Fashion rental: Αυτές είναι οι κορυφαίες ιστοσελίδες ενοικίασης επώνυμων ρούχων και αξεσουάρ

Με ένα κλικ έχεις μπροστά σου μια τεράστια γκάμα από ρούχα παλιότερων ή σύγχρονων κολεξιόν για να νοικιάσεις ό,τι έχεις ονειρευτεί

Fashion rental: Στο Hurr, Cocoon, Front Row μπορείς να νοικιάσεις το φόρεμα ή την τσάντα των ονείρων σου

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δανειστεί ρούχα από τις φίλες μας ή κάποια από τις vintage τσάντες της μαμάς μας. Η εξέλιξη της μόδας όμως μας επιφύλασσε ένα νέο τρόπο να αποκτήσουμε μόνοι μας ό,τι ακριβώς επιθυμούμε και να μπορέσουμε να χτίσουμε ένα σύνολο εμπνευσμένο από τα περιοδικά μόδας. Ο τρόπος αυτός είναι οι ιστοσελίδες ενοικίασης επώνυμων ρούχων και αξεσουάρ, οι οποίες αποκτούν όλο και περισσότερη απήχηση, παρέχοντας μια τεράστια γκάμα με κομμάτια τόσο από παλαιότερες, όσο και από σύγχρονες κολεξιόν. Αποτελούν μια γιγάντια γκαρνταρόμπα, στην οποία μπορούμε να έχουμε πρόσβαση όλοι. Η απήχησή τους αυτή έχει χαρακτηριστεί από κάποιους ως μια μορφή αντίδρασης για την παραγωγή dupe προϊόντων από τις fast fashion εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων συχνά καταλήγουν σε μια γωνία στο βάθος της ντουλάπας μας.         

Η λύση στο προβληματισμό για τα μεγέθη

Για όσους προβληματίζονται σχετικά με το μέγεθος των ρούχων ή με την πιθανότητα να μην είναι τελικά ευχαριστημένοι από την επιλογή τους, υπάρχει λύση: οι περισσότερες ιστοσελίδες και εφαρμογές ενοικίασης ρούχων και αξεσουάρ παρέχουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα επιστροφής τους εντός 24 ωρών, χωρίς έξτρα οικονομική χρέωση.

Η οικολογική διάσταση του Fashion rental

Η ενοικίαση είναι μια αρκετά πιο οικολογική επιλογή σε σχέση με την αγορά ενός καινούριου ρούχου, ειδικά για όποιον ανανεώνει συχνά τη γκαρνταρόμπα του. Σύμφωνα με έρευνα της Rent The Runway η ενοικίαση ρούχων μειώνει κατά 24% τη χρήση νερού, 6% τη χρήση ενέργειας και 3% τις εκπομπές CO2. Στο προσκήνιο της ενοικίασης ρούχων και αξεσουάρ βρίσκεται λοιπόν, η βιωσιμότητα δίνοντας μας τη δυνατότητα να γίνουμε πιο συνειδητοί καταναλωτές.

«Σύμφωνα με έρευνα της Rent The Runway η ενοικίαση ρούχων μειώνει κατά 24% τη χρήση νερού, 6% τη χρήση ενέργειας και 3% τις εκπομπές CO2» 

Τα κορυφαία site ενοικίασης ρούχων και αξεσουάρ

Οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας έχουν κάνει κινήσεις προς αυτή τη κατεύθυνση. Η πολυεθνική εταιρεία Κering, στην κατοχή της οποίας βρίσκονται μάρκες όπως Βalenciaga, Bottega Veneta και Gucci, χρηματοδότησε την εφαρμογή ενοικίασης προϊόντων μόδας Cocoon το 2021. Η Victoria Prew, CEO και συνιδρύτρια της εφαρμογής Ηurr, που συνεργάζεται με πάνω από 130 επώνυμες μάρκες, αναφέρει:

«Θεωρώ ότι σε πέντε χρόνια από σήμερα όλοι οι μεγάλοι οίκοι μόδας και ειδικότερα τα πολυκαταστήματα, θα παρέχουν στους καταναλωτές τους και τη δυνατότητα ενοικίασης προϊόντων μόδας μαζί με τις υπόλοιπες υπηρεσίες τους»

Hurr

To Hurr είναι ο πιο διάσημος ιστότοπος ενοικίασης ετικετών υψηλής ποιότητας, όπως η Ganni και η Rixo London. Φήμες λένε ότι ακόμη και στα πιο μεγάλα events υπάρχει τουλάχιστον ένας καλεσμένος που φοράει ένα  φόρεμα από το Hurr. Η ενοικίαση συνήθως είναι για τέσσερις ημέρες και το κόστος ανέρχεται περίπου στο 10% της αρχικής τιμής. Υπάρχει και η επιλογή της ασφάλισης του προϊόντος για την περίπτωση που το κρασί κάποιου βρεθεί κατά λάθος πάνω στο νοικιασμένο του ρούχο.

Cocoon

Η Cocoon είναι μια εταιρεία ενοικίασης αποκλειστικά για τσάντες. Εκεί μπορεί κανείς να βρει ακόμη και  τα πιο περιζήτητα κομμάτια των high fashion brands. Η Cocoon προσφέρει τρία κύρια επίπεδα μηνιαίας συνδρομής, ανάλογα με το κόστος των προϊόντων που επιλέγει κανείς να νοικιάσει. Ακόμη, υπάρχουν επιλογές και για ειδικές περιστάσεις, αλλά και η συνδρομή flexi που επιτρέπει την ενοικίαση τσαντών σε εβδομαδιαία βάση.

Selfridges

H Selfridges ξεκίνησε τη δική της πλατφόρμα ενοικίασης το 2021, σε συνεργασία με τη Hurr.  Aπό τη Stella McCartney έως τον Jacquemus, το site παρέχει μια μεγάλη ποικιλία  από προϊόντα που περιλαμβάνουν μερικά από τα κομμάτια που όλοι ονειρευόμαστε να είχαμε στη γκαρνταρόμπα μας.

Η απήχηση των ιστοσελίδων ενοικίασης αποδεικνύει ότι είναι καιρός για μια ακόμη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη μόδα. Ίσως η κάλυψη της ανάγκης του σύγχρονου καταναλωτή για ανανέωση μέσα από την αγορά αγαπημένων ρούχων και αξεσουάρ «δεν είναι πλέον στη μόδα». Η μόδα προχωρά, εξελίσσεται και αλλάζει παρέχοντας στο κοινό της ολοένα και περισσότερες επιλογές. Ο συνδυασμός της τάσης της βιωσιμότητας και των νέων δυνατοτήτων του ψηφιακού περιβάλλοντος αναδεικνύει την ενοικίαση επώνυμων ρούχων και αξεσουάρ σε μια νέα τάση στη μόδα, που ήρθε για να μείνει.