Όσα συζητήθηκαν στα πάνελ σε video, highlights και εικόνες
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ναόμι Κάμπελ: Μία αναδρομή στην καριέρα της
Ναόμι Κάμπελ: Aναδρομή στην πορεία του πρώτου μαύρου μοντέλου που βρέθηκε στο εξώφυλλο της παρισινής Vogue, μπήκε στο πάνθεον των supermodels και έγινε έκθεση στο μουσείο V&A
Ήταν το πρώτο Black & Proud σούπερ μοντέλο που έγινε εξώφυλλο. Έχει πρωταγωνιστήσει σε παγκόσμια σόου πασαρέλας, διαφημιστικές καμπάνιες και φωτογραφήσεις μόδας. Τώρα η Ναόμι Κάμπελ γίνεται έκθεση στο Μουσείο V&A.
«Λίγα μοντέλα μπορούν να διεκδικήσουν τόσο αδιαμφισβήτητη φυσική παρουσία ή τόσο αδιαμφισβήτητο έργο. Η Ναόμι Κάμπελ έχει εμφανιστεί με νάζι σαν Εύα για τον φακό του Πίτερ Λίντμπεργκ, έχει τρέξει ενάντια σε ένα τσιτάχ για τον Ζαν-Πολ Γκουντ και έχει μεταμορφωθεί σε ασημένιο cyborg για τον Σεμπ Ζανιάκ. Η Κάμπελ έχει χτίσει ένα είδος προσωπικότητας (…) συνδυάζοντας την εκτός πραγματικότητας ομορφιά της με μια γερή δόση αυθεντικότητας». Με αυτά τα λόγια είχε υποδεχθεί το New York Magazine το εντυπωσιακό, συλλεκτικό βιβλίο δύο τόμων που κυκλοφόρησε η Taschen το 2013 και σε XL επανέκδοση το 2020, αφιερωμένο στο σύμπαν της Naomi Campbell, του μοντέλου που έβαλε στον τίτλο του το «σούπερ» όσο καμιά άλλη. Φέτος το Μουσείο V&A του Λονδίνου διοργανώνει μία θεαματική και αποκαλυπτική έκθεση που εξερευνά την απαράμιλλη 40ετή καριέρα της Ναόμι (γεννήθηκε στις 22 Μαΐου 1970), η οποία αποτελεί και ένα αρχέτυπο βρετανικό ίνδαλμα.
Τη Ναόμι την εντόπισαν τα λαγωνικά του μόντελινγκ στο Covent Garden σε ηλικία μόλις 15 ετών και η άνοδός της στο προσκήνιο της βιομηχανίας της μόδας ήταν αστραπιαία – τόσο που, λίγα χρόνια αργότερα, έγραψε ιστορία όταν, στα 18 της, έγινε το πρώτο μαύρο μοντέλο που βρέθηκε στο εξώφυλλο της παρισινής Vogue, τον Αύγουστο του 1988.
Η Ναόμι θεωρείται πρωτοπόρος στον τομέα της, χάρη στην περίφημη ικανότητά της να «περπατά» στην πασαρέλα, μαζί με την ιδιαίτερη αλχημεία που δημιουργεί στις συνεργασίες της με κάθε μεγάλο οίκο μόδας, κάθε περιοδικό και κάθε κορυφαίο φωτογράφο μόδας. Καθόλου περίεργο που, έπειτα από τέσσερις δεκαετίες στην κορυφή της βιομηχανίας της μόδας και στο βρετανικό πολιτιστικό τοπίο, η Κάμπελ συνεχίζει να πρωταγωνιστεί σε παγκόσμια σόου πασαρέλας, διαφημιστικές καμπάνιες και φωτογραφήσεις μόδας για editorial. Παράλληλα, η πολιτιστική της ταυτότητα, ο ακτιβισμός της και η στήριξή της σε νέους δημιουργούς υπερβαίνουν τις παραδοσιακές παραμέτρους του ρόλου ενός «μοντέλου πασαρέλας». Μοναδική στον τομέα της, η Κάμπελ αναγνωρίζεται σε όλο τον κόσμο – από το Λονδίνο, το Μιλάνο και το Παρίσι μέχρι το Πεκίνο, το Λάγος και τη Νέα Υόρκη.
Ναόμι Κάμπελ: 40 χρόνια, 100 μοναδικά φορέματα
Η έκθεση «NAOMI», η οποία πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ίδια την Κάμπελ, είναι η πρώτη έκθεση τέτοιου είδους και βασίζεται στην τεράστια γκαρνταρόμπα της, που αποτελείται από σύνολα υψηλής ραπτικής και κορυφαία κομμάτια πρετ-α-πορτέ, μαζί με κομμάτια δανεισμένα από τα αρχεία σχεδιαστών και αντικείμενα από τη συλλογή του μουσείου V&A. Περιλαμβάνει περίπου 100 εμφανίσεις από τα καλύτερα κομμάτια της παγκόσμιας υψηλής μόδας, οι οποίες διατρέχουν αυτά τα 40 χρόνια παρουσίας της, με σχέδια των Alexander McQueen, Azzedine Alaïa, Chanel, Dolce & Gabbana, Gianni και Donatella Versace, Jean Paul Gaultier, John Galliano, Karl Lagerfeld, Kenneth Ize, Valentino, Virgil Abloh, Vivienne Westwood, Yves Saint Laurent και πολλών άλλων.
Εκτός από τα εντυπωσιακά ενδύματα και αξεσουάρ μόδας, εξέχουσα θέση στην έκθεση κατέχει και η φωτογραφία μόδας, με υπέροχες εικόνες από κορυφαίους φωτογράφους, όπως οι Nick Knight, Steven Meisel και Tim Walker.
Η έκθεση τιμά επίσης τους μέντορες της Κάμπελ, σημαντικές δημόσιες προσωπικότητες όπως ο Nelson Mandela, ο οποίος διαφώτισε τη Ναόμι απέναντι στην κοινωνική αδικία και την ενέπνευσε να χρησιμοποιήσει την επιρροή της για κοινωνική αλλαγή. Η Κάμπελ έχει υποστηρίξει την ισότητα από νεαρή ηλικία, συμμετέχοντας στο Black Girls Coalition το 1989 και πρωτοστατώντας στο «μαύρο τεύχος» της ιταλικής Vogue το 2007. Μαζί με την Iman και την Bethann Hardison, από το 2013 κάνει εκστρατεία για τον Συνασπισμό Διαφορετικότητας (The Diversity Coalition), ώστε να υπερασπιστεί την ποικιλομορφία στην πασαρέλα. Η έκθεση προβάλλει την τρέχουσα συνεχιζόμενη ενεργή υποστήριξή της προς τους νέους δημιουργούς, μέσω εκδηλώσεων όπως η εβδομάδα μόδας Arise και η παγκόσμια πρωτοβουλία της EMERGE, που ιδρύθηκε το 2022.
Ναόμι Κάμπελ: Ιστορία μιας ζωής
«Από νεαρή ηλικία κατάλαβα τι σημαίνει να είσαι μαύρη. Έπρεπε να είσαι δύο φορές καλή», λέει η Ναόμι διηγούμενη τη ζωή της, στο βιβλίο τής Taschen. Ένα κορίτσι που από μικρό ένιωθε ενήλικη, έπαιρνε καθημερινά το λεωφορείο και δύο τρένα για να πηγαίνει από το σπίτι της στο Barbara Speake Stage School, όπου είχε γραφτεί. Στα 13 της μετακόμισε στη σχολή Italia Conti, αλλά ακόμη και πριν από αυτό είχε αρχίσει να κάνει πολλές τηλεοπτικές εμφανίσεις σε παιδικές εκπομπές και σε μουσικά βίντεο όπως των Culture Club και άλλων. Από αυτά, το πιο συναρπαστικό θεωρεί εκείνο του τραγουδιού «Is This Love» του Bob Marley. «Ήταν ένας πανέμορφος άντρας, με όμορφη οστική δομή – επίσης ήρεμος και μιλούσε γλυκά, με έντονη τζαμαϊκανή προφορά, αυτήν που ήξερα ήδη από το σπίτι μου», λέει η Ναόμι.
Η μητέρα της, Valerie, ήταν χορεύτρια που έζησε στην Ιταλία και στην Ελβετία, όσο καιρό η Ναόμι ζούσε με τη γιαγιά της. Όταν η Valerie εμφανίστηκε σε μια επίδειξη μόδας στο Λονδίνο, έδειξε στη 13χρονη Ναόμι πώς να περπατάει στην πασαρέλα, χρησιμοποιώντας τον διάδρομο του σπιτιού, ενώ άκουγαν τραγούδια του Lionel Richie. Όπως τα περισσότερα κορίτσια στο Λονδίνο σε αυτή την ηλικία, έτσι και η Ναόμι ήταν γκοθ: της άρεσαν τα μακριά μαύρα φορέματα και τα σακάκια και φορούσε, φυσικά, Dr.Martens στο σχολείο.
Τη μέρα που την εντόπισαν τα λαγωνικά των μοντελάδικων, ένα ζεστό απόγευμα του Απριλίου, η Ναόμι ήταν με δύο φίλες της, έχοντας μόλις σχολάσει. Φορούσαν τις στολές της σχολής τους: γαλάζια κιλτ φούστα με καρό σχέδιο «σκυλόδοντο», σκούρο μπλε πουλόβερ με V λαιμόκοψη, πουκάμισο, σακάκι και γραβάτα. Η γυναίκα που την πλησίασε ήταν η επικεφαλής του πρακτορείου Synchro. Η μαμά Valerie, όμως, δεν ήταν καθόλου ενθουσιασμένη με την ιδέα η Ναόμι να φωτογραφηθεί για κάποιον ατζέντη. Ωστόσο, η μικρή πήγε κρυφά και φωτογραφήθηκε (φορώντας τη σχολική της στολή) από τον φωτογράφο του γραφείου. Όταν η μαμά είδε τις φωτογραφίες, πείστηκε να γίνει η κόρη της μοντέλο, αρκεί αυτό να μην παρεμπόδιζε τις σχολικές της επιδόσεις. Τα πράγματα κύλησαν πολύ γρήγορα. Μετά την πρώτη της φωτογράφηση (στη Νέα Ορλεάνη, με λουλουδάτα φορέματα στιλ «Μικρό σπίτι στο λιβάδι») για το βρετανικό Elle, οι Αμερικανοί ατζέντηδες άρχισαν να κλείνουν τη νεαρή Ναόμι.
Και έτσι άρχισαν τα ταξίδια
Σε ένα ταξίδι στο Παρίσι, όπου της είχαν κλέψει όλα της τα χρήματα, μια φίλη της την πήρε μαζί της για να γνωρίσει τον Azzedine Alaïa, ο οποίος φάνηκε πολύ γενναιόδωρος και της πρότεινε (έπειτα από τηλεφώνημα στη μαμά Valerie) να μείνει μαζί του στο σπίτι του, στη Rue du Parc-Royal. Έκτοτε, όποτε ταξίδευε στο Παρίσι, η Ναόμι έμενε «στου Azzedine». Και έτσι γνώρισε τους πιο καταπληκτικούς ανθρώπους που μπορούσε να φανταστεί: Tina Turner, Andrée Putman, Jean-Paul Goude, Julian Schnabel, Jerry Hall, Grace Jones. Ο Azzedine έγινε μια πατρική φιγούρα για τη νεαρή Ναόμι, κάτι που της είχε λείψει στη ζωή της. Εκείνη τον αποκαλούσε «μπαμπά» κι εκείνος «ma fille». Το ίδιο συνέβη και αργότερα με τον σπουδαίο μουσικό παραγωγό και συνθέτη Quincy Jones. Τα παιδιά του Quincy την αποκαλούν ακόμα «έβδομη κόρη» του και της φέρονται σαν να είναι αδελφή τους.
Black is beautiful
Από τις οντισιόν και τις επιδείξεις μόδας, η Ναόμι κατάλαβε από πολύ νωρίς «τι σημαίνει να είσαι μαύρος. Έπρεπε να καταβάλλεις επιπλέον προσπάθεια. Έπρεπε να είσαι διπλάσια καλή» έχει πει. Το 1987 πήρε το πρώτο της εξώφυλλο στη βρετανική Vogue, αν και κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης το αποκαλούσαν «cover try», δοκιμαστικό. Φωτογράφος ήταν ο μεγάλος Patrick Demarchelier, το θέμα ήταν ο χρυσός και η Ναόμι φορούσε Chanel. Έγινε το πρώτο μαύρο μοντέλο που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της γαλλικής Vogue, υποτίθεται μετά την απειλή του φίλου και μέντορά της Yves Saint Laurent να αποσύρει τη διαφήμισή του από το περιοδικό, αν συνέχιζε να αρνείται να τοποθετεί μαύρα μοντέλα στο εξώφυλλό του.
Την επόμενη χρονιά έκανε το εξώφυλλο Ιουνίου της ιταλικής Vogue, με φωτογράφο τον διάσημο Steven Klein, αν και η φωτογράφηση ήταν δύσκολη, επειδή η μακιγιέζ δεν είχε φέρει το σωστό foundation για το δέρμα της Ναόμι. «Δεν ξέρω τι είδους κορίτσι περίμενε, αλλά δεν ήμουν απόλυτα ευχαριστημένη με την τελική φωτογραφία, γιατί ένιωθα ότι δεν αποτύπωνε τον πραγματικό τόνο του δέρματός μου», λέει στο βιβλίο η Κάμπελ. «Στο εξής, έπαιρνα πάντα το δικό μου foundation και πούδρα». Ήταν ίσως το πρώτο star tantrum της Ναόμι, η οποία, αργότερα, έγινε διάσημη και για τις εκρήξεις θυμού της.
Τα εξώφυλλα συνέχιζαν να έρχονται και, τον Σεπτέμβριο του 1989 (στο μεγαλύτερο και πιο πλούσιο τεύχος της χρονιάς), η Anna Wintour την έβαλε στο εξώφυλλο της αμερικανικής Vogue. Είχαν και οι δύο άγχος, η Ναόμι καταλαβαίνοντας τη σημασία τού να είσαι μαύρο μοντέλο και η Wintour γιατί αυτό ήταν το πρώτο της τεύχος Σεπτεμβρίου ως αρχισυντάκτριας. Δέχτηκε πολλά πυρά γι’ αυτό, αλλά η Ναόμι, όπως λέει, θα της είναι πάντα ευγνώμων.
Η «Αγία Τριάδα»
Πρώτη συνάντηση με την Christy Turlington στο Λονδίνο το 1986, σε μια φωτογράφηση για τον κατάλογο Warehouse. Η Ναόμι ακόμα μαθήτρια, η Christy μόλις είχε έρθει αεροπορικώς από τη Νέα Υόρκη, ενώ στα stands κυκλοφορούσε ήδη η βρετανική Vogue με τη φωτογραφία της στο εξώφυλλο. Η συμπάθεια ήταν ακαριαία κι έπειτα από λίγες εβδομάδες τα δύο κορίτσια συγκατοικούσαν. «Αυτό είναι το χαρακτηριστικό της Christy: μοιράζεται την ευτυχία της με όλους», παραδέχεται η Ναόμι.
Λίγους μήνες αργότερα, συνάντησε τη Linda Evangelista σε μια επίδειξη στο Παρίσι. Πρώτη εντύπωση, τα απίστευτα όμορφα μάτια της. Ως φίλη, η Linda ήταν πάντα η πιο μητρική από τις τρεις τους. Η Linda και η Christy στήριξαν πολύ τη Ναόμι και, κατά κάποιον τρόπο, την επέβαλλαν ως όρο, ώστε να συμμετέχει και αυτή στις επιδείξεις που έκλειναν εκείνες. Κάτι που ήταν ανήκουστο για τον χώρο της μόδας τότε. Έτσι, οι τρεις τους έγιναν αχώριστες, αποκτώντας το όνομα «Η Τριάδα». Μάλιστα, η γνωστή φωτογραφία που τράβηξε η Roxanne Lowit έπειτα από ένα σόου του Versace, με τις τρεις τους ξαπλωμένες μέσα σε μια μπανιέρα, συνοψίζει ακριβώς αυτό το πνεύμα. Βρίσκονταν όλες στη σουίτα της Donatella στο Ritz και, καθώς ετοιμάζονταν να βγουν για βράδυ, άρχισαν να αστειεύονται στην μπανιέρα. Η Roxanne ήταν εκεί και το απαθανάτισε. Γιατί έτσι ζουν τα διάσημα μοντέλα – τουλάχιστον έτσι ζούσαν στα 90s.
Έτσι γράφεται η ποπ
Η εμφάνιση της Κάμπελ στο βίντεο κλιπ του «Freedom!» του George Michael μαζί με τα σούπερ μοντέλα Cindy Crawford, Linda Evangelista, Tatjana Patitz και Christy Turlington ήταν καθοριστική στιγμή στην ποπ κουλτούρα της δεκαετίας του 1990. Η Κάμπελ πόζαρε επίσης στο αμφιλεγόμενο βιβλίο «Sex» της Madonna και στο μουσικό βίντεο κλιπ «Erotica», που κυκλοφόρησαν και τα δύο το 1992. Επίσης έκανε συχνές guest εμφανίσεις σε τηλεοπτικές σειρές όπως το «The Cosby Show» (1988), «The Fresh Prince of Bel-Air» (1990) και «Absolutely Fabulous» (1995), καθώς και σε ταινίες όπως το «Ready to Wear» (1994), «Miami Rhapsody» (1995), «To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar» (1995) και «Girl 6» (1996).
Οι εκρήξεις θυμού
Η Ναόμι, στη δεκαετία του 2000, γινόταν συχνά τίτλος στις ειδήσεις για νομικές υποθέσεις. Το 2002 μήνυσε τη βρετανική σκανδαλοθηρική εφημερίδα The Mirror για παραβίαση της ιδιωτικής της ζωής, επειδή δημοσίευσε φωτογραφίες της να φεύγει από συνάντηση των Ανώνυμων Ναρκομανών. Η Κάμπελ έχει αναζητήσει θεραπεία τόσο για την εξάρτηση όσο και για θέματα ελέγχου του θυμού της. Τελικά κέρδισε τη μήνυση το 2004, έπειτα από αρκετές εφέσεις. Άλλα νομικά ζητήματα αφορούσαν πολυάριθμες κατηγορίες που είχαν εγερθεί εναντίον της για επίθεση και λεκτική κακοποίηση από υπαλλήλους της. Σε ένα περιστατικό «έκρηξης οργής εν πτήσει» το 2008, κατηγορήθηκε ότι επιτέθηκε σε δύο αστυνομικούς και διατάχθηκε να εκτελέσει κοινωνική εργασία.
Όταν οι φίλοι φεύγουν
Ως διασημότητα πλέον, πέρα από την ιδιότητά της ως μοντέλου, η Ναόμι γνώρισε όλη την αφρόκρεμα των celebrities. Το 1997 ήταν μία από τις πιο σκληρές χρονιές της ζωής της. Έχασε πολλούς στενούς φίλους: τον γιo του Bill Cosby, τον Ennis, ο οποίος δολοφονήθηκε. Πέθανε ο καλός της φίλος, γνωστός στους κοσμικούς κύκλους, John «The Greek» Chappolis. Ένα ακόμα χτύπημα ήρθε όταν έφυγε από τη ζωή και ο τραγουδιστής των INXS, Michael Hutchence. Η Ναόμι, ζώντας στον φρενήρη ρυθμό της ζωής ενός μοντέλου, δεν είχε τον χρόνο και την πολυτέλεια να θρηνήσει, κάτι που την οδήγησε σε συναισθηματική καταπόνηση και αυτοκαταστροφικές τάσεις. Και αυτό που την κατέβαλε ιδιαίτερα ήταν ο θάνατος του Gianni Versace. «Άρχισα να βγαίνω έξω για διασκέδαση, προσπαθώντας να μουδιάσω τον πόνο», λέει, «αλλά αυτό απλώς έκανε τα πράγματα χειρότερα».
Όπως γράφει στο βιβλίο της, είδε τον Gianni για τελευταία φορά σε ένα δείπνο στο Ritz στο Παρίσι, μετά την τελευταία επίδειξη του Atelier Versace. Έπιασαν κουβέντα για τον Mike Tyson, ο οποίος είχε δαγκώσει το αυτί του Evander Holyfield στο ρινγκ λίγες μέρες νωρίτερα. Ο Gianni τής έλεγε ότι καταλάβαινε γιατί ο Tyson έκανε κάτι τέτοιο και ξεκαρδίζονταν οι δυο τους στα γέλια. Όπως λέει, «ο Gianni συμπαθούσε τον Mike Tyson. Συμπαθούσε τους ανθρώπους που ήταν outsiders».
Στην κηδεία του Versace, στον καθεδρικό ναό του Μιλάνου, η Ναόμι θυμάται ότι συναντήθηκε και με την πριγκίπισσα Νταϊάνα, που ήταν ανάμεσα στους καλεσμένους. Είχαν γνωριστεί παλαιότερα και μάλιστα την είχε επισκεφτεί στο παλάτι του Κένσινγκτον. Όπως διηγείται η ίδια, μια φορά, ο Βρετανός επιχειρηματίας, γκαλερίστας και συλλέκτης τέχνης Tim Jefferies οργάνωσε με αυτήν, την Claudia Schiffer και την Christy Turlington ένα πάρτι-έκπληξη για τον πρίγκιπα Ουίλιαμ, όταν εκείνος θα γυρνούσε στο παλάτι από το σχολείο. Η έκπληξη πέτυχε και ο πρίγκιπας, πολύ ντροπαλός καθώς ήταν, κοκκίνισε όταν αντίκρισε τα τρία μοντέλα.
Η κηδεία του Versace ήταν η τελευταία φορά που η Ναόμι συνάντησε την Νταϊάνα. Λίγες εβδομάδες αργότερα, η πριγκίπισσα σκοτώθηκε. Μέχρι σήμερα, όποτε η Ναόμι βρίσκεται στο Παρίσι, λέει στον οδηγό της να μην περάσουν «από εκείνη τη σήραγγα».
Η Ναόμι και οι παγκόσμιοι ηγέτες
Ως guest συντάκτρια στο βρετανικό περιοδικό GQ και γενική επιμελήτρια στα περιοδικά Russian Interview και German Interview τα τελευταία χρόνια, η Κάμπελ είχε την ευκαιρία να συναντήσει και να πάρει συνέντευξη από πολλούς ενδιαφέροντες ανθρώπους, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι και φίλοι της –όπως ο Ronnie Wood, η Kate Moss και η Zaha Hadid–, οπότε οι συνεντεύξεις αυτές έμοιαζαν περισσότερο με συζητήσεις.
Ωστόσο κατάφερε να έχει ενδιαφέρουσες συναντήσεις και με παγκόσμιους ηγέτες, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος της Βραζιλίας, Λούλα ντα Σίλβα. Η Ναόμι παραδέχεται ότι δεν έχει καμία πολιτική ιδιότητα, αλλά της αρέσει να συναντά ισχυρούς ανθρώπους, να ακούει για τους αγώνες τους και να μαθαίνει τι έχουν κάνει για τις χώρες τους. Οι ίδιοι μπορεί, λέει, να εκπλήσσονται όταν λαμβάνουν το αίτημά της, αλλά, όταν συναντιούνται, είναι πάντα πολύ ευχάριστοι.
Ο εκλιπών πρόεδρος της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες είχε αφιερώσει δύο ημέρες για να την ξεναγήσει στο Καράκας. Ο Βλαντίμιρ Πούτιν συναντήθηκε μαζί της όταν ήταν ακόμη πρωθυπουργός. Όταν η Ναόμι έφτασε στη Μόσχα, ένα δώρο του την περίμενε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της: ένα βιβλίο για τις πολεμικές τέχνες, κάτι που δεν ξέρουμε πόσο θα ενθουσίαζε ένα σούπερ μόντελ, αλλά σίγουρα άρεσε στον πολεμοχαρή ως χομπίστα Πούτιν. Η Ναόμι λέει ότι, κατά τη συνέντευξή τους, αποδείχτηκε ότι o Ρώσος πρωθυπουργός είχε «υπέροχη αίσθηση του χιούμορ». Ακόμα και τώρα, επιδίωξή της είναι να προλάβει να πάρει συνέντευξη και από τον πρόεδρο της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν «πριν πεθάνει», για να μάθει γιατί απομόνωσε τη χώρα του από τον υπόλοιπο κόσμο και αν έχει και αυτός χιούμορ.
Το 2005, όταν η Όπρα Γουίνφρεϊ διοργάνωσε στο σπίτι της τον «Χορό των θρύλων» (Legends Ball), η Ναόμι γνώρισε τον Μπαράκ και τη Μισέλ Ομπάμα. Βρήκε τον Μπαράκ εμπνευστικό και γοητευτικό, ενώ η Μισέλ τής έδωσε την εντύπωση έξυπνης και φιλόξενης γυναίκας. Μάλιστα της είπε ότι παρακολουθούσε την καριέρα της για χρόνια και ότι ήταν θαυμάστρια του Alaïa, κάτι που είχε αποδείξει φορώντας ρούχα του σε μια εκδήλωση και ξεσηκώνοντας θόρυβο, απλώς και μόνο επειδή ο Alaïa δεν ήταν Αμερικανός σχεδιαστής. Η Ναόμι τότε είχε υπερασπιστεί τη Μισέλ, λέγοντας ότι ο Alaïa πάντα χρησιμοποιούσε έγχρωμα μοντέλα, οπότε γιατί να μη φοράει και η Πρώτη Κυρία τα ρούχα του; Εξάλλου, η Μισέλ φορούσε τον Alaïa υπέροχα.
Δειτε περισσοτερα
Το δώρισε στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών και τώρα κυκλοφορεί και σε βιβλίο
Η λαμπερή ιστορία της γυναίκας που επαναπροσδιόρισε τη μόδα
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της