Γιατί τελευταία δίνουμε στα beauty trends ονόματα φαγητών;
Τα strawberry, tomato, espresso και latte girl makeup έχουν κατακτήσει το διαδίκτυο
Food-inspired makeup: Η σχέση μεταξύ τροφίμων και μακιγιάζ έχει μια βαθιά ιστορία και ένα πολύ δυναμικό marketing
Αν αγαπάτε το μακιγιάζ, πιθανότατα να έχετε ακούσει για την τάση του latte makeup, την τελευταία αγαπημένη αισθητική στον κόσμο του beauty. Η Hailey Bieber πριν λίγο καιρό δημοσίευσε ένα βίντεο στον προσωπικό λογαριασμό της στο TikTok, στο οποίο δείχνει με ακρίβεια τον τρόπο που δημιουργεί ένα «lattemakeup», δηλαδή ένα καφέ smokey eye look με λαμπερό μπρονζέ δέρμα και nude χείλη.
Ωστόσο, λίγες μέρες αργότερα, γεννήθηκε και το «espresso makeup», που όπως πιθανόν να μαντέψατε, είναι ένα παρόμοιο look σε πιο σκούρες αποχρώσεις του καφέ.
Και η ιστορία δεν τελειώνει εδώ, καθώς πριν κάτι μέρες η Hailey μας έδειξε και το πώς κάνει το καθημερινό «strawberry» μακιγιάζ της, με το hashtag #strawberrymakeup να κερδίζει πάνω από 110 εκατομμύρια προβολές στο TikTok. Μια πιο «μεσογειακή» παραλλαγή του trend με εξίσου έντονο ρουζ, είναι το «tomatogirl».
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τα «glazed donut» νύχια που έχουν την λαχταριστή γυαλάδα ενός γλασαρισμένου ντόνατ και τα «honey lips» που μιμούνται την χρυσαφένια λάμψη του μελιού.
Και κάπου εδώ γεννιέται το ερώτημα: Γιατί τελευταία δίνουμε ονόματα φαγητών στα beauty trends; Το strawberry makeup, στην ουσία είναι μια λαμπερή επιδερμίδα με έντονο ρουζ και ζωγραφισμένες φακίδες. Πως ακριβώς δημιουργήθηκε ο συσχετισμός με τις φράουλες και γιατί τέλος πάντων οι ονομασίες φαγητών κάνουν το makeup πιο ελκυστικό;
Η ιστορία μεταξύ φαγητού και μακιγιάζ μπορεί να ανιχνευθεί χιλιάδες χρόνια πίσω. Μια από τις πρώτες καταγεγραμμένες περιπτώσεις ήταν όταν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι δημιούργησαν το Kohl, ένα σκούρο eyeliner το οποίο παρασκευάζονταν από μόλυβδο και καμμένα αμύγδαλα. Στην αρχαία Ελλάδα όπως και στην Ρώμη, χρησιμοποιούσαν μούρα για να δώσουν χρώμα στα χείλη και στα μάγουλα, ενώ στην αρχαία Κίνα και την περίοδο Έντο στην Ιαπωνία, η σκόνη ρυζιού ήταν το πιο κοινό συστατικό των καλλυντικών τους. Τον περασμένο αιώνα, οι ελλείψεις που δημιούργησε ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος οδήγησαν σε άκρως δημιουργικές λύσεις στο μακιγιάζ, με τις γυναίκες να χρησιμοποιούν χυμούς φρούτων και λαχανικών ως εναλλακτική λύση του κραγιόν, ενώ μέχρι και σήμερα, οι σπιτικές μάσκες ομορφιάς από τρόφιμα είναι μια εναλλακτική λύση σε μια πιο φυσική ρουτίνα ομορφιάς.
Ύστερα από την εισαγωγή των συνθετικών συστατικών στην σύγχρονη βιομηχανία της ομορφιάς, πολλές εταιρείες στράφηκαν σε συστάσεις με φυσικά εκχυλίσματα ή αρώματα τροφίμων όπως η βανίλια και τα φρούτα, ώστε να δώσουν στα προϊόντα τους μια πιο «λαχταριστή» εμπειρία εφαρμογής. Ένας ακόμα σύγχρονος τρόπος marketing είναι οι εμπνευσμένες από τρόφιμα ονομασίες και συσκευασίες προϊόντων, όπως και οι συνεργασίες με πραγματικές εταιρείες τροφίμων. Για παράδειγμα, η Beauty Bakerie, δημιούργησε μια σειρά προϊόντων skincare και μακιγιάζ, η οποία μιμείται φουρνιστές λιχουδιές ή συσκευασίες υλικών ζαχαροπλαστικής.
Σε μια αλμυρή τώρα παλέτα γεύσεων, η E.l.f συνεργάστηκε με την αλυσίδα εστιατορίων Chipotle για να δημιουργήσει μια παλέτα εμπνευσμένη από τα συστατικά του μενού τους, αλλά και ένα beauty blender σε σχήμα αβοκάντο.
Η Too Faced προτίμησε και αυτή τις γλυκές γεύσεις και έφτιαξε μαζί με την Pop Tart, δυο παλέτες σκιών με θέμα το ομώνυμο γλυκό.
Η εταιρεία Rhode της Hailey Bieber, μια από τις πιο δημοφιλείς skincare σειρές αυτή τη στιγμή, έχει βασιστεί ολοκληρωτικά πάνω στο «food inspired» marketing.
Πολύ πρόσφατα μάλιστα, η best-selling θεραπεία χειλιών με πεπτίδια, κυκλοφόρησε σε μια νέα version με γεύση «strawberry glazed donut», σε συνεργασία με την εταιρεία ντόνατ Krispy Kreme.
Είτε πρόκειται για ένα σαμπουάν με άρωμα μάνγκο, είτε για μια ολόκληρη παλέτα σκιών σε σχήμα τάρτας, τα beauty brands έχουν παρατηρήσει πόσο εμπορεύσιμη είναι η τακτική της έμπνευσης και της ονομασίας των προϊόντων τους από διάφορα τρόφιμα. Το ίδιο ακριβώς φαινόμενο, συναντάται και στις τάσεις του μακιγιάζ. Δίνοντας το όνομα «strawberry makeup» σε ένα μακιγιάζ, προστίθεται η αίσθηση που είναι συνυφασμένη με το συγκεκριμένο φρούτο, ενώ αυτόματα δημιουργείται και μια πολύ συγκεκριμένη αισθητική. Το espresso makeup δεν είναι μόνο ένα όμορφο καφέ smokey eye. Είναι dark glamour, φανταχτερά φλιτζάνια εσπρέσο και φθινοπωρινά απογεύματα σε ένα κομψό καφέ.
Ανεξάρτητα λοιπόν από το αν προτιμάτε το latte ή το espresso makeup, η πλούσια ιστορία μεταξύ μακιγιάζ και τροφίμων προσθέτει μια έξτρα διάσταση σε όποιο beauty trend μπορεί να παράγει ο αλγόριθμος του TikTok στη συνέχεια. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να βρούμε ποιο ταιριάζει στο γούστο ή στην τρέχουσα διάθεσή μας.