Η έκκληση προς την οικογένειά της
Μόλις πειράξεις το πρόσωπό σου, δεν μπορείς να το πάρεις πίσω
Ηθοποιοί και διασημότητες που μετάνιωσαν για τις πλαστικές επεμβάσεις τους
Ηθοποιοί και διασημότητες που μετάνιωσαν για τις πλαστικές επεμβάσεις τους, οι αρνήτριες και μια υπέροχη, μεγάλη μύτη.
Ο Αστερίξ βρήκε εξαίσια την μύτη της Κλεοπάτρας. «Μα τι μύτη!», αναφωνούσε γοητευμένος. Αν η μύτη της Κλεοπάτρας ήταν μικρότερη θα είχε αλλάξει η φυσιογνωμία του κόσμου. Αυτή είναι η αθάνατη φράση του Μπλεζ Πασκάλ, Γάλλου μαθηματικού, φυσικού, εφευρέτη, φιλοσόφου και συγγραφέα, τον οποίο η επιστημονική κοινότητα τίμησε δίνοντας το επίθετο του στη μονάδα μέτρησης πίεσης. Αν η μύτη της βασίλισσας της Αιγύπτου ήταν μικρότερη, ή αν μπορούσε να τη μικρύνει, μαζί με τον ρου της ιστορίας θα είχε αλλάξει και η φυσιογνωμία της. Θα «χαλούσε» το πρόσωπο της.
Μόλις πειράξεις το πρόσωπό σου, δεν μπορείς να το πάρεις πίσω. Και δεν είναι απλά έτσι μια φλασάτη ατάκα, το έχει ζήσει η διάσημη ηθοποιός Τζέιμι Λι Κέρτις για αυτό και το είπε. Είναι βιωματικό. Καταχωρημένη και η Κέρτις στη μακρά λίστα με τις ηθοποιούς και σελέμπριτις που μετάνιωσαν για τις πλαστικές επεμβάσεις στις οποίες υποβλήθηκαν, δίνει μια διάσταση που είναι αληθινή. Ιδίως παρατηρώντας την επιδημία των πειραγμένων χειλιών, είναι το πρώτο που κάνει μπαμ, σε κορίτσια που διανύουν την πρώτη εικοσαετία της ζωής τους όταν παραδίνονται στη δίνη της ομογενοποίησης. Το «πλαστικό» αποθεώνεται μαζί με τα ακρυλικά, επιμήκη, στολισμένα νύχια, το ψεύτικο στήθος, το «φτηνό» μακιγιάζ, σε μια trashy αντίληψη περί αισθητικής, που μπορεί να μην κυριαρχεί είναι όμως παρούσα, ιδίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των φίλτρων, της εικονικής πραγματικότητας και του εφήμερου. Υπερπροβάλλεται και η αφαίρεση λίπους από τις παρειές που «κολλάει» στο πρόσωπο ένα ρουφηγμένο λουκ, σαν να πέρασε σκαρπέλο τα τρυφερά μάγουλα.
Εννοείται ότι καθεμιά, καθένας και καθένα, κάνει ό,τι θέλει με τον εαυτό του. Αν υπάρχει αρχή σε αυτά στα οποία προτίθεσαι να υποβληθείς, υπάρχει και τέλος;
Ηθοποιοί και διασημότητες που μετάνιωσαν για τις πλαστικές επεμβάσεις τους
Η κόρη του Τόνι Κερτις και της Τζάνετ Λι στο ξεκίνημα της καριέρας της -αρχές του ’80- υπέκυψε στην κριτική, που ασκείται έντονα, ιδίως στις διάσημες γυναίκες, όταν άκουσε ένα κακόβουλο σχόλιο από μέλος του συνεργείου στη διάρκεια του γυρίσματος μιας ταινίας. Ο εικονολήπτης αρνήθηκε να τραβήξει το πλάνο διότι τα μάτια της πιτσιρίκας τότε Τζέιμι ήταν …πρησμένα. Υποβλήθηκε σε πλαστική, και όπως λέει η ίδια, εξ αιτίας αυτού του γεγονότος εθίστηκε στα οπιούχα παυσίπονα, από τα οποία κατάφερε να αποτοξινωθεί το 1999. Η Κέρτις πιστεύει πως η άνοδος της πλαστικής χειρουργικής «εξαφανίζει γενιές ομορφιάς».
Διάσημη και για τις πλαστικές επεμβάσεις που την αλλοίωσαν και την παραμόρφωσαν η Γαλλίδα ηθοποιός Εμανουέλ Μπεάρ, με την ιδιαίτερη ομορφιά, ξεκίνησε προ δεκαετίας «σταυροφορία» ενημέρωσης κατά του εθισμού στο nip and tuck. Όταν έκανε την πρώτη της επέμβαση στα χείλη ήταν 27 ετών. Κάτι πήγε στραβά και ακολουθήσε και άλλη επέμβαση και μετά κάποια άλλη… «Αν ήξερα ότι θα παραμορφωνόμουν» είχε δηλώσει στην εφημερίδα Le Monde «θα είχα προσέξει περισσότερο». «Είναι μια σοβαρή πράξη και δεν μπορείς να προβλέψεις τα αποτελέσματα»…
Ωστόσο, δεν κατακρίνει τις γυναίκες που επιλέγουν να βελτιώσουν κάτι στην εμφάνισή τους. Ηγείται μιας καμπάνιας αφύπνισης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης την ώρα που η ζωή χιλιάδων γυναικών έχει επηρεαστεί από αποτυχημένα χειρουργεία με την μόδα των πλαστικών επεμβάσεων να έχει εκτοξευθεί. «Αν ένας άντρας ή μια γυναίκα θέλει να φτιάξει κάτι πάνω του σημαίνει ότι δεν μπορεί πλέον να ζήσει με αυτό το μέρος του σώματός του, δεν είναι πλέον υποφερτό. Είτε αναζητά βοήθεια και βρίσκει τη δύναμη να καταπολεμήσει την ανάγκη να κάνει πλαστική χειρουργική είτε προχωρά στην πράξη. Είναι και θέμα αυτοεκτίμησης» λέει η Μπεάρ.
Το πρόβλημα είναι η υπερβολή και η απουσία ανθρώπων που θα μπορούσαν να συμβουλεύσουν σωστά. Η Κάιλι Τζένερ προστέθηκε κι αυτή στον κατάλογο των μετανιωμένων, καθώς πήρε αποφάσεις που δεν έπρεπε να πάρει και προφανώς κανείς δεν την σταμάτησε. Η 25χρονη, η οποία επί μακρόν αρνιόταν ότι έχει κάνει πλαστικές, σ’ ένα επεισόδιο της πιο πρόσφατης σεζόν των Kardashians, αποκάλυψε ότι έκανε αυξητική στήθους όταν ήταν 19 ετών, πριν αποκτήσει το πρώτο της παιδί. «Είχα όμορφο στήθος», είπε χαρακτηριστικά. «Απλά εύχομαι, προφανώς, να μην το είχα κάνει ποτέ εξαρχής». Η μεγιστάνας της ομορφιάς είπε επίσης ότι θα ένιωθε συντετριμμένη, αν η κόρη της έκανε ποτέ επέμβαση τόσο νέα όσο η ίδια. «Μακάρι να μπορούσα να είμαι στη θέση της και να τα κάνω όλα διαφορετικά, δεν θα άγγιζα τίποτα».
Ο έλεγχος της εμφάνισής είναι μια ολοένα και πιο δημοφιλής επιλογή και εμμονή και όχι μόνο στη δυτική κουλτούρα, ιδιαίτερα διαδεδομένη μεταξύ των διασημοτήτων που έχουν τους πόρους για να αλλάξουν πραγματικά τον τρόπο με τον οποίο φαίνονται. Και η Κάιλι Τζένερ δεν είναι το μόνο άτομο υψηλού προφίλ που εύχεται να μην είχε κάνει ποτέ αυτή τη πλαστική στη μύτη, στα χείλη και όπου δη.
Η πρωταγωνίστρια των ταινιών «And Just Like That» και «Sex and the City» μίλησε στην Telegraph για την εμπειρία της με το μπότοξ και τα φίλερς. Η Κριστίν Ντέιβις δήλωσε ότι «γελοιοποιήθηκε ανελέητα» με αποτέλεσμα να έχει κλάψει πολύ για αυτό. Είπε επίσης ότι ήταν δύσκολο να αποδεχτεί τον τρόπο με τον οποίο το σώμα της άλλαζε φυσικά καθώς μεγάλωνε, ειδικά όταν τα νεανικά της χρόνια έχουν αποτυπωθεί για πάντα σε μια κλασική τηλεοπτική σειρά: «Είναι πρόκληση να θυμάσαι ότι δεν χρειάζεται να μοιάζεις έτσι». Για την 58χρονη Ντέιβις, όσον αφορά στους ανθρώπους που έμπλεξαν με ‘αποτυχημένες επεμβάσεις’ είναι λάθος να κρίνονται οι ίδιοι και όχι οι γιατροί που τις ανέλαβαν. «Ο κόσμος για κάποιο λόγο, κατηγορεί εμάς προσωπικά κάθε φορά που πάει κάτι στραβά».
Από την άλλη υπάρχει πάντα το περίφημο «δεν είμαι άσχημος, φτωχός είμαι» κι αυτό δεν μπορεί να το παραβλέψει κανείς. Θες και μπορείς να φτιάξεις κάτι; Φτιάξτο βρίσκοντας τον σωστό επιστήμονα. Αλλά μην τρελαίνεσαι, ένα μέτρο κάπου.
Αυτό το μέτρο έχασε η Κόρτνεϊ Κοξ, η δική μας Μόνικα. Όσο μεγάλωνε, τόσο αγχωνόταν με αποτέλεσμα να το ρίξει στα φίλερς ώσπου παραγέμισε και «φαινόταν πραγματικά παράξενη». «Υπήρχε μια εποχή που έλεγα: "Αλλάζω. Φαίνομαι μεγαλύτερη". Και δεν συνειδητοποίησα ότι, ωχ, γαμώτο, στην πραγματικότητα δείχνω πολύ παράξενη με ενέσεις και κάνοντας πράγματα στο πρόσωπό μου που δεν θα έκανα ποτέ τώρα».
Η Κοξ είπε ότι τελικά αφαίρεσε αρκετά από τα φίλερς, αλλά περιέγραψε τη χρήση τους ως ένα "φαινόμενο ντόμινο" που μετατρέπει μια δόση σε όλο και περισσότερες. Και ακόμα περισσότερες. «Δεν συνειδητοποιείς ότι δείχνεις λίγο εκτός, οπότε συνεχίζεις να κάνεις περισσότερες δόσεις επειδή φαίνεσαι φυσιολογική στον εαυτό σου. Και κοιτάζεσαι στον καθρέφτη και λες, 'Ω, αυτό μοιάζει καλό'. Δεν αντιλαμβάνεσαι πώς σε βλέπουν οι άλλοι έξω».
Το 2017, η πρωταγωνίστρια του Working Girl, Μέλανι Γκρίφιθ, κατάλαβε πόσο δραστικά είχε αλλάξει το πρόσωπό της από τις επεμβάσεις που είχε κάνει περίπου δύο δεκαετίες νωρίτερα. «Δεν το συνειδητοποίησα μέχρι που οι άνθρωποι άρχισαν να λένε: "Θεέ μου, τι έχει κάνει;". Ήμουν τόσο πληγωμένη". Πήγα σε διαφορετικό γιατρό και άρχισε να διαλύει όλα τα ‘σκατά’ που είχε βάλει αυτή η άλλη γιατρός. Ελπίζω ότι τώρα φαίνομαι πιο φυσιολογική».
Ακόμα και η Ζιζέλ! Θεωρείται ως μία από τις πιο όμορφες γυναίκες στον κόσμο, αλλά ακόμη και η Ζιζέλ Μπίντχεν δεν στάθηκε απρόσβλητη στην κριτική και στα κακόβουλα σχόλια. «Πάντα με επαινούσαν για το σώμα μου και ένιωθα ότι ο κόσμος είχε προσδοκίες από μένα που δεν μπορούσα να εκπληρώσω», δήλωσε το σούπερ μόντελ στο People το 2018. «Ένιωθα πολύ ευάλωτη, γιατί γυμναζόμουν, έτρωγα υγιεινά, αλλά δεν μπορούσα να αλλάξω το γεγονός ότι και τα δύο παιδιά μου θήλαζαν το αριστερό στήθος περισσότερο από το δεξί. Το μόνο που ήθελα ήταν να έχουν ίδιο μέγεθος τα στήθη μου και ο κόσμος να σταματήσει να σχολιάζει». Έκανε την αυξητική στήθους αλλά το μετάνιωσε αμέσως.
«Όταν ξύπνησα, έλεγα, 'Τι έκανα;'. Ένιωθα σαν να ζούσα σε ένα σώμα που δεν αναγνώριζα».
Στα 23 της, η ριάλιτι σταρ Χάιντι Μόνταγκ έφτασε να κάνει 10 επεμβάσεις σε μία ημέρα, συμπεριλαμβανομένης της ανόρθωσης φρυδιών και της μείωσης του πηγουνιού. Εκείνη την εποχή, δήλωσε στο People, πίστευε ότι έδειχνε «πολύ καλύτερα» και ότι σκεφτόταν να κάνει κι άλλες επεμβάσεις καθώς μεγάλωνε.
Δέκα χρόνια αργότερα ένιωθε διαφορετικά. Η σταρ των Hills δήλωσε στο Cosmopolitan το 2019 ότι ήταν «πολύ νέα για να πάρει μια τέτοια απόφαση που άλλαξε τη ζωή της», αλλά το έκανε λόγω της «αρνητικότητας και του μίσους στο διαδίκτυο».
«Ήμουν επίσης στην τηλεόραση, όπου κάθε αντιληπτό ελάττωμα μεγεθύνεται», είπε. «Νομίζω ότι κοίταξα πολύ στον καθρέφτη. Εύχομαι να περίμενα και να μην είχα πάρει μια απόφαση τόσο νέα, γιατί έχω μακροπρόθεσμες επιπλοκές στην υγεία μου».
Πήγε για κρυολιπόλυση και βρέθηκε να είναι στο 1% που παρουσιάζει παρενέργειες. Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζει η εταιρία. Τα βάσανα του για πάντα σούπερ μόντελ Λίντα Εβαντζελίστα έγιναν πρόσφατα γνωστά όταν πήγε για θεραπεία διάλυσης λίπους και απέκτησε περισσότερο σε σημεία που φούσκωσαν σαν μπαλόνι και ήταν και σκληρά. Μετά από επέμβαση λιποαναρρόφησης που δεν απέδωσε, διότι η παραμόρφωση ήταν μόνιμη και «βάναυση», έχει επικεντρώσει τη ζωή της στην ανάκτηση της αυτοπεποίθησης της ακολουθώντας και κατάλληλη αγωγή για να βελτιώσει την υγεία της. Κάνοντας την αυτοκριτική της αναρωτιέται: «Γιατί νιώθουμε την ανάγκη να κάνουμε αυτά τα πράγματα στο σώμα μας; Πάντα ήξερα ότι θα γεράσω. Και ξέρω ότι υπάρχουν πράγματα που περνάει ένα σώμα. Απλά δεν πίστευα ότι θα έδειχνα έτσι. Δεν αναγνωρίζω τον εαυτό μου σωματικά, αλλά δεν με αναγνωρίζω πια ούτε ως άτομο. Αυτή -η Λίντα Εβαντζελίστα- έχει χαθεί».
Υπάρχουν και οι ντεμί-μετανιωμένες. Η πρωταγωνίστρια του Scary Movie, Αννα Φάρις, μετάνιωσε για τα φίλερς στα χείλη όχι όμως για την αυξητική στο στήθος. Και η Αριάνα Γκράντε μπορεί να δήλωσε ότι σταμάτησε να επεμβαίνει στα χειλάκια και έκοψε τα μπότοξ διότι είναι όμορφο να μεγαλώνεις με τις ρυτίδες του χαμόγελου και όλα τα κομφόρ, σκέφτεται ωστόσο να κάνει λίφτινγκ σε δέκα χρόνια, όταν θα είναι σαράντα ετών.
Οι αρνήτριες
Στον αντίποδα οι ορκισμένες εχθροί των πλαστικών επεμβάσεων που επιλέγουν να μεγαλώνουν φυσικά. Σου λένε άλλο η περιποίηση, άλλο το χειρουργείο. Πρώτη και καλύτερη η Σάλμα Χάγεκ που γίνεται έξαλλη με τα κορίτσια που φουσκώνουν στήθος και χείλη. Δεν αντέχει το θέαμα. Για την Τζούλια Ρόμπερτς είναι πολύ σημαντικό να βλέπουν τα παιδιά της τις εκφράσεις στο πρόσωπο της, πότε είναι συνοφρυωμένη, πότε χαρούμενη. Υπέρμαχος της φυσικής ομορφιάς η Ρέιτσελ Βάις για την οποία είναι σχεδόν ιεροσυλία να παρεμβαίνεις σε ό,τι απλόχερα σου χάρισε η φύση. Και η Τζούλιαν Μουρ δεν ενέδωσε παρά τις «Σειρήνες», όπως έκανε η Μέριλ Στριπ και η Μπρουκ Σιλντς. Ανήσυχη για την επίδραση της μη φυσιολογικής κουλτούρας των πλαστικών επεμβάσεων στο μέλλον της κοινωνίας εμφανίζεται η Έμα Τόμσον που ουδέποτε σκέφτηκε να ενδώσει στο νυστέρι. Α, είναι και η Τζόντι Φόστερ η οποία προτιμά να της πουν ότι έχει άσχημη μύτη παρά να την αλλάξει.
Για το τέλος, η υπέροχη μύτη της Καμίγ Κοτέν. Η Γαλλίδα σταρ του Call My Agent, εξαιρετική και στο Conass, η οποία παίζει και στην τελευταία ταινία του Κένεθ Μπράνα είναι σέξι, κούκλα και με χαρακτήρα. Εκτός από τα μάτια της κυριαρχεί στο πρόσωπο της και μια μεγάλη μύτη-στον σχολείο την αποκαλούσαν μυτόγκα στα γαλλικά -αλλά δεν την «έκοψε». Όταν ο παππούς της προσφέρθηκε να χρηματοδοτήσει την επέμβαση στη μύτη της η 18χρονη τότε Καμίγ είχε άλλη άποψη. Δεν ήθελε η ευθύνη του προσώπου της να βρίσκεται στα χέρια κάποιου άλλου ανθρώπου, φοβόταν τον «επανασχεδιασμό» που θα έκανε ο γιατρός στο πρόσωπο της και αγωνιούσε για το πως θα έδειχνε μετά. Στο «House of Gucci» η Καμίγ Κοτέν υποδύθηκε την μοιραία γυναίκα, που έκλεψε από την αγκαλιά της Λέιντι Γκάγκα τον Μαουρίτσιο Γκούτσι.
Μα τι μύτη!
Μια μύτη, που κάνει μια τέλεια καριέρα, πάνω σε μια περιζήτητη ηθοποιό….