Γιατί 10χρονα παιδιά ασχολούνται με την αντιγήρανση;
© Anna Keibalo / Unsplash
Lifestyle

Γιατί 10χρονα παιδιά ασχολούνται με την αντιγήρανση;

Η Gen Alpha είναι η νέα πελατειακή βάση για τη βιομηχανία ομορφιάς και οι μούσες της λέγονται, φυσικά, Καρντάσιαν!

Η Gen Alpha, δηλαδή άτομα που γεννήθηκαν από το 2010 μέχρι το 2024, ψωνίζουν αντιγηραντικά προϊόντα και μιλούν για τη ρουτίνα ομορφιάς του στο TikTok.

Σε μια εποχή που χάνουμε ατελείωτες ώρες σε reels και βιντεάκια στο TikTok, πέφτουμε όλο και περισσότερο πάνω σε βίντεο όπου έφηβοι και προέφηβοι πειραματίζονται με προϊόντα περιποίησης και αντιγήρανσης του δέρματος. Μιλάμε για παιδιά 10 και 12 χρονών, τη λεγόμενη γενιά Αlpha. Σύμφωνα με τους δημογράφους, την Gen Alpha αποτελούν όσοι γεννήθηκαν από το 2010 έως και το 2024. 

Αν ανατρέξουμε στα δικά μας παιδικά χρόνια, θα θυμηθούμε πως όταν ήμασταν 10-12 χρονών ασχολούμασταν μόνο με τα μικυμάου και το παιχνίδι. Δυστυχώς το παιχνίδι των νέων γενεών είναι τα καλλυντικά που σταματούν τη γήρανση. Τι έγινε, ρε παιδιά; Είναι δυνατόν τα τσικό να ανησυχούν για το πέρασμα του χρόνου και να υιοθετούν τακτικές φροντίδας των ενηλίκων; 

Γεννημένα σε έναν κόσμο όπου τα smartphones είναι το παιχνίδι τους, τα μέλη της Gen Alpha έχουν μια ιδιαίτερη ψηφιακή οπτική στα πράγματα. Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως το TikTok, δεν είναι απλώς πηγές ψυχαγωγίας. Αποτελούν αναπόσπαστα μέρη της ζωής και της κοινωνικότητάς τους, είναι η πηγή πληροφόρησης και μάθησης, είναι ο τόπος όπου διαμορφώνονται οι απόψεις, οι αντιλήψεις, οι φιλοδοξίες, τα μελλοντικά τους πλάνα. 

Οι Alphas δεν βλέπουν τηλεόραση, όπως εμείς, βλέπουν YouTube. Και ο πολύ σοφότερος (από τα μηχανάκια της AGB) αλγόριθμος του YouTube τους εντοπίζει στο πιτς φυτίλι, τους στοχοποιεί, τους πουλάει και τους αγοράζει. Τι ζητούσαμε εμείς  που βλέπαμε τηλεόραση από τους γονείς μας; Κάνα Playmobil, καμιά Barbie. Τι ζητάνε από τους γονείς τους οι Alphas; Μπότοξ και αισθητικές επεμβάσεις! Γιατί; Γιατί θέλουν να μοιάσουν σε αυτούς που βλέπουν στα βίντεο. 

Η Gen Alpha γίνεται πελατειακή βάση για τη βιομηχανία ομορφιάς και στην παγίδευσή τους μπαίνουν τα παιδιά των influencers. Μούσα της Gen Alpha είναι και πάλι μία Καρντάσιαν. Το 2023 σε ηλικία μόλις 9 ετών, η Νορθ Γουέστ, κόρη της Κιμ και του Κάνιε, μοιράστηκε με τους ακόλουθούς της τη ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας της, η οποία περιελάμβανε -όλως τυχαίως- προϊόντα από το brand της μαμάς της, SKKN by Kim.

Σε ηλικία 11 ετών, η Πενέλοπε Ντίσικ, κόρη της Κόρντεϊ Καρντάσιαν, παρουσίασε επίσης το πρόγραμμα περιποίησης της επιδερμίδας της με καλλυντικά από τους Dior και Charlotte Tilbury. Οι αναρτήσεις της έσκισαν σε δημοφιλία, όμως δημιούργησαν έναν ντόρο σχετικά με το αν είναι ασφαλές να χρησιμοποιούν τα παιδιά καλλυντικά μεγαλίστικα. Οι δερματολόγοι συμφωνούν πως τα προϊόντα περιποίησης είναι απίθανο να προκαλέσουν βλάβη, πράγμα παρηγορητικό. Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι τα παιδιά μαθαίνουν από μικρά να έχουν καλές και επωφελείς συνήθειες.

Συνεχίζοντας την προτίμηση της Gen Z για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, και η Gen Alpha υποστηρίζει επίσης τις βιώσιμες και ηθικές επιλογές ομορφιάς. Και οι επιλογές αυτής της γενιάς είναι σίγουρο πως θα επηρεάσουν τις τάσεις της αγοράς στο άμεσο μέλλον. 

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice