Οι φιλόδοξοι στόχοι της L'Oréal για τη βιωσιμότητα προς το 2030
Μήπως είσαι Cheugy και δεν το ξέρεις;
Η μάχη για το ποιος είναι το «αφεντικό» του κυβερνοχώρου και του στιλ απέκτησε ένα νέο όπλο, τον όρο cheugy. Ξέρεις πώς προφέρεται;
Gen Z vs Millennials. Ο όρος cheugy της Gen Z και γιατί χαρακτηρίζει τους Millennials. Ποιος είναι τσούγκι.
Millennials και Gen Z: οι μονομάχοι. Twitter και TikTok: η αρένα. Ένας ψυχρός, σχεδόν υπαρξιακός πόλεμος, με κριτήρια αποκλειστικά αισθητικά, μαίνεται στα social media ανάμεσα σε δύο γειτονικές γενιές, με τους πάλιακες Gen Xers και Baby Boomers να τον καταευχαριστιούνται πίνοντας το aperol τους.
Η μάχη για το ποιος είναι το «αφεντικό» του κυβερνοχώρου και του στιλ απέκτησε ένα νέο όπλο, τον όρο cheugy (προφέρεται «τσούγκι»), που εξαπολύεται κατά ριπάς από τα πιτσιρίκια στο TikTok και το Instagram για να κακοχαρακτηρίσει τον «μεγάλο εχθρό», τους Millennials, ως κολλημένους στις αξίες των 10s, δηλαδή ως πασέ και μπαγιάτικους αισθητικά. Αν μη τι άλλο, η Gen Z έχει ταλέντο στο να εμπλουτίζει διαρκώς τον γλωσσικό της κώδικα.
Ο ιντερνετικός αυτός νεολογισμός πρωτοεμφανίζεται, σύμφωνα με τους New York Times, το 2013 σε σχολείο του Μπέβερλι Χιλς για να περιγράψει άτομα ελαφρώς εκτός τάσης, αλλά περνάει στο ντούκου. Το 2018 μπαίνει στο Urban Dictionary, ώσπου τον ανακαλύπτει και τον αξιοποιεί καταλλήλως, δηλαδή στη σημασιολογική του υπερβολή και ως λάιτ βρισιά, το 2021 η Gen Z.
Ποιος είναι «τσούγκι»;
Σε μια ελεύθερη νεοελληνική ερμηνεία είναι ο «άκυρος». Σύμφωνα με τη Wikipedia, είναι ο μη τρέντι αλλά και αυτός που προσπαθεί υπερβολικά και ανεπιτυχώς να φανεί τρέντι. Είναι αυτός που μοιράζει μιμίδια με Minions ή έχει το attitude «girlboss». Είναι κάποιος που έχει τατουάζ πυξίδα ή φοράει t-shirts με κλισέ σλόγκαν ή ζώνη Gucci με τεράστιο το G. Είναι ο uncool που χρησιμοποιεί (ακόμα) τη λέξη vibes. Για να αντιληφθούμε το μέγεθος της μούχλας, μια cheugy είναι ένα στάδιο πίσω ακόμα και από μια «βασικιά».
Όπως συνέβη και στην περίπτωση των «Κάρεν», κάποια μίντια βλέπουν στο βάθος του «τσουγκισμού» μισογυνισμό και σεξισμό. Μάλλον άδικα, αφού η ρετσινιά είναι genderless, κολλάει μια χαρά τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες.
Αφού έβγαλαν και μέτρησαν τις γνώσεις τους και αφού φανατίστηκαν ακόμα και για ενδυματολογικά ζητήματα (βλέπε πώς λέγεται το κολάν), Millennials και Gen Z ανοίγουν ένα νέο μέτωπο συγκρούσεων για το ποιος είναι πιο μοντέρνος από τον άλλον. Σύντομα θα εκτονωθεί κι αυτή η ένταση, ίντριγκα και χαβαλές να γίνεται.
Επειδή όμως ο «τσουγκισμός» είναι υποκειμενικός και ανοιχτός σε ερμηνείες κι επειδή ήθελα καιρό να το πω: Λες διαρκώς με ύφος τρέντουρα «πώς τους πετσόκοψες έτσι;». Είσαι τσούγκι! Και κριντζάρω!