Αποχωρεί από την αρχισυνταξία της Vogue μετά από 37 χρόνια
Άννα Γουίντουρ: Πώς διαμόρφωσε το τοπίο της μόδας
Όταν η Άννα Γουίντουρ ανέλαβε τη θέση της αρχισυντάκτριας του αμερικανικού Vogue το 1988, πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών ήταν ο Ρόναλντ Ρήγκαν.
Από τότε, ο Λευκός Οίκος έχει δει έξι ακόμη προέδρους. Η Γουίντουρ, αντίθετα, παρέμενε στη θέση της μέχρι σήμερα που έγινε γνωστό ότι θα αποχώρησει από editor in chief του περιοδικού.
Η περίοδος της στο τιμόνι της Vogue μετέτρεψε το περιοδικό, όπως ανέφερε η Guardian προ ετών, σε ένα κανάλι ποπ κουλτούρας που παρακολουθεί ολόκληρος ο κόσμος. Στη Vogue της Γουίντουρ, η Beyoncé μίλησε για την καταγωγή της και η Τερέζα Μέι φόρεσε δερμάτινα παντελόνια. Ο Μακρόν προσέλκυσε τους σχεδιαστές μόδας του Παρισιού ως πρεσβευτές της οράματός του για μια σύγχρονη δημιουργική δύναμη της Γαλλίας ενώ η Βασίλισσα Ελισάβετ παρευρέθηκε στην επίδειξη του νεαρού σχεδιαστή Ρίτσαρντ Γκουίν.
Η Γουίντουρ έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ντύνεται ο κόσμος, με έναν τρόπο που δεν έχει καμία σχέση με την ακολουθία των τάσεων. («Τάσεις», είπε κάποτε, «είναι μια βρώμικη λέξη»). Είναι η βασική αρχιτέκτονας μιας από τις κυριότερες αισθητικές της εποχής μας, αυτή της ήπιας δύναμης. Πάντα ασχολήθηκε τόσο με την εξουσία όσο και με τη μόδα, και η μεγαλύτερη επίδρασή της ήταν στα ρούχα που βλέπουμε στις τηλεοπτικές οθόνες και στις πρώτες σελίδες των εφημερίδων, όχι στις πασαρέλες.


«Να είναι μοναδικό για εσένα, αλλά αναγνωρίσιμο από τους άλλους», είναι ένα από τα αγαπημένα της ρητά για το θέμα του στυλ. Τριάντα χρόνια στο προσκήνιο της δημοσιότητας έχουν φέρει ελάχιστες αλλαγές. Όταν κάνει ζέστη, φοράει φορέματα με στρογγυλό λαιμό, κοντό μανίκι και στενή γραμμή, ή αλλιώς ένα πουκάμισο φόρεμα ή ένα πουκάμισο με φούστα, πάντα με γόβες Manolo Blahnik με μεσαίο τακούνι και χρώμα μπεζ. Όταν κάνει κρύο, συνδυάζει ένα εντυπωσιακό παλτό, συνήθως με ζώνη, με μπότες μέχρι το γόνατο. Δεν φοράει παντελόνια. Αγαπά τα χρώματα και της αρέσουν ιδιαίτερα τα animal prints και τα σχέδια, λιγότερο τα floral. Επιλέγει από τους κορυφαίους σχεδιαστές των ΗΠΑ, όπως ο Ralph Lauren και ο Michael Kors, αλλά έχει επίσης φορέματα Gucci και Prada, φτιαγμένα σύμφωνα με το στυλ της και στα χρώματα και τα υφάσματα της σεζόν.
Οι προσωπικές της προτιμήσεις έχουν αλλάξει την αντίληψή μας για το τι είναι στυλάτο. Αν και σπάνια εμφανίζεται δημόσια με τζιν, η απόφασή της να συνδυάσει ένα σακάκι Lacroix με μπλε τζιν στο εξώφυλλο του πρώτου της τεύχους του American Vogue, τον Νοέμβριο του 1988, ήταν η αρχή μιας τάσης που δεν άλλαξε σχεδόν ποτέ. Η έλλειψη ενθουσιασμού της Γουίντουρ για το μαύρο ήταν ένας ισχυρός παράγοντας που συνέβαλε στην πτώση ενός χρώματος που κάποτε ήταν ομοιόμορφο για τον κλάδο και συνώνυμο της κομψότητας. Ακόμη και η αγάπη της για το τένις είχε αντίκτυπο. Η Γουίντουρ ασκεί το αγαπημένο της άθλημα κάθε μέρα στις 5 το πρωί, ένα προσωπικό πάθος που προηγήθηκε κατά πολύ της τάσης του athleisure.
Σε μια κουλτούρα που εξιδανικεύει την πολυάσχολη ζωή, η εβδομάδα μόδας έδωσε στη Γουίντουρ μια πλατφόρμα για να αναδείξει μια εκλεπτυσμένη, λαμπερή εκδοχή του power dressing. Σπάνια κρατάει τσάντα: πριν από 20 χρόνια, είχε πάντα ένα Filofax στα πόδια της στις επιδείξεις, αλλά μόνο το κινητό της. .
Η εικόνα της είναι τόσο βαθιά χαραγμένη που η Μιράντα Πρίστλι, η εκδοχή της Γουίντουρ από τη Μέρυλ Στριπ στην ταινία «Ο διάβολος φοράει Πράντα», έγινε πρότυπο για τη σύγχρονη «άλφα» γυναίκα. Έχει επίσης παρουσιαστεί ντοκιμαντέρ του Vogue «The September Issue» και «The First Monday in May», καθώς και σε cameo εμφανίσεις στις ταινίες «Zoolander 2» και «Ocean’s Eight».
Πηγή: The Guardian
Μετάφραση: Look Team
Τα πιο διαβασμένα άρθρα του Look μια φορά την εβδομάδα στο mail σου! Εγγράψου εδώ >>>