Έτοιμο να εγκαταλείψει τις ζωντανές εμφανίσεις το θρυλικό britpop συγκρότημα
Nylon: Η Βίβλος της ποπ κουλτούρας επιστρέφει σε έντυπη μορφή
Οι φετιχιστές περιοδικόφιλοι πανηγυρίζουν
Nylon: 25 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τεύχους, το περιοδικό επιστρέφει σε έντυπη μορφή.
Νέο τεύχος του περιοδικού Nylon, χάρτινο κι όχι ψηφιακό, θα κυκλοφορήσει τον φετινό Απρίλιο (στις 16 για ακρίβεια) και οι φετιχιστές αναγνώστες του πανηγυρίζουν. Το πρώτο τριζάτο τεύχος του τίτλου είχε κυκλοφορήσει πριν από ακριβώς 25 χρόνια, τον Απρίλιο του 1999, ενώ η κυκλοφορία της έντυπης εκδοχής του ανεστάλη το 2017. Η ψηφιακή πάλι υπήρχε κανονικά. Ο τίτλος του ήταν μια αναφορά στις δύο πόλεις που διακονούν την ποπ κουλτούρα σε όλα τα επίπεδα, τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο (New York - London = NYLON).
Πρωτοποριακό μέσο με αγάπη για το ίντερνετ. Το 2003, απέκτησε σάιτ, nylonmag.com (σήμερα nylon.com). Μέσα στην ίδια χρονιά το ψηφιακό αναγνωστικό κοινό ξεπέρασε εκείνο της έντυπης έκδοσης, οπότε η έμφαση δόθηκε στο ίντερνετ. Την άνοιξη του 2006, το Nylon και το MySpace συνεργάστηκαν στο πρώτο τους International Music τεύχος, το οποίο ήταν διαθέσιμο δωρεάν στο διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το Nylon TV, δηλαδή το κανάλι του περιοδικού στο YouTube, ανέβηκε το 2006. Τον Μάρτιο του 2007 το περιοδικό έγινε διαθέσιμο στο Διαδίκτυο σε ψηφιακή μορφή.
Τα τελευταία χρόνια την κακή τύχη του Nylon είχαν πολλά περιοδικά, μικρά και μεγάλα όπως, ας πούμε,το Playboy. Καθώς οι αναγνώστες και τα φράγκα των διαφημίσεων μετατοπίστηκαν στα σάιτ και τα social media, πολλά έντυπα διέκοψαν την χάρτινη έκδοσή τους και κράτησαν μόνο το ψηφιακό τους κομμάτι.
Τον τελευταίο καιρό όμως, όλο και περισσότεροι τίτλοι περιοδικών ξαναβγαίνουν στο «περίπτερο» πάνω που πιστεύαμε πως το χαρτί έχει πεθάνει. Εκτός από το Nylon, δύο άλλα εμβληματικά περιοδικά των 90s, το W και το i-D, ξανακυκλοφόρησαν υπό τη διεύθυνση του top model με το top επιχειρηματικό μυαλό, την Κάρλι Κλος.
Θέλει ιδιαίτερο κληρονομικό χάρισμα για να πει κανείς αν το «χαρτί» έχει πεθάνει ή όχι. Το σίγουρο είναι πως πεθαίνει, ή έστω συρρικνώνεται, η ψηφιακή διαφήμιση, οπότε οι εκδότες αναβιώνουν τις έντυπες εκδόσεις τους προσπαθώντας να εξασφαλίσουν έστω κάποια έσοδα με τον πατροπαράδοτο τρόπο.
Το ολοκαίνουργιο τεύχος του Nylon θα έχει εξώφυλλο την Γκουέν Στέφανι, προωθώντας τη συμμετοχή και την επανένωση των No Doubt στο φεστιβάλ Coachella. Το περιοδικό που, όταν φτιάχτηκε, είχε διευθύντρια την Έλενα Κρίστενσεν, σήμερα θα διευθύνεται από την Emma Rosenblum της BDG Media. «Ένα περιοδικό που το ξεφυλλίζεις, έχει μεγάλο μέγεθος και υψηλή ποιότητα είναι ο ιδανικός τρόπος για να απολαύσεις αποκλειστικές φωτογραφίσεις διασημοτήτων, μόδα και ομορφιά αιχμής, σκηνές πάρτι και προφίλ των πιο κουλ μουσικών και DJs» λέει η Rosenblum.
Το νέο Nylon θα κυκλοφορεί μία φορά το εξάμηνο και στόχος της ιδιοκτήτριάς του, BDG Media, είναι να αποτελέσει όχημα μάρκετινγκ και διαφήμισης. «Οι πωλήσεις διαφημίσεων στο πρώτο έντυπο τεύχος ξεπέρασαν κατά πολύ τον στόχο μας και έτσι βρισκόμαστε σε εξαιρετική θέση για την επόμενη έκδοση», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της BDG Media, Bryan Goldberg.
Τη στιγμή που όλο και περισσότεροι τίτλοι αναστέλλουν την έντυπη έκδοσή τους, η επανακυκλοφορία κάποιων περιοδικών-Βίβλων στηρίζεται σε ογκώδεις εκδόσεις που θυμίζουν coffee table book και μπορούν να είναι συλλεκτικές, ώστε να είναι ελκυστικές προς τους διαφημιζόμενους. Ένα άλλο τρικ που εξετάζουν οι εκδότες είναι η πώληση προϊόντων μέσα από την ψηφιακή μορφή των περιοδικών. Αλλά αυτό είναι άλλη δουλειά.
Οι προσπάθειες για αναζωογόνηση του έντυπου τύπου δε φαίνεται να αντισταθμίζουν την πτωτική προοπτική του κλάδου, ο οποίος συρρικνώθηκε περισσότερο από 20% μεταξύ 2017 και 2022. Και ακόμη και οι έκτακτες, «πειραματικές» εκδόσεις με διευρυμένα τα νούμερα της διαφήμισης, είναι μάλλον παιχνίδια μάρκετινγκ και όχι παράγοντες κερδοφορίας ή βιωσιμότητας, όταν το χαρτί είναι πανάκριβο και το αναγνωστικό κοινό εθισμένο στο τζάμπα.