Γιατί όλο και περισσότερα brands λανσάρουν «άσχημα παπούτσια»;

Γιατί όλο και περισσότερα brands λανσάρουν «άσχημα παπούτσια»;

Τα «ugly shoes» είναι μια νέα αγαπημένη καταναλωτική συνήθεια
  • A-
  • A+
Τα «ugly shoes», τα «άσχημα παπούτσια», αν και χλευάζονται στα social media, την ίδια στιγμή αγοράζονται μανιωδώς. Οι ψυχολόγοι εξηγούν το γιατί.

Την ίδια στιγμή που κάποια μοντέλα παπουτσιών χλευάζονται και λοιδορούνται ως «άσχημα» στα social media, χιλιάδες άτομα βγάζουν από το πορτοφόλι τους τις πιστωτικές τους κάρτες για να τα αποκτήσουν. Τι συμβαίνει εδώ;

Τα αγαπημένα στολισμένα Crocs των 80 ευρώ, οι Puddle Boots της Bottega Veneta των 490 ευρώ, τα παπούτσια με δάκτυλα της Avavav, τα «ορθοπεδικά» μποτάκια της Isabel Marant ή τα σνίκερς με τακούνι και κρύσταλλα της Z-Coil είναι μερικά μόνο μοντέλα που διχάζουν το κοινό σχετικά με την αισθητική τους, την ίδια στιγμή που αποφέρουν μεγάλα κέρδη στους δημιουργούς τους.

«Η “άσχημη μόδα” προσελκύει το ενδιαφέρον γιατί είναι διαφορετική» εξηγεί η ψυχολόγος Δρ. Κάρολιν Μέιρ που ειδικεύεται στην ψυχολογία της μόδας. Το άτομο έχει την τάση να αδιαφορεί για ένα «κανονικό» ή ένα «μέσου όσου» αντικείμενο, καθώς μπορεί εύκολα να το αξιολογήσει ή να επεξεργαστεί την αισθητική του. Αντιθέτως προσέχει ένα πιο περίπλοκο ή ασυνήθιστο αντικείμενο, συμπεριλαμβανομένων και των «ugly shoes».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ISABEL MARANT (@isabelmarant)

Τραβώντας την προσοχή του κοινού, η «άσχημη μόδα» γίνεται όλο και συναρπαστικότερη. «Μπορεί να μοιάζει αισθητικά δυσάρεστη», συνεχίζει η ψυχολόγος, «αλλά αυτό είναι ακριβώς το χαρακτηριστικό της που απευθύνεται σε όλους. Το να φορέσεις κάτι διαφορετικό που τραβά την προσοχή μπορεί να θεωρηθεί ριψοκίνδυνη κίνηση, που ωστόσο μπορεί να εκληφθεί και ως κίνηση συναρπαστική, περιπετειώδης και διασκεδαστική». Τα ιδιαίτερα παπούτσια, μετά από ενάμιση χρόνο κοινωνικής απόστασης και επιτέλους έξοδο από το σπίτι, γίνονται αντικείμενο διαλόγου, γεννούν χαμόγελα και σπάνε τον πάγο.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AVAVAV (@avavavfirenze)

Τα μη συμβατικά, «χοντροκομμένα» πατούμενα επανέρχονται κατά κύματα στην αγορά τα τελευταία χρόνια. Τον Σεπτέμβριο του 2016 ο Κρίστοφερ Κέιν χρησιμοποίησε Crocs στο σόου για την ανοιξιάτικη συλλογή του, ενώ μέσα στον φετινό Ιούλιο ήρθε για την άνοιξη του 2022 η συνεργασία Balenciaga x Crocs με τα Crocs στιλέτο.

Balenciaga X Crocs

Τα «αθλητικά του παππού» έγιναν ιδιαιτέρως δημοφιλή με το μοντέλο Fila Disruptor, ενώ τα Triple S του Balenciaga φορέθηκαν από την ελίτ της μόδας ως καλτ αντικείμενο.

Τέλος, να μην ξεχνάμε ότι φέτος τον χειμώνα επέστρεψαν τα σαμπό με τους σχεδιαστές να υποκύπτουν στην τάση και να παρουσιάζουν τη δική τους εκδοχή.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hermès (@hermes)

Με την πανδημία και το κλείσιμο στο σπίτι, τα «άσχημα» αλλά άνετα παπούτσια κάνουν comeback. Σύμφωνα με το app Klarna, τον Ιούνιο η αναζήτηση της λέξης «Crocs» αυξήθηκε κατά 872% και η λέξη «clogs» (σαμπό) κατά 391%.

Είτε είσαι φαν είτε εχθρός, τα «uggly shoes» είναι χαριτωμένα, είναι τόσο uncool που τελικά γίνονται cool και θα κινούν το ενδιαφέρον στις πασαρέλες, στους δρόμους, στα social media. Cool!

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Ναόμι Κάμπελ πρωταγωνιστεί στη νέα καμπάνια της Burberry
Η Ναόμι Κάμπελ πρωταγωνιστεί στη νέα καμπάνια της Burberry
Επίδειξη - έπος από τον οίκο Fendi
Επίδειξη - έπος από τον οίκο Fendi
Back to top