Κιμ Καρντάσιαν
© instagram/ kim kardashian
Opinion

Dolce Gabbana - Kim Kardashian: Η κοντή μνήμη της μόδας

Όταν η πρωταγωνίστρια του πρόσφατου σόου των Dolce Gabbana ήταν μια «από τους πιο φτηνούς ανθρώπους του κόσμου»

Σχόλιο για την επιλογή της Kim Kardashian από τους Dolce Gabbana στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου.

Παράξενα τα νέα από Ιταλία. Στη χώρα που έχει στημένες άψογα τις βιομηχανίες της, τη μόδα και τη γαστρονομία, εξέλεξε τη Τζόρτζια Μελόνι, η οποία φέρνει ανησυχία στην επόμενη μέρα όχι μόνο της γείτονος χώρας αλλά και της Ευρώπης. Την ίδια ημέρα των εκλογών, έτρεχε και η Εβδομάδα Μόδας για τα γυναικεία pret-a-porter του επόμενου καλοκαιριού. Η Ντονατέλα Βερσάτσε πόνταρε στο λάθος άλογο. Η Πάρις ήταν αμήχανη στην πασαρέλα, δεν είναι πια relevant όμως Versace είναι, κανένας δεν μπορεί να πλήξει έναν οίκο - κολοσσό.
Screenshot από instagram

Στο άκουσμα της είδησης ότι η Κιμ Καρντάσιαν είναι το πρόσωπο του αμφιλεγόμενου δίδυμου της ιταλικής μόδας για την προσεχή σεζόν, θυμήθηκα αμέσως το σχόλιο του Stefano Gabbana που «υποτίθεται» ότι έγραψε σε ποστ της Sagrada Familia του οικουμενικού lifestyle: «the most cheap people in the world». Τα screenshots ανέδειξε το Diet Prada, ένας λογαριασμός στο instagram που παρακολουθεί και ασχολείται με τη μόδα και δεν χαρίζεται σε αντιγραφές και κακώς κείμενα που την αφορούν. Το σχόλιο αυτό ήταν ένα μόνο από τα πολλά, άλλοτε άβολα άλλοτε αδιανόητα που κατά καιρούς λένε και γράφουν οι σχεδιαστές. Ακολούθησαν μηνύσεις στο Diet Prada με αξιώσεις 800 εκατομμυρίων ευρώ: το 2018 προετοίμαζαν μια μεγάλη επίδειξη στη Σαγκάη, για την προβολή της οποίας δημοσίευσαν βίντεο μιας Κινέζας να τρώει pasta με chopsticks. Το βίντεο σχολιάστηκε αρνητικά, το Diet Prada δημιούργησε το hashtag #DGtheshitshow, το σόου ακυρώθηκε, εκείνοι απολογήθηκαν και μερικούς μήνες μετά ετοίμασαν τη μήνυση για διαφυγόντα κέρδη.

Μοιάζει αιώνες μακριά το σόου της Σανγκάης, το σχόλιο του Στέφανο Γκαμπάνα σε ποστ της Σελίνα Γκόμεζ ότι είναι άσχημη, ότι τα παιδιά από εξωσωματική είναι παιδιά «χημείας» και ότι η μόνη οικογένεια είναι η παραδοσιακή, σχολιάζοντας έτσι τις οικογένειες ομόφυλων ζευγαριών. Το περασμένο καλοκαίρι, η μεγάλη αδερφή της Κιμ, Κόρντεϊ παντρεύτηκε στην Ιταλία και όλος ο γάμος, τα ρούχα και τα νυφικά και τα κοστούμια και τα παιδικά ήταν με την υπογραφή Dolce & Gabbana. «Μήπως τελικά δεν τη θεωρούν τόσο cheap την οικογένεια ή τη συγχώρεσαν επειδή είναι παραδοσιακή;», σκέφτηκα τότε. Ο γάμος στο Πορτοφίνο είχε την υπερβολή του λεοπάρ και της δαντέλας με Μαντόνες στην ύφανση και παρούσα όλη την οικογένεια.

Η Κιμ Καρντάσιαν κατάφερε να δημιουργήσει μια αυτοκρατορία από, σχεδόν, τίποτα. Να πλουτίζει εκείνη και οι γύρω της, να ορίζει τάσεις, να γυρίζει τον κόσμο και να κάνει τον κόσμο να γυρίζει γύρω της. Χωρίς τρομερή παιδεία, με πληθωρικές και πολλές φορές, κακόγουστες επιλογές. Επέμεινε, εκπαιδεύτηκε, από εύκολο αστείο έγινε δύσκολος παίκτης. Το CiaoKim είναι μια συλλογή ρούχων που επέλεξε η Κιμ έπειτα από έρευνα στο αρχείο των σχεδιαστών: κορσέδες, δαντέλες και τσόκερ, τζιν και στενά φορέματα, διαφάνειες και φίνα θηλυκότητα. Αυτή είναι η παρακαταθήκη των Dolce Gabbana από τη χρυσή εποχή τους: τα 90ς και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2000. Πριν αρχίσουν οι φορολογικές ατασθαλίες και οι ατυχείς ρατσιστικές και αγενείς δηλώσεις.

Πώς φτάσαμε από το «the most cheap people» στο να ακριβοπληρώνουν την Κιμ για να επιλέξει τα κομμάτια της νέας συλλογής τους και να την επικοινωνήσει μέσα από δεκάδες stories και αρκετά posts, μόνο ο Στέφανο και ο Ντομένικο γνωρίζουν. Να βάλουν το πρόσωπο της Κιμ σε κονσέρβες κονκασέ και τ-σερτ. Να ανοίγει το σόου με βίντεο της Κιμ να τρώει μακαρόνια και να της φιλήσουν το χέρι στο κλείσιμο της επίδειξης. Τα διεθνή Μέσα αποθέωσαν τη συλλογή και τη συνεργασία. Καλά έκαναν, είναι απίθανη. Είχε ανάγκη η Κιμ την αποδοχή τους; Όχι. Τα χρήματά τους; Ποιος το ξέρει;

Σίγουρα όμως είναι πολύ ωραίο να σου φιλούν το χέρι, να σε αποθεώνουν ως άλλη Σοφία Λόρεν με πλατινέ μαλλί και μαύρη ρίζα. Ίσως όμως να ήταν απλώς ένα όνειρό της που έγινε πραγματικότητα: «δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ ως νεαρή κοπέλα που παρακολουθούσε τη Linda Evangelista και τη Monica Bellucci στις πασαρέλες των D&G ότι θα ήμουν art director μιας συλλογής και της επίδειξης στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτή τη στιγμή και αυτή την εμπειρία». Τελικά η επιλεκτική μνήμη δεν είναι τόσο ασθενής.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice