Φέτος η αισθητική του μπαλέτου δεν ανήκει μόνο στους χορευτές
Dilara Findikoglu: Η σχεδιάστρια μόδας από την Τουρκία με σήμα κατατεθέν το μαχαίρι
Με έδρα της το Λονδίνο, σχεδιάζει τολμηρά ρούχα με στόχο την απενοχοποίηση του γυμνού γυναικείου σώματος
Dilara Findikoglu: Η σχεδιάστρια που γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και μεγαλουργεί στο Λονδίνο προωθώντας την ισότητα ανδρών και γυναικών.
Όταν παρουσίασε το πρώτο της σόου το 2016 σε ένα στριπτιτζάδικο στο Σόχο του Λονδίνου, οι παριστάμενοι έμειναν με ανοιχτό το στόμα: αυτή η κοπέλα μπορούσε να ταιριάξει τα αταίριαστα! Η Ντιλάρα Φιντίκογλου τα επόμενα χρόνια συνέχισε στο ίδιο τέμπο. Τρέλες, στιλιστικές επαναστάσεις, πολύ γυμνό, σε βαθμό που ο συμπατριώτης της Ταγίπ Ερντογάν θα κοκκίνιζε από ντροπή και οργή.
Η Ντιλάρα γεννήθηκε το 1990 στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν η μικρή μιας πολυμελούς μουσουλμανικής οικογένειας, που έμοιαζε με το αταίριαστο παιδί του σχολείου. Το ταλέντο και οι ιδέες της δεν χωρούσαν στο ασφυκτικό περιβάλλον της χώρας της. Έδωσε μάχη με τους ηλικιωμένους συντηρητικούς γονείς της, την κέρδισε κι έφυγε για το Λονδίνο και το Saint Martins, όπου σπούδασε μόδα.
Έδειξε όμως και στη βρετανική πρωτεύουσα τη χάρη και τον ρέμπελο χαρακτήρα της. Όταν η δουλειά της απορρίφθηκε από το σόου των αποφοίτων της διαπρεπούς σχολής, το οποίο και παρακολουθεί όλος ο κόσμος της μόδας, διοργάνωσε ένα παράλληλο event και έγινε πασίγνωστη ως αντάρτισσα.
Το 2015 ίδρυσε το brand της με έδρα το Λονδίνο. Την ανακάλυψαν άμεσα τα celebrities λαγωνικά. Μπέλα Χαντίντ, Lady Gaga, Madonna και FKA Twigs έγιναν πελάτισσές της και ντύθηκαν με τα ρούχα της σε κόκκινα χαλιά και stages συναυλιών.
Θεωρείται και είναι φεμινίστρια και πανκ: στα σχέδιά της φαίνεται διά γυμνού οφθαλμού η τάση της να συγκρούεται, προκειμένου να γκρεμιστεί ο παλιός κόσμος και να αλλάξουν τα πάντα. Όλους τους χαρακτηρισμούς που της έχουν αποδώσει φρόντισε να τους επιβεβαιώσει με το σόου της στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. Για σκηνικό του Not A Man's Territory διάλεξε μια πρώην εκκλησία του 19ου αιώνα στο Ανατολικό Λονδίνο, εκεί που γεννιούνται τάσεις και κινήματα τα τελευταία χρόνια. Από τις γοτθικές σιλουέτες της, που αποκάλυπταν πολλή σάρκα, ξεχώρισε ένα σύνολο, το Joan's Knives, καλυμμένο με μαχαίρια. Τα μαχαίρια είναι ένα από τα αγαπημένα της διακοσμητικά στοιχεία, τα οποία φοράει και η ίδια.
Ωστόσο, στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου υπήρχε ένας επιπλέον συμβολισμός για τη συγκεκριμένη «διακόσμηση». Η Φιντίκογλου άρχισε να δουλεύει τη συλλογή λίγο μετά τη δολοφονία της Μαχσά Αμινί στο Ιράν, επειδή, σύμφωνα με την Αστυνομία της Ηθικής, δε φορούσε με τον πρέποντα τρόπο της μαντήλα της. Οι διαμαρτυρίες στο Ιράν ήταν έντονες και πολλές γυναίκες έκοβαν δημοσίως τα μαλλιά τους αμφισβητώντας τους ηθικούς κανόνες της χώρας. Με τα μαχαίρια της και ένα μοντέλο που παρέπεμπε στην Ιωάννα της Λωρραίνης, η Ντιλάρα Φιντίκογλου συμπαρίσταται στις γυναίκες αυτές.
«Γιατί το γυναικείο σώμα είναι ένα θέμα που απασχολεί τόσο πολύ τους πάντες;» αναρωτήθηκε η σχεδιάστρια μετά το τέλος του σόου. «Γιατί το εκμεταλλεύονται τόσο πολύ; Πάντα τίθεται το ζήτημα: Τι πρέπει να φοράει μια γυναίκα; Τι δεν πρέπει να φοράει; Αυτή η συλλογή είναι ο δικός μου μικρός χορός της επανάστασης, ώστε να αποκτήσουμε πραγματικά πίσω το σώμα μας».
Η καλύτερή της είναι να ψωνίζει από παλαιοπωλεία και αγοράς μεταχειρισμένων. Υποστηρίζει πως πίσω από κάθε κόψιμο και κάθε της βελονιά κρύβεται πολλή έρευνα. Αγαπά το κόκκινο ως χρώμα του πάθους και πιστεύει πως η μεγαλύτερη αρετή ενός ανθρώπου είναι να είναι γενναίος.