Moschino FW2022: Η νέα ασπρόμαυρη διαφημιστική καμπάνια του οίκου φέρει την υπογραφή του Στίβεν Μάισελ.
© instagram / @jeremyscott
Fashion

Η νέα ασπρόμαυρη καμπάνια του Moschino είναι ένας ύμνος στην κλασική κομψότητα

Η συνεργασία του Τζέρεμι Σκοτ και του Στίβεν Μάισελ θυμίζει τις παλιές καλές εποχές της μόδας

Moschino FW2022: Η νέα ασπρόμαυρη διαφημιστική καμπάνια του οίκου φέρει την υπογραφή του Στίβεν Μάισελ.

Η καμπάνια του Moschino ξεχωρίζει για δύο «παραδοξότητες»: Είναι ασπρόμαυρη, άρα τελείως στην κόντρα με ένα οίκο που ρίχνει χρώμα στα υφάσματά του με τους κουβάδες, και είναι και κυριλάτη, κάτι σπάνιο πλέον.

Τις τελευταίες δεκαετίες οι καμπάνιες των οίκων αλλά και τα εντιτόριαλ μόδας στα περιοδικά ήταν μάλλον αλλόκοτα και «βρόμικα». Σπουδαίοι φωτογράφοι σαν τους Γιούργκεν Τέλερ, Τέρι Ρίτσαρντσον, Νικ Νάιτ, Έλεν Φον Άνγουορθ δημιούργησαν «σχολή» και συμπαρέσυραν πολλούς ομότεχνούς τους στην αισθητική των μισοφωτισμένων καρέ, τους κατεστραμμένους τοίχους και τους μίζερους, μουχλιασμένους χώρους ως σκηνικό, την ταλαιπωρία και τη θλίψη στα πρόσωπα των μοντέλων.

Και ξαφνικά ο Moschino ξαναφέρνει την κυρίλα και την αισθητική των παλαιών δεκαετιών που στάθηκε καθοριστική στην εδραίωση της fashion μυθολογίας. Η καμπάνια για τη γυναικεία συλλογή της σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2022 είναι ένα λαμπερό vintage. Φέρει την υπογραφή ενός «σκληρού» φωτογράφου, του ανθρώπου που, μεταξύ άλλων, ευθύνεται για το άλμπουμ Sex της Madonna που είχε ανάψει φωτιές το 1992, του Στίβεν Μάισελ.

Ο Μάισελ, μέσα σε ένα γκλάμορους (επιτέλους) περιβάλλον με πολυελαίους, κηροπήγια και καναπέδες, και έχοντας μπροστά από τον φακό του μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλα της εποχής μας, παραδίδει ασπρόμαυρες φωτογραφίες που αντανακλούν δραματικότητα και γοητεία. Στο εντυπωσιακό αποτέλεσμα συνδράμουν και τα σύνολα του Τζέρεμι Σκοτ. Είναι, όπως πάντα, υπερβολικά και ογκώδη, παραπέμπουν σε γλυπτική τέχνη παρά σε μόδα.

Το twitter επιδόθηκε σε έναν αγώνα δρόμου να εντοπίσει παραπομπές από το παρελθόν. Κάποιοι θυμήθηκαν τις φωτογραφίες του Λούμις Ντιν για τον Dior το 1957, άλλοι του Ίρβιν Πεν για την αμερικανική Vogue το 1947. Εμείς πάλι σκεφτόμαστε Χόλι Γκολάιτλι.

Ο Τζέρεμι Σκοτ, ίσως ο πιο τρελός, πιο πολύχρωμος και «πιο παιδί» σχεδιαστής της εποχής, πρέπει να υπέφερε με την επιλογή του ασπρόμαυρου. Ο άνθρωπος έχει χύσει τόνους χρώματος κι έχει δώσει ρέστα φαντασίας στη συγκεκριμένη συλλογή. Στην οποία συλλογή, μεταξύ άλλων, υπάρχουν φόρεμα-ρολόι, τουαλέτα-άρπα, καπέλο-μανουάλι, καπέλο-κλουβί, παλτό-καναπές.

Σε ένα πρώτο επίπεδο, θα σκεφτόσουν ως ιδανικό φωτογράφο τους ποπ Λασαπέλ ή Τεστίνο. Όμως το πρώτο επίπεδο είναι πάντα η εύκολη λύση. Και κάπως έτσι κατέφθασε ο σερίφης του ασπρόμαυρου Μάισελ. Και ως μάγος, πήρε μια υπερπολύχρωμη, εκκωφαντική, παιχνιδιάρικη, κιτς συλλογή και τη μεταμόρφωσε στην επιτομή του κλασάτου, κομψού, διαχρονικού.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice