Εσύ έχεις εμπιστοσύνη στις ικανότητες, τις δυνατότητες και την κρίση σου;
Τα δοκιμαστήρια του μέλλοντος είναι ήδη εδώ
Καθρέφτες που μοιράζονται εικόνες σου στα social, iPads για να παραγγέλνεις ό,τι νούμερα θες, φωτισμός που αλλάζει και πόσα ακόμη νέα features
Τα δοκιμαστήρια των καταστημάτων αλλάζουν. Καθρέφτες AR που σου εμφανίζουν πληροφορίες και μοιράζονται εικόνες στα social, tablets για να παραγγέλνεις νούμερα, φωτισμός που προσαρμόζεται όπως θέλεις και πολλά ακόμη. Μάθε τα πάντα για το μέλλον των δοκιμαστηρίων.
Ξέρω πόσες φορές έχεις φρίξει βλέποντας τον εαυτό σου στον καθρέφτη του δοκιμαστηρίου με εκείνο το φως που σε κάνει να απορείς γιατί κυκλοφορείς έτσι έξω. Ξέρω ακόμη πόσες φορές έχεις παρασυρθεί να αγοράσεις κάτι που στις συνθήκες του σκοτεινού δοκιμαστηρίου φάνηκε ωραίο πάνω σου αλλά όταν το δοκίμασες με ησυχία στο σπίτι είχες τελείως άλλη άποψη. Και ξέρω σίγουρα πόσο έχεις ταλαιπωρηθεί να περιμένεις σε ουρές δοκιμαστηρίων, να μπαίνεις και να βγαίνεις για να πάρεις άλλα νούμερα ή άλλα ρούχα (αφού συνήθως υπάρχει περιορισμός), να ιδρώνεις στον περιορισμένο χώρο και να φτάνεις στο ταμείο εξαντλημένη ή ακόμα χειρότερα να φεύγεις χωρίς να ψωνίσεις τίποτα. Κι αν σου έλεγα ότι όλα αυτά σύντομα θα αποτελούν παρελθόν γιατί έρχεται μια νέα γενιά καταστημάτων και δοκιμαστηρίων που υπόσχονται να επαναφέρουν την ευεξία που σου προκαλούσε κάποτε το shopping;
Αρχικά, εταιρείες όπως η σουηδική Lindex έφεραν τα δοκιμαστήρια στο κέντρο των φυσικών καταστημάτων τους, κάνοντας τη δοκιμή το επίκεντρο της αγοραστικής εμπειρίας παρά μια backstage διαδικασία. Η Oasis τοποθέτησε iPads στα δοκιμαστήρια αλλά και στους χώρους αναμονής ώστε να ψυχαγωγούνται και οι συνοδοί όσων ψωνίζουν και η Burberry στη Regent Street του Λονδίνου τοποθέτησε καθρέφτες που αναγνωρίζουν το προϊόν που δοκιμάζεις και σου εμφανίζουν πλούσιο περιεχόμενο, όπως την ιστορία του ρούχου, βίντεο από την πασαρέλα και άλλα προϊόντα που θα συνδυάζονταν ωραία με αυτό και μπορεί να σε ενδιαφέρουν. Με πιο social προσέγγιση, η adidas NEO χρησιμοποιεί καθρέφτες που συνδέονται στο Facebook και το Twitter επιτρέποντας στους πελάτες να μοιραστούν απευθείας εικόνα με τους online φίλους τους και να λάβουν σχετικό feedback. Βέβαια, μεγάλη συζήτηση γίνεται εδώ και χρόνια για τους AR (Augmented Reality) καθρέφτες στα δοκιμαστήρια στους οποίους θα μπορεί κανείς να προβάρει ψηφιακά τα ρούχα επάνω στο είδωλό του –εκτός όμως του ότι βρίσκονται σε βρεφικό στάδιο τεχνολογικά, δεν φαίνονται τόσο ελκυστικοί ως σενάριο αφού δεν μπορούν να αποδώσουν την αίσθηση ενός φορεμένου στο σώμα ρούχου. Η H&M ωστόσο ξεκίνησε τη δοκιμαστική εφαρμογή τους σε ορισμένα καταστήματά της στη Γερμανία και ο Ralph Lauren τους τοποθέτησε στο κεντρικό του κατάστημα στη Νέα Υόρκη.
Η εξέλιξη των δοκιμαστηρίων όμως δεν αφορά μόνο τους καθρέπτες στο εσωτερικό του χώρου. Το brand της Rihanna, Savage X Fenty έχει ανακοινώσει ήδη τη συνεργασία του με το Fit:Match, το οποίο μέσω της τεχνολογίας Lidar δημιουργεί 3D απεικόνιση ενός αντικειμένου ή ανθρώπου βάσει του χρόνου που κάνει το φως να αντανακλάσει πάνω του. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στην εταιρεία να σκανάρει το σώμα των πελατών στο δοκιμαστήριο, να βρίσκει τις μετρήσεις του μπούστου και του θώρακα και να προτείνει το κατάλληλο μέγεθος σουτιέν. Εγχείρημα που στηρίζεται σε έρευνες που έχουν δείξει ότι το 80% των γυναικών φορούν λάθος νούμερο σουτιέν, ακόμα κι όταν το δοκιμάζουν διά ζώσης. Ένας ακόμη βασικός παράγοντας στην αγορά ρούχων είναι ο σωστός φωτισμός, κάτι στο οποίο οι περισσότερες εταιρείες υστερούν. Η Reformation αναβάθμισε τα δοκιμαστήριά της με τεχνολογία φωτισμού που σου επιτρέπει να δεις τη μετάβαση ενός outfit από το φως της ημέρας στο φως της νύχτας –και το αντίθετο–, ενώ πρόσθεσε οθόνες που σου επιτρέπουν να «καλέσεις» το ρούχο που θέλεις σε όποιο νούμερο ή χρώμα επιθυμείς χωρίς να βγεις από το δοκιμαστήριο ή να αναζητήσεις κάποιον πωλητή. Ψυχρό ή θερμό φως, πολύ έντονο που παραπέμπει σε ηλιοφάνεια ή χαμηλό για βραδινή έξοδο, επιτέλους μπορείς να έχεις πλήρη εικόνα για το πώς ταιριάζει πάνω σου, χωρίς εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής. Αν δεν είναι αυτό ονειρεμένο shopping, τότε τι;
Το ίδιο συμβαίνει και στα MODIVO Stores στην Τσεχία και την Πολωνία, τα οποία πήγαν ένα βήμα παρακάτω δημιουργώντας υβριδικά καταστήματα που συνδυάζουν την άνεση του online shopping με την εμπειρία της δοκιμής και άμεσης επαφής με το ρούχο. Μπαίνοντας στο κατάστημα δεν βλέπεις δεκάδες κρεμάστρες και διπλωμένα ρούχα που βρίσκονται κουλουριασμένα σε ράφια ή στο πάτωμα, ειδικά τις ημέρες που έχει πολύ κόσμο. Αντιθέτως, τεράστιοι, άνετοι καναπέδες σε περιμένουν να καθίσεις αναπαυτικά και να χαζέψεις όλες τις νέες συλλογές από τα ειδικά τοποθετημένα tablets. Αφού επιλέξεις τα κομμάτια στο χρώμα και το μέγεθος που θα ήθελες να δοκιμάσεις, το προσωπικό σε οδηγεί στο δοκιμαστήριο που θυμίζει περισσότερο το εσωτερικό μιας πολυτελούς ντουλάπας –ήρθε η ώρα να νιώσεις Κάρι Μπράτσο– παρά το σύνηθες κλειστοφοβικό δωματιάκι που έχεις συνηθίσει.
Κι όπως η μόδα δε γνωρίζει όρια, έτσι κι αυτά τα δοκιμαστήρια είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα και φιλόξενα για ΑΜΕΑ, γυναίκες με καρότσια, οικογένειες ή παρέες φίλων. Τα φυσικά καταστήματα της MODIVO προσφέρουν επίσης την υπηρεσία «Reserve & Collect» δίνοντάς σου την επιλογή να παραγγείλεις από το κινητό σου ό,τι θέλεις και στη συνέχεια να τα παραλάβεις, να τα δοκιμάσεις και να τα πληρώσεις στο φυσικό κατάστημα, μέσα σε 2 μόλις ημέρες. Εκεί σε περιμένει και η εξαιρετικά φιλική Pepper, ένα ανθρωποειδές ρομπότ που αναγνωρίζει τα συναισθήματα των πελατών, προσφέρει συμβουλές, εξηγεί τον τρόπο λειτουργίας του καταστήματος και σε βοηθάει να παραλάβεις την παραγγελία σου. Αν αναρωτιέσαι πότε θα έχεις τη δυνατότητα να ζήσεις μια αντίστοιχη εμπειρία shopping στην Ελλάδα, δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση. Ωστόσο, τα MODIVO Stores έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να ανοίξουν τα νέα τύπου καταστήματά τους και στη χώρα μας, οπότε περιμένουμε!