Carla Bruni

Δεν είναι μούσα, είναι μουσίτσα

Μοντέλο, µουσικός, µούσα και µουσίτσα, που µοστράρει στα photo opportunities των ηγετών του κόσµου ως µαντάµ Σαρκοζί. Η Κάρλα είναι ένα κορίτσι µε στόχους.

Χιλιόµετρα φωτογραφικού φιλµ, ολόκληρες δασικές περιοχές στον Αµαζόνιο για έκτακτα παραρτήµατα και glossy εκδόσεις, καθώς και άπειρες εργατοώρες κουτσοµπολιού δεν αρκούν να αποτυπώσουν τη ζωή του κοριτσιού που τα θέλει όλα και τώρα. Ατίθασο µοντέλο στις πασαρέλες και πολυµορφικό θηλυκό για τους φωτογράφους, ερωτικά ατάσθαλη και αχόρταγη γυναίκα που ανέκαθεν προτιµούσε την πολυανδρία από τη µονογαµία, φιλότιµη µουσικός και αοιδός. Τώρα πια, στα 42 της, πλασάρεται ως πρώτη κυρία της Γαλλίας και τα πάει περίφηµα. ∆εν αποποιείται το παρελθόν της, ακόµη και να ήθελε δεν θα γινόταν: µια γυµνή της φωτογραφία µοσχοπουλήθηκε πρόπερσι από τον οίκο Christie’s της Νέας Υόρκης, ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε και ένα βιντεάκι από εκποµπή του 1996, στο οποίο καµαρώνει για την ευφράδειά της στις ξένες γλώσσες διαβάζοντας ένα βιβλιαράκι που αναφέρει όλες τις ερωτικές φράσεις-κλειδιά σε επτά γλώσσες. Ανέκαθεν ήταν πολίτης του κόσµου.

Ζε µ’απέλ Κάρλα

«Θα το πουλήσω το ρηµάδι». Η Κάρλα κάθεται µπροστά στο σεκρετέρ της, τα µαλλιά της πέφτουν στους ώµους της, οι αφέλειές της εµποδίζουν το πετάρισµα των βλεφάρων της. Τα φαξ ξερνούν συµβόλαια, τα τηλέφωνα χτυπούν µανιασµένα. «Η κυρία Σαρκοζί δεν µπορεί να παραβρεθεί» ακούγεται η φωνή της βοηθού της. «Τέρµα: θα το πουλήσω το αρχοντικό στο Τορίνο» σκέφτεται η Κάρλα. Έζησε εκεί µόλις 7 χρόνια, από το 1967, που γεννήθηκε. Είναι κόρη της πιανίστριας του κλασικού ρεπερτορίου Μαρίσα Μπορίνι, η οποία παντρεύτηκε τον άρχοντα του ζαντολάστιχου Ceat Αλµπέρτο Μπρούνι Τεντέτσι. Η εταιρεία πουλήθηκε στην Pirelli στις αρχές του ’70 και η οικογένεια µετακόµισε άρον άρον στη Γαλλία. Υπήρχε ο φόβος και η απειλή για τη ζωή τους από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες. Η Κάρλα πήγε εσώκλειστη σε σχολείο της Ελβετίας. Επέστρεψε στο Παρίσι για να σπουδάσει αρχιτεκτονική και τέχνη, κάτι που δεν κατάφερε ποτέ. Ούτως ή άλλως, η Κάρλα ήταν πλούσια και ανατράφηκε µε τη γνώση πως πάντα θα υπάρχουν λεφτά. Ζαµανφού και οι σπουδές και τα πτυχία.

Το αρχοντικό παρέµεινε στην ιδιοκτησία της µέχρι πέρυσι. Τα σεντόνια που καλύπτουν τα έπιπλα, κρύβουν τα µεγάλα µυστικά της οικογένειας, όπως τον έρωτα της µαµάς Μαρίσα µε το ζάπλουτο Μαουρίτσιο Ρέµερτ, καρπός του οποίου είναι η ίδια. Σ’ αυτό το παλάτσο εξασκείτο στο πιάνο η µαµά, συνέθετε όπερες ο µπαµπάς-πατριός και έπαιζαν τα µεγαλύτερα αδέρφια της Βιρτζίνιο και Βαλέρια στον 700 στρεµµάτων κήπο. «Θα το πουλήσω». Εκείνη τη στιγµή έρχεται φαξ από το µεγιστάνα Αλ-Ουαλίντ Μπιν Ταλάλ, ο οποίος της προσφέρει περίπου 15 εκατοµµύρια ευρώ. Έχει ανάγκη η Κάρλα από χρήµατα; Πάντως το πούλησε. Το “Vanity Fair” αναφέρει πως µπορεί το κόστος συντήρησης να είναι υπερβολικό. «Πλούσιοι στη γη, φτωχοί σε µετρητό». Είναι ήδη ένα χρόνο κυρία Σαρκοζί και όλοι αναρωτιούνται µήπως η διεθνής κρίση έχει χτυπήσει και το πρώτο ζεύγος της Γαλλίας. Μπορεί να το πούλησε επειδή απλώς δεν ήθελε να θυµάται. Καινούργια ζωή.  


Carla Bruni

∆εν είναι η νέα Εβίτα ούτε η µετεµψύχωση της Νταϊάνας. ∆εν έχει τον αέρα της Γκρέις Κέλι ή τη σιωπηλή δύναµη της Τζάκι Ο. Είναι όµως style icon, όπως οι προαναφερόµενες.

Τακούνια και νότες

Σουφρωµένα χείλη και µυτούλα γαλλική, καπούλια που ανασταίνουν και άγιο, βλέµµα που κόβει την ανάσα. Λένε ότι η σχέση της µε την πλαστική χειρουργική ξεκινά είκοσι χρόνια πριν, λίγο αφότου είχε αρχίσει το µόντελινγκ. Ο πρόεδρος της εταιρείας ρούχων Guess Πολ Μαρτσιάνο την ξεχωρίζει ανάµεσα σε πολλές και το 1988 της δίνει την ευκαιρία να γίνει γνωστή. Ποζάρει για την καµπάνια των τζιν δίπλα στην Εστέλ Λεφεµπούρ. Λίγο καιρό µετά, κάνει το πρώτο της εξώφυλλο στην ισπανική “Vogue”. Ταξιδεύει πρώτη θέση, πίνει σαµπάνια και κάνει παρέα µε την Άµπερ Βαλέτα. Φλερτάρει και ερωτοτροπεί, είναι ελεύθερο πνεύµα και δεν δίνει λογαριασµό σε κανέναν. Το ’92 γίνεται πρόσωπο τoυ οίκου Prada, το ’93 ποζάρει για τον Dior· καµπάνιες για τον Dolce & Gabbana, εξώφυλλο στην ιταλική “Vogue”, στο γαλλικό “Elle”, editorial µόδας για όλα τα περιοδικά που τότε κάνουν θραύση. Κάνει ένα πέρασµα από την ταινία “Prêt à porter”, περπατά χιλιόµετρα στις πασαρέλες των µεγαλύτερων σχεδιαστών: Givenchy, Sonia Rykiel, Christian Lacroix και πολλών άλλων, δίπλα στη Ναόµι, την Κλόντια, την Ελ Μακ Φέρσον. Κάθε χρόνο κερδίζει περισσότερα από 7,5 εκατοµµύρια δολάρια.

«Αγαπώ την επιτυχία, όµως αναπόφευκτα οδηγείσαι στην αποτυχία και τη θλίψη. Αν δεν προσέξεις, η πτώση θα είναι µεγαλειώδης. Ήταν ανέλπιστα όσα έζησα» δηλώνει χρόνια µετά στη “Madame Figaro”. Το 1997 σταµατά τις πασαρέλες, δεν έχει δουλέψει ούτε δέκα χρόνια. Θέλει να γίνει µουσικός. Λίγο πριν την αλλαγή της χιλιετίας δίνει στίχους της στον Ζυλιέν Κλερκ. Το 2002 θα τολµήσει να κυκλοφορήσει την πρώτη της δισκογραφική δουλειά. Ο κόσµος θα αγαπήσει τους ατέρµονους κιθαρισµούς και το γρέζι της στο CD Quelq’un m’a dit. Πέντε χρόνια µετά, το 2007, θα κυκλοφορήσει το No promises, το οποίο δεν θα ενθουσιάσει το κοινό. ∆εν δείχνει να τη νοιάζει, στο τέλος του χρόνου θα γνωρίσει τον άνδρα που θα της αλλάξει τη ζωή: τον Νικολά Σαρκοζί. Θα τον πετύχει λίγους µήνες µετά την εκλογή του στη θέση που κατείχε µέχρι τότε ο Ζακ Σιράκ και αφού έχει προηγουµένως χωρίσει την επί εικοσαετίας σύντροφό του Σεσιλιά. «Η Κάρλα είναι έξυπνη, αστή, µορφωµένη. Ζεστός άνθρωπος και αναγνωρισµένης οµορφιάς» θα πει για εκείνη ο Πολ Καβάκο, δηµιουργικός διευθυντής του περιοδικού “Allure”. Ό,τι πρέπει, δηλαδή, για κυρία του κυρίου προέδρου.

Μονογκαµί; Σε πα πουρ µουά

«Οι άνδρες δεν ωριµάζουν, απλώς µεγαλώνουν. ∆εν εξελίσσονται, παραµένουν περίπου όπως όταν είναι 20 ετών. Μαθαίνουν τη ζωή και βελτιώνονται σε ό,τι αφορά τη δουλειά τους, αλλά στις σχέσεις είναι στάσιµοι». Ίσως ο Νικολά να είναι αλλιώς. Μια τολύπη τσιγάρου µέντας βγαίνει από το τόσο σέξι στόµα της. Ξεφυλλίζει τους “New York Times”. «Ανδροπαγίδα, κατά συρροή heart breaker, συνοδός των ρόκερ, φωτογενές µηδενικό, αλαζονική κληρονόµος, πυροτέχνηµα. Η κυρία που πρόκειται να γίνει πρώτη κυρία της Γαλλίας έχει ακούσει πολλά τον τελευταίο καιρό». Κάπως έτσι αποφάσισε να τη στολίσει η εφηµερίδα, µόλις ένα µήνα πριν παντρευτεί το κοντό, καυτό αγόρι που θα της άλλαζε τη ζωή και την επιλογή των παπουτσιών της. «∆εν µε νοιάζει στάλα τι γράφουν οι φυλλάδες» ξεφυσά ενώ το κινητό έχει πάρει φωτιά. Ζαν Πολ Γκοτιέ, Γκαλιάνο, Νικολά. Πρέπει να ηρεµήσει. Το νυφικό τής «κάθεται» τέλεια. Θα ντυθεί για πρώτη φορά νύφη. «Hermès, δεν θα το συζητήσω καν» µονολογεί. ∆εν έχουν κλείσει ούτε καν τέσσερις µήνες µαζί. Τον γνώρισε τον Νοέµβριο του 2007, τον στεφανώνεται Φεβρουάριο του προσεχούς. Γίνονται όλα τόσο γρήγορα. Καθώς βγαίνει από την µπουτίκ Hermès της οδού Faubourg St. Honoré αισθάνεται ικανοποιηµένη για το νυφικό που επέλεξε.

Τα πράσινα µάτια της καρφώνονται στην αντανάκλασή της στο τζάµι µιας βιτρίνας. Το ροζ διαµάντι στο µονόπετρο, το οποίο σχεδίασε η head designer των κοσµηµάτων Dior Βικτουάρ ντε Καστελάν και στολίζει το χέρι της, αποτελεί την απόδειξη της νέας της ζωής. Το παρελθόν της απόψε διαγράφει: ο Γάλλος ρόκερ Λουί Μπερτινιάκ, ο Έρικ Κλάπτον, ο σκηνοθέτης Λεό Καρά, ο Βίνσεντ Πέρεζ, ο πρώην Γάλλος υπουργός Λοράν Φαµπίς. «Αποκαΐδια όλοι τους». ∆εν παραδέχτηκε ποτέ την καψούρα της µε τον Ζαν Πολ Αντοβέν, καθώς µε το γιο του, Ραφαέλ (σηµείωση: τον τότε παντρεµένο Ραφαέλ), απέκτησαν το 2001 τον Ορελιέν. Μάλιστα το 2007 χώρισαν, διότι όπως δήλωσε η ίδια «δεν υπήρχε δέσµευση». Βεβαίως, ο Ραφαέλ δεν ήταν ο µοναδικός που χώρισε για πάρτη της. Την τύχη του ακολούθησε και ο Μικ Τζάγκερ. Λέγεται πως εξαιτίας της Κάρλα χώρισε µε την Τζέρι Χολ.

Βρίσκει τη µονογαµία βαρετή, ο πόθος δεν µπορεί να διαρκέσει περισσότερο από τρεις εβδοµάδες. «∆εν ήµουν ποτέ µονογαµική» θα δηλώσει. «Αυτό θα συµβεί αφού παντρευτώ». Οι καυτές νύχτες µε τον Ντόναλντ Τραµπ είναι παρελθόν, ο Κέβιν Κόστνερ γέρασε και ο Γκιγιόµ Κανέ βγαίνει µε τη Μαριόν Κοτιγιάρ. «Μόνο µην τη δω την παλιο-putain να τριγυρνάει στο Μέγαρο». Η Μαριόν θα πάρει το Όσκαρ, η Κάρλα τον πρόεδρο.

∆ηλώνει χωρίς αιδώ ότι είχε πλαγιάσει µε δεκαπέντε άνδρες µέχρι που γνώρισε το Νικολά. Μάλλον µας κοροϊδεύει ή θέλει να το πιστέψει και η ίδια. Θα γίνει πλέον κυρία Σαρκοζί, δεν είναι σωστό να διαρρέουν τέτοιες ασχηµονίες. Στην ανεπίσηµη βιογραφία της «Κάρλα Μπρούνι, µια µυστική ζωή», η συγγραφέας Μπεσµά Λαουρί καταλήγει στο συµπέρασµα πως ο Νικολά την επέλεξε για να συνέλθει από το διαζύγιο µε τη Σεσιλιά. «Αντί να γίνει η Κάρλα κυρία Σαρκοζί, έγινε εκείνος κύριος Μπρούνι» δήλωσε η συγγραφέας στο «BHMagazino» πριν λίγο καιρό. Όλα στη ζωή της λειτουργούν βάσει σχεδίου.

«Μην ξεχάσω να πάρω ένα beau κοστουµάκι για το γιο µου. Θα είναι όλα formidable». Ο γάµος γίνεται σε στενό οικογενειακό κύκλο, φωτογραφίες δεν κυκλοφόρησαν. Η Σεσιλιά είναι παρελθόν για τον Νικολά, υπάρχει µόνο η Κάρλα. Θα τριγυρνούν τα δυο τους στο 16ο καρτιέ του Παρισιού. Θα στριµωχτούν στη Villa Montmorency, το σπίτι που έµενε πάντα η Κάρλα. ∆εν θέλει να µείνει στο Προεδρικό Μέγαρο, δεν θέλει να χάσει τη βολή της. Έτσι ήταν πάντα. Έτσι θα παραµείνει. Ούτως ή άλλως, δεν θα µένουν και πολύ στη Γαλλία, θα γυρίσουν τον κόσµο, να γνωρίσουν σηµαντικούς ανθρώπους. Στα χρόνια που είναι παντρεµένοι ταξίδεψαν στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Αφρική. Από τις βόλτες που πρωτοέκαναν στη Ντίσνεϊλαντ και τις χειραψίες µε τον Μίκι, η Κάρλα έφτασε να κάνει κοινωνικές συζητήσεις, να κουνάει το κεφάλι µε ενδιαφέρον και να απαντά απορηµένη «τι µου λέτε!» στους µεγαλύτερους ηγέτες του πλανήτη. «Ζενιάλ, να τηλεφωνήσω στον Τζον να µου φτιάξει µερικά ensemble, στον Στίβεν Τζόουνς για καπέλα και στον Μαρκ Τζέικοµπς για τις βαλίτσες µας. Θέλω πολλές, όσες και οι αλλαξιές µου» σκέφτεται.

Ντοντ κράι φορ µι Ιταλία

Θεωρεί εαυτόν Ιταλίδα αν και, ουσιαστικά, δεν έχει ζήσει εκεί. «Έχουν έναν αρνητισµό οι Γάλλοι, έχουν εµµονή µε τη γλώσσα τους. Σκεφτείτε ότι δεν έχω καν γαλλικό διαβατήριο, δεν ψήφισα στις εκλογές του Μαΐου 2007» – τις εκλογές, δηλαδή, που κέρδισε ο Σαρκοζί. «Η επιλογή της Μπρούνι είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να προκαλεί δυνατά γέλια αλλά ο γαλλικός Τύπος το χειρίστηκε τελείως διαφορετικά» µου είχε πει το περασµένο καλοκαίρι η Ζοζιάν Μπαλασκό. Προφανώς δεν είναι η νέα Εβίτα, ούτε η µετεµψύχωση της Νταϊάνας. ∆εν έχει τον αέρα της Γκρέις Κέλι ή τη σιωπηλή δύναµη της Τζάκι Ο. Είναι style icon, όπως οι προαναφερόµενες. Ο κόσµος της µόδας την αγάπησε διότι, κατά κάποιον τρόπο, αναπαρήγαγε τα στιλιστικά πρότυπά τους. ∆εν ασχολείται µε τα πολιτικά, δεν την αφορά καθόλου να χειραγωγήσει το σύζυγό της. Εκτός από την απόφαση της κυβέρνησης να προσφέρουν το CD της σε ένα gift bag του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, δεν έχει ακουστεί κάποια άλλη εµπλοκή.

Με µια Hermès στο χέρι και µια αγάπη στην καρδιά, η Κάρλα αλωνίζει τον πλανήτη στο πλευρό του. Βρετανικό φλέγµα και γαλλική φινέτσα στις εµφανίσεις στο Μπάκιγχαµ διά χειρός Γκαλιάνο. Πρωτόκολλο, δείπνα και βόλτες στην πόλη. Μερικές εβδοµάδες αργότερα θα περιγράψει τη βρετανική εµπειρία της στη Μισέλ Οµπάµα: «Εµάς µας περίµενε ο πρίγκιπας Κάρολος», υπονοώντας ότι έκαναν γλυκό έρωτα. Η Μισέλ γελά νευρικά. «Ευρωπαίες», ξεφύσηξε. Τουλάχιστον η Μισέλ δεν είχε ανάγκη να φορά µπαλαρίνες. Ο Μπαράκ είναι ψηλός, όχι τόσο όσο ο Μπους, τον οποίο επίσης είχε γνωρίσει η Κάρλα. Οι φωτογραφίες της µε τη βασίλισσα Ράνια κολακεύουν τους εραστές του παγκόσµιου τζετ σετ.

Οι φωτογραφίες της µε τον ∆αλάι Λάµα κάνουν τους ίδιους εραστές να απορούν: φασιονίστα, κοσµοπολίτισσα και σκεπτόµενη; Είναι φίνα, δωρική στις δηλώσεις της, αέρινη δίπλα στις κουστωδίες και τους βοηθούς. Περπατά τέλεια, το στητό κορµί της ξεπροβάλλει µε χάρη από πόρτες θωρακισµένων αυτοκινήτων και τις εξόδους-φισούνες των αεροδροµίων. Το πρόγραµµά της πια είναι σφιχτό: από το να τραγουδήσει στα ενενηκοστά πρώτα γενέθλια του Νέλσον Μαντέλα, να κάνει ότι παίζει στην ταινία του Γούντι Άλεν Midnight in Paris και να ετοιµάσει το νέο της CD µε τον Λένι Κράβιτζ, µέχρι να ταξιδεύει στην Αϊτή για να βοηθήσει τα ορφανά του σεισµού. Το φιλανθρωπικό της έργο για το AIDS ανεβαίνει καθηµερινά στο site της (carlabrunisarkozy.org). Έχασε τον αδερφό της από τη µάστιγα του προηγούµενου αιώνα και είναι ευαισθητοποιηµένη.

Σε µία από τις πολλές βιογραφίες της που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια αναφέρεται ότι παραπονιέται πως δεν κάνουν όσο σεξ θα ήθελαν. «Θέλω, µα ο Νικολά δεν προλαβαίνει», γκρινιάζει. Ή λένε ότι αναλαµβάνει δράση: φήµες λένε πως τώρα πια έχει ερωτικά σούρτα-φέρτα µε τον Μπεντζαµίν Μπιολέ, την ίδια ώρα που ο πρόεδρος τα τακιµιάζει µε την υπουργό οικολογίας Σαντάλ Ζουανό. Τα λόγια της πρώην συζύγου του Νικολά ηχούν στα αυτιά της Κάρλα: «Είναι ένας ερωτύλος, δεν αγαπά κανέναν παρά µόνο τον εαυτό του». Τον κατηγορεί, λένε πάλι οι κακές γλώσσες, ότι καλεί µικρές κοπέλες στο Προεδρικό Μέγαρο για συνεδρίες καραόκε. «Ο γάµος πρέπει να διαρκεί για πάντα, αλλά ποιος ξέρει τι θα συµβεί; Μακάρι να ήταν για πάντα. Αυτό ελπίζω».

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice