Η Gen-Alpha «καταλαμβάνει» τα καταστήματα Sephora
© Freepik / master130
Lifestyle

Sephora Kids: Τα παιδιά των καλλυντικών και των αντιρυτιδικών προϊόντων

Η Gen-Alpha «καταλαμβάνει» τα καταστήματα Sephora και η Gen-Z δεν ξέρει πώς να το διαχειριστεί

Sephora Kids: Κορίτσια ηλικίας 9-12 ετών αγοράζουν ακριβά καλλυντικά και κρέμες αντιγήρανσης προκαλώντας αντιδράσεις στον κόσμο του TikTok

Η προεφηβεία δεν ήταν πάντοτε η πιο εύκολη στιγμή ενός κοριτσιού, μια και οι αλλαγές έρχονται η μία μετά την άλλη. Το δέρμα αρχίζει να γνωρίζεται με τα σπυράκια, ίσως και την ακμή, σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ήδη φορεθεί σιδεράκια και ξεκινάει επισήμως η περίοδος που τα νεαρά κορίτσια προσπαθούν να μεταμορφωθούν σε κοπέλες. Στο ένα χέρι η αψεγάδιαστη με το τέλειο σώμα Barbie και στο άλλο τα καλλυντικά της μαμάς. Στην τηλεόραση προβάλλονται παιδικές σειρές και στο TikTok βίντεο που δείχνουν πώς θα βαφτείτε σαν σωστές make up artists. Και εννοείται εμφανίζονται τα «φίλτρα», τα εφέ των social media με τα οποία σχεδόν ξεχνάτε πώς είναι το πρόσωπό σας. Πόσο εύκολο είναι άραγε να διατηρήσει ένα κορίτσι 10 ετών την παιδικότητά του, όταν ακόμα και εμείς οι «μεγάλοι» δεν μένουμε πάντοτε ανεπηρέαστοι από τις εικόνες του διαδικτυακού σύμπαντος;

Κορίτσια ηλικίας 10 ετών αγοράζουν ακριβά καλλυντικά και κρέμες αντιγήρανσης
© Freepik

Sephora Kids: Βάφονται με ακριβά προϊόντα ομορφίας και επιλέγουν κρέμες αντιγήρανσης 

Λίγες ημέρες μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων η φοιτήτρια Chloe Grace αποφάσισε να μοιραστεί έναν προβληματισμό της στην πλατφόρμα του TikTok, ρωτώντας αν έχει παρατηρήσει κάποιος άλλος ότι πλέον τα καταστήματα Sephora είναι γεμάτα με μικρά κορίτσια. Μια απορία που από ότι φαίνεται συμμερίζονταν πολλοί χρήστες, με το βίντεο να ξεπερνάει σήμερα τις 660 εκατομμύρια προβολές, σημειώνοντας πάνω από 13 χιλιάδες σχόλια. Η πλειοψηφία των Gen Z απαντούσε πως ακόμα και ως μαθητές λυκείου δεν είχαν μπορέσει να επισκεφτούν τα συγκεκριμένα καταστήματα, μια και δεν διέθεταν το κατάλληλο budget. Προσθέτουν με χιούμορ, ότι πίσω στα χρόνια της δικής τους εφηβείας η έννοια των προϊόντων ομορφιάς ήταν σχεδόν άγνωστη και οι απόπειρες για ομοιόμορφο μακιγιάζ, τρομακτικών αποτελεσμάτων. Μήπως η νέα γενιά μεγαλώνει σε fastforward;

@chloevanberkel

is the next generation growing up too fast? #grwm #generationz

♬ original sound - chloe grace

Αγένεια, ακαταστασία και απρόσμενες αγορές, είναι όσα αφήνουν πίσω τους τα κορίτσια της Gen-Alpha (γενιά άλφα: όσοι έχουν γεννηθεί από το 2010 και μετά). Οι ασπρόμαυροι χώροι τον Sephora δέχονται «επίθεση» από μικρές κυρίες, οι οποίες μετατρέπονται σε ελίτ καταναλωτικό κοινό, αγοράζοντας brands των οποίων οι τιμές ξεπερνούν τα 50 ευρώ. Η αγορά καλλυντικών ήταν πάντοτε ένα ακριβό σπορ, όμως τι μπορεί να χρειάζεται ένα παιδί που κοστίζει τόσο πολύ; Η αλήθεια είναι πως οι πολύχρωμες και εντυπωσιακές συσκευασίες ανέκαθεν είχαν τη μαγική ικανότητα να κερδίζουν την προσοχή του καταναλωτή και οι ομάδες μάρκετινγκ το γνωρίζουν καλά αυτό. Drunk Elephant, Glow Recipe, Summer Fridays και Sol De Janeiro, είναι μερικές από τις αγαπημένες πλέον εταιρίες των Gen-Alpha, με τις δύο πρώτες να ξεχωρίζουν για το packaging που διαθέτουν.

Πράγματι, το περιτύλιγμα είναι αρκετό για να εντυπωσιάσει την οποιαδήποτε, ανεξαρτήτως ηλικίας. Αντιλαμβάνονται όμως τα Sephora Kids τι προϊόντα επιλέγουν; Τα περισσότερα από αυτά εμπεριέχουν συχνά αντιγηραντικά και επιβλαβή συστατικά, όπως η ρετινόλη, μια μορφή βιταμίνης που ενδείκνυται για την αντιμετώπιση ρυτίδων. Δεν ενδιαφέρονται τόσο για το τι αγοράζουν, αλλά για το πώς θα καταφέρουν να συμβαδίσουν με τις influencers, να γίνουν σαν τις κοπέλες που βλέπουν καθημερινά στα social media. Σε έκθεση του 2022 από το Common Sense Media, προκύπτει πως η συνολική χρήση οθόνης μεταξύ εφήβων και παιδιών αυξήθηκε κατά 17% από το 2019 έως το 2021, κυρίως λόγω της πανδημίας Covid-19. 

 Τα παιδιά των καλλυντικών και των αντιρυτιδικών προϊόντων
© Freepik / Kamran Aydinov

Σήμερα καλλυντικά μπορείτε να βρείτε σε πολλά και διαφορετικά καταστήματα, ακόμα και σε ηλεκτρονική μορφή. Γιατί όμως τα κορίτσια της Gen-Alpha αγαπάνε τόσο πολύ τα Sephora; Η απάντηση είναι μεγάλη ποικιλία από beauty brands και δωρεάν δοκιμή. Ό,τι χρειάζεται δηλαδή μια προέφηβη για να δημιουργήσει «smoothies περιποίησης δέρματος». Τα Sephora Kids ξεχύνονται στους διαδρόμους καλλυντικών, πιέζουν με μανία τις συσκευασίες των testers για να βγει το προϊόν, αφήνοντάς τα συχνά λερωμένα και πασαλειμμένα. Οι υπάλληλοι αντιμέτωποι με ένα απαιτητικό και πολλές φορές ανεξέλεγκτο κοινό, προσπαθούν να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους, ενώ οι πελάτες βιντεοσκοπούν την κατάσταση που επικρατεί.

@lexislately

Honestly the drunk elephant testers at sephora werent terrible but you could tell a 10 year old had just just made a skincare smoothie. 12 year olds dont need retinol that is all 💀✋🏼 #sephorakids #sephora #drunkelephant #omg #relatable #lmao #skincaresmoothie #gross

♬ Smells Blood - kensuke ushio

Στην αρχική σελίδα του TikTok πρωταγωνιστούν όλο και περισσότερα σχετικά βίντεο, με τις απόψεις πλέον να διίστανται. Από τη μία εκείνοι που θωρούν σχεδόν αφύσικο όλο αυτό που συμβαίνει και από την άλλη κάποιοι που (ως έναν βαθμό) δικαιολογούν τη νέα καταναλωτική μανία. Υπενθυμίζουν πως όλοι έχουμε υπάρξει σε αυτή την άχαρη ηλικία, τότε που απλώς θέλαμε να κάνουμε ό,τι η πλειοψηφία ώστε να ταιριάζουμε. Μην ξεχνάτε όμως πως δεν είναι τυχαίο που τα Sephora Kids ανήκουν στην Gen-Alpha, στα παιδιά που γεννήθηκαν εξ ολοκλήρου στον 21ο αιώνα και η παιδική ψυχαγωγία είναι πιο συνυφασμένη από ποτέ με την τεχνολογία και τα social media. Ίσως η νέα αυτή «τάση» να αποτελέσει μια καλή ευκαιρία για να ξεκινήσουμε όλες οι ηλικίες, μια μικρή αποτοξίνωση από τον διαδικτυακό κόσμο, εστιάζοντας περισσότερο στον πραγματικό. 

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice