Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Βιρζινί Βιάρ: Γιατί χάρηκε όλος ο πλανήτης που έφυγε από τη Chanel;
Βιρζινί Βιάρ: Η αποχώρηση της από το σχεδιαστικό τμήμα του Οίκου Chanel και οι αντιδράσεις της είδησης σε όλο τον πλανήτη
«Εγώ μπήκα για τα σχόλια», όπως λένε και οι χρήστες του TikTok. Τετάρτη βράδυ και διαβάζω στο StyleNot Com ότι «η πιο δημοφιλής θέση του κόσμου είναι πια κενή». Η Βιρζινί Βιάρ απολύθηκε από τον οίκο Chanel. Το είχε ανακοινώσει η Laurel Guilbalt στη Vogue Business. Τα σχόλια ήταν δυο κατηγοριών: εκείνα που υπέθεταν ποιος θα την αντικαταστήσει. Φίμπι Φάιλο, Πιτσόλι, Γκαλιάνο και Εντί Σλιμάν είναι οι επικρατέστεροι. Η δεύτερη κατηγορία είναι εκείνοι που χάρηκαν με τα νέα. «Επιτέλους», «καιρός ήταν», «ας ανοίξουν σαμπάνιες». Το ίντερνετ παίρνει φωτιά και όσοι αγαπούν τη μόδα ξεσπαθώνουν.
Βιρζινί Βιάρ: Η διάδοχος του Καρλ Λάγκερφελντ αποχωρεί από τη Chanel
Ακόμα και η Σούζι Μένκες αφήνει αιχμές. «Acceptable clothes», γράφει στο ποστ της για τη δουλειά της Βιρζινί Βιάρ καθώς και πως οι influencers fashionistas αναφέρουν πώς ο Οίκος ανέβασε τις τιμές στις τσάντες για να καλύψουν το έλλειμμα στη μόδα. «Έμοιαζε περισσότερο με διαχειρίστρια παρά με ηγετική μορφή της αλλαγής, όπως ήταν ο μέντοράς της, ο Καρλ Λάγερφελντ», γράφουν στους New York Times η Vanessa Friedman και η Jessica Testa. Ακόμη και η ανακοίνωση της Chanel ήταν άβολη. «Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει» αναφέρει, δήλωση κάπως άκομψη όταν αποχαιρετάς έναν άνθρωπο με τον οποίο συνεργάζεσαι για 30 χρόνια.
Σκεφτείτε ότι στις 21 του περασμένου Μαίου ανακοινώθηκαν τα κέρδη-ρεκόρ του Οίκου για το 2023: 20 δις δολάρια, 16% πιο πάνω από το 2022. Την ίδια μέρα, η CEO, Leena Nair δήλωνε πως η Βιρζινί Βιάρ είναι μια γυναίκα που εμπνέει που δημιουργεί για τις γυναίκες και το feedback των πελατών είναι θετικό. Προσωπικά χάρηκα με την απομάκρυνση. Μπορεί να κράτησε ψηλά τον Οίκο και να ήταν ιδανική δίπλα στον Καρλ Λάγκερφελντ ως συνεργάτης, δυστυχώς όμως οι συλλογές της ήταν ανέμπνευστες, βαρετές, επαναλαμβανόμενες κι από φορά σε φορά ολοένα και πιο απογοητευτικές.
Διότι πάντα περίμενες την έκπληξη που δεν ερχόταν. Πάντα διάβαζε τα sos η Βιρζινί Βιάρ χωρίς να διαθέτει το μαγικό ραβδάκι που θα απογείωνε μια συλλογή ή το σόου. Συστατικά απαραίτητα για να διατηρηθείς ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού και για να συναρπάσεις. Είτε ως προσωπικότητα, είτε ως θέαμα, είτε ως δημιουργίες. Εκείνη κρατούσε χαμηλούς τόνους, δεν έδινε συχνά συνεντεύξεις, ακόμη και το Instagram ήταν κλειστό. «Η λιγότερο διάσημη σχεδιάστρια του πιο διάσημου οίκου», τη χαρακτηρίζει τρυφερά ο Hamish Bowles στο εκτενές αποχαιρετηστήριο του άρθρο. Βρέθηκε ανάμεσα στην Coco και τον Καρλ και αυτό την κατάπιε. Τι να κάνουμε;
Γιατί τέτοια ανακούφιση όμως από ανθρώπους που δεν θα ψωνίσουν ρούχα της; Η Βιρζινί Βιάρ ήταν το δεξί κι αριστερό χέρι του Κάρλ, όπως έλεγε κι ο ίδιος. Φρόντισε να τον διαδεχθεί και μάλιστα τότε, το 2019 όταν και πέθανε ο Κάιζερ, οι κριτικοί και δημοσιογράφοι μόδας τίμησαν την απόφαση αυτή. Παιδί της Chanel, γνώριζε πολύ καλά τα του οίκου. «Ας είμαστε ειλικρινείς: από τη Chanel δεν περιμένεις κάποιον που απλώς θα κάνει τη δουλειά. Η δουλειά της Βιρζινί Βιάρ στο σύνολό της δεν διέθετε έκπληξη και καινοτομία αλλά κυρίως αίσθηση κύρους.
Οι δημιουργίες της δεν αποκάλυπταν μια γυναίκα με έντονες απόψεις (τουλάχιστον έτσι φαίνεται) για το ντύσιμο και τη σύγχρονη αισθητική, που θα σας έκανε να θέλετε να αλλάξετε αμέσως τον τρόπο που ντύνεστε - όπως κατάφερε η ίδια η Κοκό Σανέλ πολλές φορές κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας της», γράφει η Cathy Horynστο Cut κι έχει δίκιο. Η Chanel δεν υπάρχει για να σε προστατεύει από το κρύο αλλά από το κοινότοπο και το σύνηθες.
Και τώρα τι; Το τοπίο της μόδας τα τελευταία χρόνια αλλάζει κατακλυσμιαία. Ο Τομ Φορντ, ο Γκωτιέ, ο Ντρις Βαν Νότεν παραιτήθηκαν. O Pierpaolo Piccioli παύθηκε, όπως και ο Μίκελε, ο οποίος πήρε τη θέση του πρώτου στον Valentino. Ο Χάιντερ Άκερμαν ήταν αγαπημένο παιδί του Καρλ Λάγκερφλεντ και είναι διαθέσιμος καθώς σχεδιάζει μόνο για το δικό του brand. Δεν πιστεύω ότι η Chanel θα εμπιστευόταν τον Γκαλιάνο, αφήστε που είναι στον οίκο Margiela. H Σάρα Μπάρτον που τόσο απροσδόκητα έφυγε από τον Alexander McQueen, είναι εκείνη που τόσο θα ήθελα να δω στο τιμόνι της Chanel.
Δειτε περισσοτερα
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
«Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της διάρκειας»
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού