήθηκαν από την Barbie, συνεχίζοντας το πρόγραμμα «Shero» ή αλλιώς Role Models, που ξεκίνησε το 2015. Αυτές οι γυναίκες λαμβάνουν την υψηλότερη αναγνώριση της Barbie, μία μοναδική και προσωποποιημένη κούκλα που τιμάει τον ρόλο τους ως πρότυπα κοριτσιών ανά τον κόσμο.
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζει γυναίκες Role Models που προέρχονται από διαφορετικούς τομείς και σπάνε τα όρια για να εμπνεύσουν την επόμενη γενιά κοριτσιών. Στην εποχή της εικόνας και των πολλαπλών ερεθισμάτων, η έκθεση των κοριτσιών σε πρότυπα είναι μεγάλη, όμως η Barbie έρχεται να ξεκαθαρίσει την εικόνα και να ξεκινήσει μια συζήτηση γύρω από τη σημασία των θετικών γυναικείων προτύπων με σκοπό να εμπνεύσει τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να γίνουν ό,τι ονειρεύονται.
Στην Ελλάδα, η Barbie τίμησε την Ελένη Αντωνιάδου ως την πρώτη Ελληνίδα Barbie Role Model, δημιουργώντας μία κούκλα που να της μοιάζει. Η Ελένη έχει διακριθεί διεθνώς για την προσφορά της στον τομέα της μεταμόσχευσης τεχνητών οργάνων, μιας πρωτοποριακής μεθόδου που αναμένεται να σώσει εκατομμύρια ζωές.
Η Barbie πάντα ενέπνεε τα κορίτσια να ονειρεύονται σπουδαία πράγματα και να ακούγεται ο λόγος τους. Με τις γυναίκες ακόμα να υποεκπροσωπούνται σε διάφορους τομείς, η Barbie δείχνει στα κορίτσια ότι μπορούν να πάρουν θέση μπροστά και να αποδείξουν αυτό που αξίζουν.
60 χρόνια τώρα, η Barbie κατορθώνει το ακατόρθωτο: να αναπαριστά διαφορετικές όψεις του ίδιου αντικειμένου, της σύγχρονης γυναίκας. Χιλιάδες κορίτσια μεγάλωσαν με προσλαμβάνουσες τις εκδοχές και τις μεταμορφώσεις της. Με τη βοήθεια της εικόνας και των αξεσουάρ της αποκρυπτογράφησαν τη γυναικεία φύση και τη θηλυκότητά τους. Με τις οδηγίες της φτιάχτηκαν οι γυναίκες του σήμερα. Γυναίκες ανεξάρτητες και δραστήριες, που πιστεύουν στη χειραφέτηση και ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.
Χρόνια πολλά, Barbie, και μη σταματάς ποτέ να ξεχωρίζεις!