Οι celebrity stars λανσάρουν gender-neutral σειρές περιποίησης
Το γκρίζο μαλλί είναι το νέο μαύρο (κυριολεκτικά)
Οι σταρ αγκαλιάζουν το φυσικό τους χρώμα.
Ποιες είναι οι σταρ που αποδέχονται το φυσικό χρώμα των μαλλιών τους και η μόδα του ασημί – γκρι που κυριαρχεί.
Και ξαφνικά, οι πρώτες άσπρες τρίχες που εμφανίζονται, αντί να προκαλούν πανικό και κατάθλιψη, δημιουργούν έμπνευση. Αντί να αναζητιούνται βαφές για να τις καλύψουν, ζητιούνται χρωμοσαμπουάν που θα τις κάνουν να λάμψουν περισσότερο. Γιατί, πλέον, δεν τις λέμε”γκρι”. Τις λέμε “ασημένιες”.
Στο ίνσταγκραμ, 1,7 εκατομμύρια ποστ έχουν το χάσταγκ #greyhair και 1,6 εκατομμύρια το #silverhair. Στο Pinterest, η αναζήτηση “going grey”, μέσα στο 2021 ανέβηκε κατά 879 %. Όλοι συμφωνούν ότι η πανδημία και τα κλειστά κομμωτήρια όχι απλώς δημιούργησαν τάση αλλά αυτή λειτούργησε και καταπραϋντικά στην αλλόκοτη περίοδο που ζούμε.
Αν οι ασημί αποχρώσεις στο μαλλί ήταν μία αναγκαιότητα της εποχής, τότε η προτίμησή τους και από έναν μεγάλο αριθμό νέων γυναικών τις κάνει ένα trend που δείχνει με πόσο ενδαφέροντες τρόπους εξελίσσεται η μόδα και πόσο ανθρωποκεντρική γίνεται πλέον.
Οι διασημότητες που, πλέον, ασυγκράτητες στο ίνσταγκραμ ανεβάζουν εκατομμύρια φορές την (περιποιημένη) καθημερινότητά τους, αποφάσισαν κι αυτές για ψυχοθεραπευτικούς λόγους να συμφιλιωθούν με τις ασημί τους τρίχες και να τις αφήσουν να ξεχυθούν ελεύθερες - οκ, και με αρκετή φροντίδα από τους τριχοστιλίστες τους. Οι μόνοι που φαίνονταν να έχουν αντίρρηση σε αυτό ήταν, όπως ομολογούν οι ίδιες οι σταρ, οι μάνατζερς και οι ατζέντηδές τους - που θέλουν να συνεχίσουν να τις πωλούν σε ρόλους 40άρας, τις 60+ πελάτισσές τους. “Δεν είναι ακόμα η ώρα”. Αρκετές από αυτές δεν τους άκουσαν και φαίνεται πως δικαιώθηκαν.
Η Sarrah Jessica Parker, προμοτάροντας το ...And Just Like That, τη συνέχεια του Sex & the City, ανέβασε στο ίνσταγκραμ την ίδια και τις (εναπομείνασες δύο) φίλες της, Cynthia Nixon και Kristin Davis. Φρέσκιες, στα 50+ τους. H Kristin, ίσως ως πιο παλαιών αρχών, επιμένει στη σκούρα βαφή της. Η Nixon, ως πιο απόλυτη και γενναία “φοράει” το total ασημί λουκ, ενώ η Parker φωτίζει το ξανθό-στο-χρώμα-της-άμμου μαλλί της με “περλέ ρίζες” όπως τις ονομάζουν για να το κάνουν ακόμα πιο σοφιστικέ.
Στα 63 της, η Andie MacDowell, ηθοποιός και χρόνια πρέσβειρα της L’Oreal, στη διάρκεια της πανδημίας αποφάσισε να αφήσει να περάσει, σε τρία βήματα για να γίνει σταδιακά, από το σκούρο, στο φυσικό της χρώμα του “αλατοπίπερου”. Όπως είπε, “αν μπορεί ο George Clooney γιατί όχι κι εγώ;”
Η Jane Fonda στην παρουσίαση των Όσκαρ του 2020, στα 82 της, εμφανίστηκε όχι με το σκονισμένο-ξανθό με τις γκρι ρίζες και τις πεταχτές άκρες που μας είχε συνηθίσει, αλλά με ένα δυναμικό κούρεμα “ξωτικού” σε total ασημί, ούτε καν γκρι. Ο στιλίστας της δεν άφησε το φυσικό χρώμα των μαλλιών της αλλά τα έβαψε ασημί – κατεψυγμένο ξανθό, μία διαδικασία που κράτησε επτά ώρες (ευτυχώς του στιλίστα τα μαλλιά δεν άσπρισαν όπως βλέπουμε).
Στο Φεστιβάλ των Καννών 2021, οι ωραίες και διάσημες συνέχισαν την τάση: η Helen Mirren εμφανίστηκε με λευκό-ασημί κότσο πομπαντούρ (το οποίο ήξερε εγγυημένα ότι της πηγαίνει από τους δεκάδες ρόλους βασίλισσας και αυτοκράτειρας που έχει παίξει). Η Jodie Foster (νεώτερη) και με την αυστηρή γραμμή κομψότητας που επιλέγει, άφησε τις αλατοπίπερο-τούφες να πλαισιώνουν το πρόσωπό της, κάτι που οι στιλίστες θεώρησαν ότι είναι ο πιο σωστός τρόπος να υιοθετείς τις γκρίζες ανταύγειες.
Στο ίδιο μήκος κύματος, πάλι στις Κάννες, η Sharon Stone έδειξε με τον δικό της υπέροχο τρόπο τι σημαίνει “ασημένιοι κρόταφοι”.
Πριν από πανδημίες και μόδες, μία από τις πρώτες που το λανσάρισε, από το 2010, ήταν η “εξωγήινη” Kristen McMenamy, μοντέλο με ανδρόγυνη ομορφιά, μία από τις μούσες του Karl Lagerfeld και του φωτογράφου Steven Meisel, που ενώ στα τέλη 80s ήταν γνωστή για τα μακριά, σγουρά, καστανοκόκκινα μαλλιά της, άκουσε τη “διαταγή” του θρυλικού στιλίστα μαλλιών Garren, τα έκοψε α λα Louise Brooks και τα έβαψε μαύρα ενώ (φημολογείται ότι) ο μακιγιέρ François Nars ήταν αυτός που της ξύρισε τα φρύδια. Η χλωμή, ροκ ομορφιά της McMenamy συνεχίζει να μπαίνει στα εξώφυλλα περιοδικών όπως η Vogue, το i-D, το W κλπ., να φωτογραφίζεται για ονόματα όπως Valentino, Marc Jacobs, και Balenciaga, και η ίδια να γεμίζει το ίνσταγκραμ (αν και σιχαίνεται τις selfies) με φωτογραφίες που αναδεικνύουν το εντυπωσιακό, πάντα ολόλευκο-ασημί, μακρύ τώρα, μαλλί της.
Οι φυσικοί γκρι τόνοι στα μαλλιά έγιναν trend και στα βασιλικά ονόματα της Ευρώπης, όχι μόνο γιατί προσδίδουν μεγαλοπρέπεια (που την έχουν ανάγκη) αλλά και μία καλοσυνάτη “αποδοχή” της καθημερινότητας της κάθε φτωχάντζας του λαού τους. Η βασίλισσα Λετίθια Ορτίθ Ροκασολάνο της Ισπανίας το φοράει με άνεση executive, η Δούκισσα του Κέμπριτζ της Αγγλίας το φοράει με την άνεση του “μια μέρα θα είμαι η βασίλισσά σας”, η Καρολίνα του Μονακό με μία φινέτσα που θυμίζει εκείνη της μητέρας της, Γκρέις Κέλι, η οποία επίσης στον καιρό της είχε συμφιλιωθεί με τις χρυσές – ασημί της ανταύγειες.
Οι φυσικοί τόνοι μπορούν να δώσουν έμπνευση και να ταιριάξουν με γκλαμ εμφανίσεις, για τις οποίες, οι εταιρείες καλλυντικών έχουν αρχίσει να προωθούν τα λεγόμενα “μοβ προϊόντα” που ταιριάζουν ειδικά σε αυτές τις αποχρώσεις. Η Andie MacDowell, μιλώντας για τη L’Oreal, είπε για τις περλέ ασημί μοβ αποχρώσεις που ταιριάζουν με σκούρα μάτια, θερμή επιδερμίδα και σκούρο ροζ κραγιόν στα χείλη και ρουζ, αναφέροντας το L’Oréal’s Gloss Signature Plump και το Glow Life's a Peach.
Οι CEO των εταιρειών χρωμάτων για μαλλιά συμβουλεύουν ότι τα γκρίζα μαλλιά δεν ταιριάζουν με όλες τις επιδερμίδες, το ίδιο όπως συμβαίνει και με τα γκρίζα ρούχα. Ένα χλωμό πρόσωπο με γκρι ρούχα μπορεί να είναι μία πολύ πένθιμη εικόνα, σκεφθείτε το και με γκρίζα μαλλιά.
Από την άλλη, όμως, η συμφιλίωση με το χρώμα των μαλλιών είναι η απόλυτη κίνηση ενδυνάμωσης απορρίπτοντας ένα απαρχαιωμένο ταμπού το οποίο δεν ισχύει καν για τους άντρες, στους οποίους, η μεγαλύτερη ηλικία αντιμετωπίζεται κυρίως κολακευτικά, με εκφράσεις όπως “η γοητεία των γκρίζων κροτάφων” και άλλα πατριαρχικά.
Η Andie MacDowell είπε ότι το αποφάσισε, όταν άκουσε το ένστικτό της να της λέει να το κάνει – και να δικαιώνεται. Βγαίνοντας “έξω” με το νέο της λουκ, ένιωθε πιο δυνατή και πιο ειλικρινής από ποτέ. Ίσως θα έπρεπε ο τίτλος μας να είναι “Η ειλικρίνεια είναι το νέο μαύρο”.